;
coinex

رمزنگاری سرتاسری برای گروه‌های گوگل مسیج عرضه شد

پس از آنکه رمزنگاری سرتاسری برای مکالمات شخصی و فردی در برنامه Google Messages فعال شد، حالا قرار است گروه‌های گوگل مسیج نیز از این قابلیت برخوردار شوند.

به زودی برنامه Google Messages قابلیت جدیدی تحت عنوان رمزگذاری سرتاسری برای چت‌های گروهی را به کاربران ارائه خواهد داد. در حال حاضر این قابلیت تنها در نسخه بتا در دسترس است اما انتظار می‌رود که در مدت کوتاهی به صورت گسترده و عمومی برای کاربران منتشر شود.

بیشتر بخوانید: علت حذف اپلیکیشن های ایرانی از گوگل پلی ؛ وزیر ارتباطات از پیگیری بین‌المللی خبر داد!

رمزنگاری سرتاسری برای گروه‌های گوگل مسیج

اگر گوگل موفق بشود که برنامه Messages خود را به رمزگذاری سرتاسری چت‌های گروهی مجهز کند، دیگر کسی به جز شما و گیرندگان پیام نمی‌تواند مکالمات گروهی را رهگیری کند. این بدان معناست که هیچ شخص ثالثی و حتی گوگل هم نمی‌تواند در حریم شخصی افراد گروه ورودی داشته باشد.

همه چت‌های گروهی، از جمله متن و یا هر فایل و رسانه‌ای، به محض انتقال و ارسال بین دستگاه‌ها رمزگذاری می‌شود. فرآیند رمزگذاری، این داده‌ها را به یک متن درهم و ناخوانا تبدیل می‌کند که نمی‌توان آن را بدون کلید مخفی ایجاد شده در دستگاه شما و دستگاه‌هایی که پیام را دریافت می‌کنند، رمز گشایی کرد. بنابراین همان گونه که می‌بینید این فرآیند طولانی و پیچیده تضمین می‌کند که هیچ کس به جز طرف‌های درگیر، به پیام‌های به اشتراک گذاشته شده در یک چت گروهی دسترسی نداشته باشد.

همان طور که گفته شد، در حال حاضر رمزگذاری مکالمات گروهی تنها در نسخه بتا ارائه شده که در صورت تمایل با ثبت نام می‌توانید نسخه بتا را آزمایش کنید. با این حال بهتر است کمی صبر کنید چرا که به احتمال زیاد گوگل قابلیت رمزگذاری سرتاسری را در آینده نزدیک به طور گسترده در دسترس کاربران قرار خواهد داد.

اگر به یاد داشته باشید گوگل در سال 2021 نیز رمزگذاری سرتاسری روی مکالمات شخصی و فردی را به Google Messages اضافه کرد. به طور کلی می‌توان گفت که گوگل از سال 2020 بیشتر تلاش‌ خود را بر روی ایمن کردن مکالمات افراد در این برنامه گذاشته است.

به یاد داشته باشید که در صورت فعال شدن این ویژگی، یک نماد قفل در بالای چت‌های گروهی و در کنار دکمه ارسال ظاهر خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های جدید گوگل Messages واکنش به پیام‌ها با ایموجی و شکلک است که به زودی برای کاربران فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گروه‌های گوگل مسیج چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر