;
coinex

رکورد شدت مصرف برق به نام ایران ثبت شد؛ دو برابر میانگین جهانی!

سخنگوی صنعت برق با اعلام ثبت رکورد شدت مصرف برق گفت: ایران بر اساس اطلاعات آژانس بین‌المللی انرژی، در رتبه اول شدت مصرف انرژی جهان قرار دارد.

مصطفی رجبی مشهدی؛ سخنگوی صنعت برق با اعلام ابن که رکورد شدت مصرف برق در جهان به نام ایران ثبت شده است، افزود:

مهم‌ترین دلیل افزایش مصرف انرژی در ایران مربوط به پایین بودن نرخ انرژی سوخت است که مجلس در بخش اصلاح یارانه‌های انرژی مصوبه‌های مهمی در بودجه سال‌های 1400 و 1401 برای رفع این موضوع تصویب کرده است.

بیشتر بخوانید: قطع تلفن‌های همراه در اروپا در نتیجه بحران انرژی!

ایران رکورد شدت مصرف برق را شکست

رجبی مشهدی؛ سخنگوی صنعت برق ایران با اشاره به افزایش مصرف انرژی برق در کشور، ادامه داد: «در ایران بیش از دوبرابر متوسط جهانی برای کالا و خدمات انرژی مصرف می‌کنیم و روند مصرف سالانه بر خلاف تجربه سایر کشورهای دنیا که کاهشی هستند، صعودی است. امید است با اقدامی که مجلس تحت عنوان معاونت راهبردی پیش گرفته، بتوان روی مدیریت سمت تقاضا و مصرف تمرکز بیشتری داشته باشیم.»

رکورد شدت مصرف برق

با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما، سخنگوی صنعت برق در خصوص روش‌های تأمین برق در زمستان توضیح داد:

مردم همیشه همکاری خوبی با صنعت برق داشته‌اند و تابستان امسال به‌واقع نتیجه همکاری مردم را دیدیم و امیدواریم در زمستان نیز با مصرف درست برق و گاز به این همکاری ادامه دهند تا بتوانیم تأمین برق پایدار را داشته باشیم؛ چرا که قطعی برق در زمستان به‌خاطر وابسته بودن بیشتر وسایل گرمایشی به برق، بسیار دشوارتر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ثبت رکورد شدت مصرف برق به نام ایران چیست؟ آیا زمستانی سخت در راه است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر