;
coinex

طرح مجلس برای رصد فعالیت سلبریتی‌ها در فضای مجازی در آستانه تصویب است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی از طرح مجلس برای رصد فعالیت سلبریتی‌ها در فضای مجازی خبر داده است و گفته به دنبال قانونمند کردن سلبریتی‌ها در فضای مجازی هستند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس، در گفت‌وگویی ضمن تاکید بر اینکه سلبریتی‌ها متاسفانه در فضای مجازی بدون داشتن هیچگونه مسئولیتی در این فضا، هر دروغ و ادعایی را بدون تحقیق صحت و سقم آن منتشر می‌‌کنند؛ از تدوین طرح مجلس برای رصد فعالیت سلبریتی‌ها در فضای مجازی برای قانونمند کردن سلبریتی‌ها در فضای مجازی خبر داده است.

بیشتر بخوانید:‌ رئیسی : در شرایط امن، وضعیت اینترنت کشور متفاوت خواهد بود!

طرح مجلس برای رصد فعالیت سلبریتی‌ها در فضای مجازی

این نماینده مجلس در ادامه افزود: «نباید طوری باشد که امنیتی که با تلاش هزاران نفر پرسنل به‌صورت شبانه‌روزی و با اهدای شهدای بسیاری به دست آمده با ادعای یک سلبریتی به‌هم بریزد و این وقتی به دست می‌آید که آنها بدانند در مقابل حرف‌شان مسئول هستند».

این عضو هیئت‌رئیسه مجلس تاکید داشت: «چنان‌که پیش از این هم دیده‌ایم که سلبریتی‌ها وقتی مسئولیت حرف خودشان متوجه آنها نباشد هر چیزی را منتشر می‌کنند که ممکن است آنچه منتشر می‌کنند به فضای روانی جامعه، به اقتصاد جامعه و حتی به سلامتی جامعه آسیب برساند».

طرح مجلس برای رصد فعالیت سلبریتی‌ها در فضای مجازی

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس همچنین در ادامه اظهارات خود اعلام کرد: «ما الان طرح‌هایی را در مجلس داریم که قوه قضائیه را مکلف کنیم در برابر مسئولیت‌هایی که متوجه افراد می‌شود وقتی که پیامی را در فضای مجازی منتشر می‌کنند. این در مورد افرادی است که نوعی وجهه اجتماعی دارند که به آنها سلبریتی گفته می‌شود. این افراد از آنجا که شناخته شده هستند و تعداد بسیار زیادی دنبال‌کننده در فضای مجازی دارند باید در مقابل آنچه در این فضا منتشر می‌کنند مسئول باشند».

حسینعلی حاجی‌دلیگانی ضمن یادآوری این مسئله افزود:

«اگر به‌خاطر داشته باشید در همین سال‌های اخیر یکی از همین سلبریتی‌ها یک کالایی را به‌عنوان دارویی اثرگذار معرفی کرده بود که بعد از آن با انتقادهای طیف پزشکی رو‌به‌رو شد».

او در پایان صحبت‌های خود را ادامه داده و گفت: «یا در همین مسائل اخیر فلان بازیگر و یا بازیکن یک دروغ را منتشر می‌کند و با آن تمام امنیت روانی جامعه را به هم می‌ریزد. نباید طوری باشد که امنیتی که با تلاش هزاران نفر پرسنل به‌صورت شبانه‌روزی و با اهدای شهدای بسیاری به دست آمده با ادعای یک سلبریتی به‌هم بریزد و این وقتی به دست می‌آید که آنها بدانند در مقابل حرف‌شان مسئول هستند. این به آن معناست که اگر دروغی گفته باشند و یا با سخنان‌شان به آسیب دیدن جامعه و امنیت روانی آن کمک کنند باید پاسخگوی سخن خود در فضای مجازی باشند».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره طرح مجلس برای رصد فعالیت سلبریتی‌ها در فضای مجازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر