;
coinex

قطع تلفن‌های همراه در اروپا در نتیجه بحران انرژی!

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شده که ممکن است به علت بحران گسترده انرژی در زمستان پیش رو، شاهد قطع تلفن‌های همراه در اروپا باشیم.

رویتزر در گزارشی نوشته تصمیم روسیه برای قطع انرژی ارسالی به اروپا در نتیجه تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور منجر به کمبود و قطعی برق در سراسر اروپا شده و وضعیت را در فرانسه با توجه به اینکه چندین راکتور تولید برق به خاطر تعمیر از مدار خارج شده‌اند به مراتب وخیم‌تر است.

بنابر گزارشی جدید، سیستم‌های برق اضطراری و باتری‌های پشتیبان برق نیز در بسیاری از کشورهای اروپایی توان روشن نگه‌داشتن دکل‌های مخابراتی موبایل را ندارند و چشم‌انداز قطع ارتباطات موبایلی به مراتب جدی‌تر از همیشه است.

بیشتر بخوانید: تولید یک باتری جدید برای ذخیره انرژی تجدیدپذیر ؛ تحولی در دنیای انرژی!

قطع تلفن‌های همراه در اروپا

گزارش رویترز می‌افزاید در اروپا نزدیک به 500 هزار دکل مخابراتی فعال موبایل وجود دارد که عموم آن‌ها از باتری‌هایی استفاده می‌کنند که نهایتا قادر به روشن نگه‌داشتن این دکل‌ها تنها برای 30 دقیقه هستند. این در حالی است که شرکت توزیع برق فرانسه موسوم به اندیس (Enedis) اعلام کرده که در بدترین وضعیت قطع برق تنها می‌تواند تا دو ساعت ارتباطات موبایلی را حفظ کند و از همین حالا شرکت‌های مخابراتی در فرانسه سرگرم رایزنی با دولت فرانسه و اندیش هستند.

شرکت توزیع برق فرانسه اما اعلام کرده که می‌کوشد دردرجه اول برق صنایع و اماکن مهم مانند بیمارستان‌ها و مراکز نظامی را تامین کند اما در خصوص ارائه برق برای دکل‌های مخابراتی توضیحی نداده است.

 قطع تلفن‌های همراه در اروپا در نتیجه بحران انرژی!

در همین حین شرکت‌های مخابراتی تلکاس سوئد و دویچه تلکام رایزنی‌ها با دولت فرانسه در زمینه نگرانی‌های خود درباره کمبود برق آغاز کرده‌اند. شرکت‌های مخابراتی ایتالیایی نیز به رویترز گفته‌اند که از دولت این کشور خواسته‌اند تا شبکه موبایلی آن‌ها از قطع برق در صورت کمبود انرژی مستثنی باشد.

بنابر بخش دیگری از این گزارش، اپراتور دویچه تلکام آلمان در سطح اروپا بیش از 33 هزار دکل مخابراتی فعال دارد که روشن نگه‌داشتن همه آن‌ها به طور همزمان با سیستم اضطراری برق بسیار دشوار است.

در فرانسه نیز حدود 62 هزار دکل مخابراتی موبایل وجود دارد و شرکت‌های مخابراتی حاضر در این کشور در حال حاضر قادر به تجهیز همه دکل‌های مخابراتی جدید به باتری نیستند. به گزارش رویترز:

چندین دهه است که کشور‌های اروپایی قطعی برق نداشته و به همین علت از ژنراتور‌هایی برای جایگزینی در صورت قطع طولانی مدت برق برخودار نیستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص امکان قطع تلفن‌های همراه در اروپا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر