;
coinex

پرواز آزمایشی تاکسی پرنده ولوکوپتر در حومه پاریس ؛ محدودیت‌های تاکسی پرنده ولوکوپتر

پرواز آزمایشی تاکسی پرنده ولوکوپتر با موفقیت انجام شد. این تاکسی پرنده در اصل یک هلیکوپتر برقی است که به کمک علم رباتیک هدایت می‌شود.

پرواز آزمایشی تاکسی پرنده ولوکوپتر بدون خلبان و با کمک علم رباتیک با موفقیت انجام شد. این تاکسی در اصل یک هلیکوپتر کوچک برقی‌ست. ولوکوپتر نام یک شرکت آلمانی‌ست که می‌خواهد ساخت خودروهای برقی را اتحادیه اروپا مستقر کند. این شرکت قصد دارد تا سال 2024 پروازهای تجاری کوتاهی را در پاریس انجام دهد.

بیشتر بخوانید: نقص فنی راننده خودکار تسلا جان دو نفر را گرفت! [+ویدیو]

پرواز آزمایشی تاکسی پرنده ولوکوپتر در حومه پاریس

پرواز آزمایشی تاکسی پرنده ولوکوپتر، روز پنجشنبه در حومه پاریس انجام شد. این تاکسی پرنده در ترافیک هوایی معمولی پرواز می‌کند، محدوده‌ای که از سال 2024 به پروازهای تجاری اختصاص خواهد یافت. نکته جالب در خصوص ولوکوپتر، عدم نیاز آن به خلبان است چرا به لطف سیستم‌های کنترلی و هوش مصنوعی، هدایت این پرنده نسبتا جمع و جور به شکل خودکار انجام می پذیرد.

پرواز آزمایشی تاکسی پرنده ولوکوپتر

تاکسی پرنده ولوکوپتر به یک هواپیمای بدون سرنشین شباهت دارد که هشت روتور بزرگ آن را به حرکت در می‌آورند. در جریان پرواز آزمایشی تاکسی پرنده ولوکوپتر، این تاکسی با یک سرنشین از فرودگاه Pontoise-Cormeilles در خارج از پاریس به پرواز درآمد و در مجاورت سایر هواپیماها برای مدتی در منطقه گشت زد.

ولوکوپتر یک شرکت آلمانی است که تصمیم دارد خدمات تاکسی هوایی را در اتحادیه اروپا مستقر کند. «درک هوک»، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که تاکسی پرنده ولوکوپتر به دنبال صدور گواهینامه برای تردد است. این شرکت برنامه دارد تا سال 2024 که زمان برگزاری المپیک تابستانی در پاریس است، پروازهای تجاری کوتاه مدت را راه اندازی کند.

محدودیت‌های تاکسی پرنده ولوکوپتر

ولوکوپتر قصد دارد تا تاکسی هوایی خود را به صورت کاملا خودکار و همراه دو سرنشین به پرواز درآورد. با این حال این شرکت آلمانی اذعان می‌کند که انجام دادن این کار با محدودیت‌های تجاری – قانونی و عدم پذیرش افکار عمومی مواجه است.

«والری پکرس»، رئیس منطقه ایل دوفرانس در اطراف پاریس یکی از حامیان جدی تاکسی پرنده ولوکوپتر است. او از این پروژه حمایت مالی می‌کند و علاقه دارد تا نخستین پروازهای تاکسی هوایی ولوکوپتر از این منطقه انجام شوند. او در بیانیه ای گفت:

توسعه هوانوردی در ارتفاع پایین برای حمل و نقل هوایی شهری یک ماجراجویی رویاپردازانه است.

پرواز آزمایشی تاکسی پرنده ولوکوپتر

ولوکوپتر تنها شرکت جهان نیست که خدمات تاکسی هوایی خودکار ارائه می‌دهد. Lilium ،Joby Aviation و ایرباس برخی از رقیبان شرکت آلمانی در این حوزه هستند. ولوکوپتر تصمیم دارد طی دو سال آینده، طرح خود را از یک مدل مفهومی به وسیله حمل و نقل عمود پرواز برای استفاده روزمره مردم تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره پرواز آزمایشی تاکسی پرنده ولوکوپتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر