;
coinex

قطع آب 6 هزار خانوار تهرانی ؛ ماجرا چیست؟

شرکت آب و فاضلاب استان تهران، از وضعیت برخورد با مشترکان بد‌مصرف آب، اطلاعیه‌ای را صادر کرده و اعلام کرده که قطع آب 6 هزار خانوار تهرانی به صورت موقت اجرا شده است.

با بررسی محتوای این اطلاعیه می‌توان متوجه این قضیه شد که مشترکان بد‌مصرف آب شامل چهار درصد کل مشترکان هستند، اما مصرف آب‌شان خیلی زیاد است و شرکت آب و فاضلاب تهران امیدوار است که که اجرای طرح «قطع آب 6 هزار خانوار تهرانی»، بر تغییر رفتار آن‌ها موثر باشد.

بیشتر بخوانید: رکورد شدت مصرف برق به نام ایران ثبت شد؛ دو برابر میانگین جهانی!

قطع آب 6 هزار خانوار تهرانی

الگوی مصرف ماهانه آب در تهران، هم اکنون ۲۲۰ لیتر گزارش شده است در حالی الگوی مصرفی مجاز ۱۴ مترمکعب برای هر خانوار (حدود سه و نیم نفره) است و این یعنی مقدار کنونی، ۸۰ لیتر بیشتر است.

قطع آب 6 هزار خانوار تهرانی

وضعیت مصرف آب در نیمه نخست امسال بررسی شده است. طبق این بررسی، تنها ۳۷ درصد خانواده‌های تهرانی این الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و سایرین در گروه‌های «پرمصرف» و «بد‌مصرف» جای گرفته‌اند.

با توجه به آما‌ر‌های رسیده، مشترکانی که پر‌مصرف‌اند، ۵۹ درصد را شامل می‌شود و مصرف آن‌ها در حدود ۱۴ تا ۲۸ مترمکعب، یعنی دو برابر الگوی مصرفی است.

تعداد مشترکان بد‌مصرف در حدود ۴ درصد بوده که مصرف آب شرب‌ آنان بالاتر از ۲۸ مترمکعب است که این افراد به تنهایی، ۱۰ درصد کل آب شرب تهران را مصرف می‌کنند.

شرکت آب و فاضلاب تهران، بر اساس بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه و هم‌چنین ضرورت حفاظت از منابع آب که به علت خشکسالی دچار محدودیت شده‌اند، اختیار قانونی قطع آب مشترکان بد‌مصرف را دارد.

میانگین حجم مخازن تامین کننده آب نوشیدنی شهر تهران، در روز چهارشنبه، ۱۱ آبان، در حدود یک میلیون متر مکعب بوده که کم‌تر از حداقل میزان استاندارد است. مصرف لحظه‌ای آب تهران از آغاز فصل پاییز، در حدود ۴۰ هزار لیتر بوده که کمتر از رو‌های مشابه در سال قبل است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قطع آب 6 هزار خانوار تهرانی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر