;
coinex

تله‌های زندگی فریلنسری

این روزها همه با آب‌وتاب از فریلنسری ، کار کردن برای خود، و آزادی عمل و انعطاف‌پذیری که این نوع مشاغل با خود به‌همراه می‌آورند صحبت می‌کنند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مزایای فریلنسری مجذوب‌تان کرده است و قصد دارید شغل کارمندی‌تان رها کرده و برای خود کار کنید، و یا اگر در ابتدای مسیر شغلی خود هستید و نمی‌دانید زندگی کارمندی برای‌تان مناسب‌تر است یا فریلنسری، بهتر است پیش از تصمیم‌گیری نگاهی واقع‌گرایانه به تمام جنبه‌های زندگی یک فریلنسر داشته باشید.

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که زندگی یک فریلنسر چگونه می‌تواند باشد؟ مانند تمامی شغل‌ها، فریلنسری نیز در کنار مزایای وسوسه‌کننده، دردسرها و مشکلات خاص خود را دارد. آشنا شدن با چالش‌های فریلنسری و نحوه مدیریت مناسب آن‌ها نقش مهمی در میزان موفقیت شما خواهد داشت. از آن‌جا که در رابطه با مشاغل فریلنسری بیشتر به مزایای آن‌ها پرداخته می‌شود، ما در این مقاله به بررسی تله‌هایی که ممکن است یک فریلنسر در زندگی حرفه‌ای خود در دام‌شان بیفتد می‌پردازیم تا شما بتوانید شغل مناسب خود را با دیدی باز و آگاهی کامل انتخاب کنید.

تله نرخ‌های کم

تعیین قیمت برای کارتان ممکن است در ابتدا کمی چالش‌برانگیز باشد. اگر نرخ بالایی داشته باشید احتمال این‌که مشتریان‌تان را از دست بدهید وجود دارد؛ و اگر قیمت را بیش از حد پایین بیاورید در تامین هزینه‌های زندگی خود دچار مشکل می‌شوید و ممکن است در دام تله نرخ‌های کم بیفتید. با اعلام قیمت‌های پایین‌تر برای کارتان مشتریان بیشتری خواهید داشت و این شما را به دستمزدهای کم قانع می‌کند. این امر تا جایی پیش می‌رود که روزی به خود می‌آیید و می‌بینید شاید دوبرابر یک کارمند کار می‌کنید اما درآمد چشمگیری ندارید. به یاد داشته باشید که همیشه و در هر شرایطی باید به‌اندازه ارزش واقعی خود پول دریافت کنید و مشتریان بیشتر را با کیفیت بالای کارتان جذب کنید، نه با قیمت‌های پایین.

بهترین روش برای تعیین قیمت هر پروژه توجه به زمانی است که برای آن می‌گذارید. درآمد دلخواه خود را در یک ساعت، با توجه به تجربه، مهارت، دوره‌هایی که گذرانده‌اید و کیفیت کاری که ارائه می‌دهید مشخص کنید. به‌علاوه، نیم نگاهی نیز به شرایط رقابتی داشته باشید و درآمدهای فریلنسرها در زمینه کاری مشابه خود را بررسی کنید تا در نهایت قیمتی رقابتی و متناسب با کیفیت به مشتریان‌تان اعلام کنید.

تله‌های زندگی فریلنسری

تله کار زیاد

اغلب، افراد برای فرار از روزمرگی، تکرار، و ۸ ساعت کار در روز در زندگی کارمندی به شغل‌های فریلنسری روی می‌آورند تا هر ۷ روز هفته و روزی ۱۵ ساعت کار کنند! بله، همانطور که متوجه شدید بیشتر فریلنسرها نه‌تنها کمتر از کارمندان بلکه بیشتر از آنچه باید، خود را مشغول کار می‌کنند. آن‌ها به دلیل عدم مدیریت زمان، شبانه‌روز کار می‌کنند و به هیچ‌کدام از پروژه‌های جدیدی که سر راه‌شان قرار می‌گیرد دست رد نمی‌زنند. حواس‌تان باشد که در تله کار زیاد گرفتار نشوید. اگر برنامه‌ریزی مناسبی برای ساعات کاری خود نداشته باشید، به ذهن‌‌تان استراحت ندهید، و روزهای تعطیل نداشته باشید به زودی از کار خود متنفر خواهید شد.

حتما برای استراحت‌های بین کار در طول روز، و روزهای تعطیل‌تان در طول هفته برنامه‌ مشخصی داشته باشید تا کارآیی بهتری داشته باشید و از کارتان زده نشوید.

تله گوشه‌گیری

انزوای ناشی از شغل‌های فریلنسری با توجه به مدل شخصیتی و روحیات‌تان، می‌تواند روی سلامت روحی شما تاثیر بگذارد. حتی اگر از آن دسته از افرادی باشید که از تنهایی لذت می‌برید، کمبود تعاملات میان‌فردی در شغل‌های فریلنسری، تنها کار کردن، و حضور طولانی‌مدت در خانه، شما را در تله گوشه‌گیری گرفتار می‌کند و باعث می‌شود به مرور زمان مهارت‌های اجتماعی خود را از دست بدهید. به‌ یاد داشته باشید که اجتماعی بودن یکی از نیازهای اساسی انسان است. ارتباطات و تعاملات انسانی منجر به رشد، پرورش، و تربیت ویژگی‌ها در انسان می‌شوند و برای هویت وجودی انسان نقش بنیادی و بنیانی دارند. نبود این تعاملات منجر به افسردگی می‌شود و در نهایت بر عملکرد شما در کارتان نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. حتما در روزهای تعطیل به دیدار دوستان‌تان بروید و ارتباط حضوری خود را با اطرافیان‌تان حفظ کنید.

تله حس روز تعطیل!

وقتی به‌عنوان یک فریلنسر در خانه کار می‌کنید، هر روز مانند یک روز تعطیل است. نیازی نیست صبح‌ها زود از خواب بیدار شوید و راس ساعت مشخصی در محل کار حضور پیدا کنید. این ویژگی در ابتدا یک مزیت طلایی به‌نظر می‌رسد؛ البته تا زمانی که در تله آن گرفتار نشوید! در اینجا نیز اگر برای شروع و پایان ساعت‌های کاری‌تان برنامه‌ریزی خوبی نداشته باشید و گرفتار تنبلی و تله حس روز تعطیل شوید، به راحتی کارهای‌تان را به تعویق می‌اندازید و ساعت‌های با ارزش‌ کاری‌تان را از دست می‌دهید. اگر با این روال پیش بروید به زودی به جایی خواهد رسید که هرچقدر کار کنید باز هم از برنامه‌های‌تان عقب خواهید ماند. پس، خسته و کلافه می‌شوید و خیلی زود جا می‌زنید.

برای اکثر افراد ساعات اولیه صبح، ساعت‌های طلایی برای کار کردن هستند. پس از بیدار شدن از خواب و صرف یک صبحانه مقوی، کار خود را با انرژی آغاز کنید و آن را به ساعت‌های نزدیک ظهر موکول نکنید. بهتر است زمانی که مشغول به کار هستید تمام حواس‌پرتی‌ها را از خود دور کرده و استفاده از تلفن همراه و فضای مجازی را نیز محدود کنید تا بهره‌وری بالاتری داشته باشید. در اینجا نیز زمان استراحت میان هر چند ساعت کار، تاثیر به‌سزایی بر تمرکز شما هنگام کار خواهد داشت.

تله‌های زندگی فریلنسری

سخن پایانی

این روزها با داشتن مهارت‌های لازم و دانش کافی روش‌های بسیاری برای کسب درآمد وجود دارد. برخی کسب‌وکار خود را آغاز می‌کنند، برخی به‌جای استخدام در شرکت‌ها و ادارات دولتی و غیردولتی برای خود کارکردن را انتخاب می‌کنند، و برخی تنها سراغ مشاغل دورکاری می‌روند. در این میان، روندهای کاری بسیاری افراد را به سمت حرفه‌های فریلنسری تشویق می‌کنند. در حالی که زندگی کارمندی، تکرار، و روزمرگی ناشی از آن برای جوانان امروزی جذابیت چندانی ندارد، کار کردن به عنوان یک فریلنسر آزادی عمل و انعطاف‌پذیری زیادی برای افراد به ارمغان می‌آورد. اما برای شروع هرکاری نیاز است مطالعه کافی در زمینه‌های مربوط به آن داشته باشید. اینترنت و مقالات الکترونیک این روزها بهترین منبع برای مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر در هر زمینه‌ای است. اگرچه بیشتر منابع، کتاب‌ها و مقالات علمی به زبان انگلیسی منتشر می‌شوند، اما به لطف ابزارهای پیشرفته ترجمه تخصصی و ترجمه عمومی متون انگلیسی مانند ترجمیار، ترگمان، و گوگل‌ترنسلیت می‌توانید این منابع مهم را ترجمه کرده و به زبان فارسی مطالعه کنید تا نکات آن‌ها را به درستی دریابید. به‌خاطر داشته باشید اگر برای شروع مشاغل فریلنسری شناخت صحیح، مطالعه کافی و برنامه‌ریزی خوبی نداشته باشید، تمامی مزایای فریلنسری می‌توانند تبدیل به تله‌هایی شوند که شما را به دام می‌اندازند. در این مقاله به معرفی تله‌های زندگی فریلنسری پرداختیم تا اگر می‌خواهید حرفه خود را به‌عنوان یک فریلنسر آغاز کنید، هوشیارانه عمل کنید و در دام این تله‌ها نیفتید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر