;
coinex

رکورد نمره iQ افراد زیر 18 سال شکسته شد؛ کودکی بالاتر از اینشتین و هاوکینگ

نوجوانی 11 ساله از لیدز بریتانیا به نام «یوسف شاه»، رکورد نمره iQ افراد زیر18 سال را شکست. یوسف شاه در آزمون «منسا» (Mensa) بالاترین نمره را دریافت کرده است.

نوجوان اهل لیذر توانست با ثبت بالاترین رکورد نمره iQ از «آلبرت اینشتین» و «استیون هاوکینگ» پیشی بگیرد. این نوجوان در آزمون منسا موفق به کسب امتیاز 162 شد. نوابغ فیزیک تا کنون نمره‌ی 160 را کسب کرده‌اند. یوسف شاه، کلاس ششم است و هدف او تحصیل در رشته ریاضیات دانشگاه کمبریج یا آکسفورد است. این نوجوان اهل لیذر بریتانیا علاقه‌مند به انجام اموری است که سبب تحریک ذهن می‌شود. وی در زمان فراغت به حل جداول سودوکو و مکعب‌های روبیک می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: کلاستروم ناحیه مرموز مغز برای ساماندهی پیچیدگی است!

رکورد نمره iQ افراد زیر 18 سال در دست یک کلاس ششمی!

مادر یوسف شاه؛ سانا در خصوص شکست رکورد نمره iQ افراد زیر 18 سال توسط پسرش می‌گوید: «باعث افتخارم بود. او اولین کسی است که در خانواده ما آزمون منسا داده. اولش کمی نگران بودم، چون او همیشه در اتاق‌هایی آزمون می‌داد که پر از بچه‌های دیگر بودند. فکر می‌کردم از حضور این آدم‌های بزرگ در اتاق آزمون شوکه شود. اما او خیلی عالی عمل کرد.» با این حال، سانا به یوسف گفته که همچنان پدرش از او باهوش‌تر است: «حتی اگر با‌استعداد هستید، باید سخت‌کوش هم باشید.»

رکورد نمره iQ افراد زیر 18 سال در دست یک کلاس ششمی!

«عرفان شاه»، پدر یوسف می‌گوید: «آماده‌شدن برای آزمون [منسا] کار سختی است. ما همان کارهایی را انجام دادیم که همیشه انجام می‌دادیم. هیچ کار خاصی برای این آزمون IQ نکردیم.» برادر یوسف، «خالد» هم که هشت سال دارد، امیدوار است که وقتی بزرگ‌تر شد بتواند این آزمون IQ را بدهد.

یوسف شاه می‌گوید وقتی تصمیم گرفته این آزمون IQ را بدهد که دوستانش در مدرسه از هوش او تعجب می‌کردند: «در مدرسه همه فکر می‌کنند من خیلی باهوشم و همیشه می‌خواستم بدانم که جزو دو درصد افراد برتری قرار می‌گیرم که این آزمون را می‌دهند یا نه.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما دربارهٔ شکست رکورد نمره iQ توسط یوسف شاه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر