;
coinex

احراز هویت برای انواع فعالیت‌ها در دامنه‌های ir اجباری شد

احراز هویت برای انواع فعالیت‌ها در دامنه‌های ir اجباری شد تا یک اتفاق عجیب و مشکوک دیگر در ارتباط با وضعیت دسترسی اینترنتی رقم بخورد.

مرکز ملی ثبت دامنه‌های ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که از ابتدای سال 1402، درخواست‌های مربوط به دامنه‌های ir. صرفا با احراز هویت انجام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: درخواست شاپرک برای تغییر دامنه پرداخت‌یارها، موضوع چیست؟ [گفتگو با عادل طالبی]

احراز هویت برای انواع فعالیت‌ها در دامنه‌های ir اجباری شد

ایرنیک، مرکز ثبت دامنه‌های مرتبه‌اول کشوری ‎.ir از اجباری‌شدن احراز هویت برای خرید یا تمدید دامنه‌های ایران خبر داده است:

«احتراماً به اطلاع می‌رساند از ابتدای سال 1402 کلیه درخواست‌های مرتبط با دامنه نقطه آی آر فقط از طریق شناسه‌های کاربری احراز هویت شده پذیرفته خواهد شد. بر این اساس به هیچ‌یک از درخواست‌های ارسالی، اعم از ثبت، تمدید، لغو، انتقال و نظایر آن در شناسه‌های کاربری فعلی ترتیب اثر داده نخواهد شد.»

احراز هویت برای انواع فعالیت‌ها در دامنه‌های ir اجباری شد

ایرنیک در اطلاعیه خود از همه مشترکین دامنه‌های ir درخواست کرده تا در اسرع وقت به سامانه احراز هویت این مجموعه مراجعه و اقدامات لازم را انجام دهند: «بدیهی است مسئولیت عدم اقدام در این خصوص بر عهده کاربر است.»

ایرنیک نوشته تا پیش از این برای ساخت اکانت و خرید دامنه، ایمیل کاربران را صحت‌سنجی می‌کرد و از آن‌ها تصویر کارت ملی و تعهدنامه درخواست می‌کرد. حال و آنطور که در سامانه احراز هویت ایرنیک آمده، این فرایند سه مرحله دارد. مرحله نخست به تایید آدرس ایمیل ثبت‌شده در ایرنیک اختصاص دارد، در گام دوم باید مشخصات هویتی صاحب دامنه بنابر مشخصات کارت ملی ثبت شود. در مرحله سوم و نهایی هم باید ثبت مشخصات تماس و شماره موبایل که به نام صاحب دامنه است انجام شود.

لازم به ذکر است که سخت‌گیری‌های مربوط به خرید دامنه ir در سالیان اخیر منجر شده تا بسیاری از افراد، استفاده از دامنه‌های بین‌المللی چون com. را به نمونه داخلی ترجیح دهند. البته این کار نیز دردسرهای زیادی داشته و برخی وب‌سایت‌ها به علت تحریم‌ها درگیر چالش‌های جدیدی شده‌اند. برای مثال در اواخر زمستان 1398 دامنه دات کام برخی سایت‌های ایرانی توسط سرویس‌دهنده بین‌المللی آن‌ها به علت تحریم‌های آمریکا علیه ایران مسدود شد.

بیشتر بخوانید:

حال که احراز هویت برای انواع فعالیت‌ها در دامنه‌های ir اجباری شد به نظر شما آیا احتمال مسدودسازی دامنه‌های دات کام وجود دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر