;
coinex

رتبه ایران در شاخص فرار مغزها ؛ این کشورها گوی سبقت را از ایران ربودند!

رتبه ایران در شاخص فرار مغزها در آمارهای جدید بسیار بی‌سابقه است. اما ایران در بین 173 کشور رتبه چندم را در فرار مغزها کسب کرده است؟

آمار بدست آمده از رتبه ایران در شاخص فرار مغزها اتفاقی ناخوشایند است. ایران از بین 173 کشور در لیست فرار مغزها، عنوان 96 را کسب کرده است. اگرچه نام ایران در رتبه‌های نخست این لیست وجود ندارد، اما نمی‌توان گفت که این یک خبر خوش است.

بیشتر بخوانید: آمار عجیب وزیر ارتباطات از مهاجرت به پلتفرم های داخلی ؛ مردم به پیامرسان‌های بومی اعتماد دارند؟

رتبه ایران در شاخص فرار مغزها اعلام شد

همه کشور‌ها با پدیده فرار مغز‌ها و خروج نیروی انسانی مواجه هستند، فقط میزان آن‌ها فرق دارد. یک نمودار از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۱، شاخص فرار مغز‌ها را بین ۱۷۳ کشور جهان و با ضریب یک تا ۱۰ مشخص کرده است.

ساموآ با ضریب ۹.۹۰ در جایگاه اول قرار دارد. جامائیکا و فلسطین دوم و سوم هستند. رتبه ایران در شاخص فرار مغزها با ضریب ۵.۳۰ در سطح متوسط است که در پله 96 قرار دارد.

رتبه ایران در شاخص فرار مغزها

رتبه برخی از کشورهای دیگر نیز به شرح زیر است:

عراق ۵۸، پاکستان ۷۲، اوکراین ۸۰، کرواسی ۸۲، گرجستان ۸۹، هند ۹۰، رومانی ۹۴، لهستان ۱۱۳، مالزی ۱۱۴، ترکیه ۱۲۶، مجارستان ۱۲۷، یونان ۱۳۰، کره جنوبی ۱۴۰، عربستان ۱۴۳، ژاپن ۱۵۷، انگلیس ۱۵۱، اسرائیل ۱۵۲، هلند ۱۵۴، امارات ۱۵۵، فرانسه ۱۵۶، آلمان ۱۵۷، امریکا ۱۶۱، قطر ۱۶۶، نروژ ۱۷۱، سوئد ۱۷۲ و استرالیا ۱۷۳ است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رتبه ایران در شاخص فرار مغزها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر