;
coinex

وزیر ارتباطات از پیگیری وضعیت مالی اپراتورها خبر داد

وزیر ارتباطات از پیگیری وضعیت مالی اپراتورها و پیشنهاد طرحی برای جبران ضرر ناشی از فیلترینگ بر اپراتورها در شورای عالی فضای مجازی خبر داد.

با گذشت سه ماه از فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ و خسارات عظیمی که به کسب‌وکارها و اپراتورهای تلفن وارد شده هنوز این بحث بسیار داغ است. «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات در جلسه هیئت دولت درباره ضرر وارد‌شده به اپراتورهای موبایل اعلام کرد که صرفاً رایتل از احتمال «ورشکستگی» گفته و این اپراتور با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. زارع‌پور در ادامه افزود: «در مورد باقی اپراتورها، نامه‌هایی که در‌این‌باره نوشته‌اند را بررسی می‌کنیم».

زارع‌پور در ادامه اشاره‌ای به افزایش مجموع ترافیک داخل و خارج کشور در این ایام نسبت به قبل داشته و لذا به عقیده او مصرف ترافیک در داخل کشور افزایش یافته است: «این درست است که تعرفه ترافیک داخلی کمتر و نیم‌بها‌ست، اما به‌هر‌حال درآمدی برای اپراتورها به‌همراه دارد.‌ ضمن اینکه درآمد از صوت و مکالمات مردم هم طی این مدت افزایش یافته است».

بیشتر بخوانید: گزارش مالی همراه اول آذر 1401 ؛ تداوم روند نزولی درآمدها!

پیگیری وضعیت مالی اپراتورها از سوی دولت

به عقیده زارع‌پور فیلتر‌ینگ دو پلتفرم اینستاگرام و واتس‌اپ باعث کاهش ترافیک بین‌الملل اپراتورها شده است، زیرا این دو سهمی جدی در ترافیک بین‌الملل اپراتورها داشته‌اند:

«درآمد اپراتورها که فقط از ترافیک بین‌الملل نیست؛ درآمد از طریق صوت، خدمات ارزش افزوده و ترافیک داخل نیز حاصل می‌شود».

لازم به ذکر است شرکت‌های شاتل، ایرانسل و مبین‌نت پیش‌تر در نامه‌هایی جداگانه به وزارت ارتباطات، از کاهش درآمد خود به‌دلیل افزایش فیلترینگ خبر دادند. این نامه‌ها اخیراً از طرف یک گروه هکری تحت عنوان «ZZA» منتشر شده‌ و وزیر ارتباطات دیروز به‌طور تلویحی آن‌ها را تأیید کرده است.

در همین راستا وزیر ارتباطات با اشاره بر اینکه آن‌ها متولی این حوزه هستند و از پیگیری وضعیت مالی اپراتورها خبر داده و اعلام کرد که اپراتورها پیشران اقتصاد دیجیتال بوده و مشکل آن‌ها در واقع مشکل بقیه نیز هست.

او در پایان در مورد پیشنهاد مصوبه‌ای در جلسه آتی شورای عالی فضای مجازی گفته که توانایی ایجاد مدل جدیدی در زنجیره اقتصاد دیجیتال را داشته و اوضاع اپراتورها را تا حدودی بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پیگیری وضعیت مالی اپراتورها از سوی وزارت ارتباطات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر