;
coinex

کلود فلیر از استفاده همه کاربران ایرانی از VPN خبر داد!

استفاده همه کاربران ایرانی از VPN در گزارش جدید Cloudflare به خوبی درک می‌شود. طبق این گزارش تقریباً همه کاربران اینترنت موبایل از VPN استفاده می‌کنند.

استفاده همه کاربران ایرانی از VPN به ویژه کاربران اینترنت موبایل در گزارش جدید Cloudflare مشهود است. طبق این آمار 73 درصد از کاربران اینترنت موبایل و 23 درصد از کاربران اینترنت ثابت از VPN استفاده می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که استفاده از VPN در اینترنت موبایل بسیار بیشتر از اینترنت ثابت است.

بیشتر بخوانید: سکوت رئیسی در برابر درخواست رفع فیلترینگ اینترنت ؛ آقای رئیس جمهور پاسخی نداشت!

استفاده همه کاربران ایرانی از VPN

طبق ترافیک مصرفی اپراتورهای تلفن همراه در کشورمان، تقریبا تمام کاربران اینترنت موبایل در ایران در حال استفاده از فیلترشکن هستند. سایت کلود فلیر که یکی از بزرگترین شبکه‌های CDN در جهان است و بیش از 8 میلیون وبسایت از این سرویس استفاده می‌کنند، به تازگی آماری را منتشر کرده که جالب توجه و البته نگران کننده است.

استفاده همه کاربران ایرانی از VPN

بر اساس آمار Cloudflare از ترافیک مجموع کاربران اینترنت در ایران روی سرویس مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه یعنی ایرانسل، همراه اول، رایتل و شاتل، حدود 73 درصد کاربران روی گوشی موبایل خود و 27 درصد روی کامپیوتر از اینترنت استفاده می‌کنند. نکته نگران کننده و تکان دهنده در مورد آمار منتشر شده این است که فقط 7 درصد کاربران بدون فیلترشکن در حال استفاده از اینترنت بین الملل هستند و تقریبا 93 درصد کل کاربران از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

استفاده همه کاربران ایرانی از VPN
استفاده همه کاربران ایرانی از VPN

سابقه فیلترینگ در ایران به سال‌ها قبل برمی‌گردد، اما در طول دو ماه اخیر و بعد از فیلتر شدن اینستاگرام، واتساپ، اپ استور اپل، گوگل پلی استور، سرویس‌های مختلف گوگل و بسیاری دیگر از سرویس‌ها و وبسایت‌ها، استفاده از وی پی ان‌ها و فیلترشکن‌ها نیز به طور گسترده‌ای افزایش پیدا کرده است؛ به طوری که میانگین استفاده از ابزارهای تغییر آی پی از ۳۵ درصد در قبل از اتفاقات اخیر، اکنون به ۹۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استفاده همه کاربران ایرانی از VPN چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    رو چه حساب هرکس بات تشخیص داده بشه یعنی وی پی ان داره؟!

    پاسخ