;
coinex

واکنش رگولاتوری به نامه‌های فاش شده اپراتورها ؛ «شرکت‌ها گزارش دقیق خسارت فیلترینگ بدهند!»

نامه‌های فاش شده اپراتورها که توسط یک گروه هکری منتشر شده بود، توسط رگولاتوری مورد تایید قرار گرفت. حال اپراتورها باید آمار خسارت ناشی از محدودیت‌های اینترنتی را ارائه کنند.

اخیراً خبری درباره نامه‌های فاش شده اپراتورها به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی بر خسارت این شرکت‌ها به دنبال فیلترینگ از سوی رسانه‌های مختلف منتشر شده بود. شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت در نامه‌های جداگانه خود به خسارات میلیاردی اشاره داشتند. حال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نکاتی درباره نامه‌های این شرکت‌ها به این سازمان در مورد خسارات ناشی از محدودیت اینترنت در ترافیک بین الملل واکنش اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: نامه رایتل به وزارت ارتباطات :‌ با تداوم محدودیت‌های اینترنتی ورشکست می‌شویم!

واکنش رگولاتوری به نامه‌های فاش شده اپراتورها

واکنش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابتدا به صحت این خبر بوده و اعلام کرد: «رگولاتوری نامه درخواست اپراتورها در خصوص جبران خسارت ناشی از اعمال محدودیت روی ترافیک ورودی بین‌الملل را دریافت کرده است و موضوعات طرح شده در حال بررسی است». این در حالی است که در سایت رسمی‌ سازمان رگولاتوری اثری از خبر مذکور نیست.

نامه‌های فاش شده اپراتورها

لازم به ذکر است که اکنون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تلاش است تا با بسترسازی برای ارایه سرویس‌های جدید و توسعه پلتفرم‌های داخلی، علاوه بر افزایش رضایتمندی کاربران، باعث افزایش درآمد اپراتورهای ارتباطی و تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات شود.

در این راستا توجه به نکاتی پیرامون این مسائل ضروری است: نکته اول این است که وزیر ارتباطات پیشتر در واکنش به نامه احتمال ورشکستگی رایتل، آن را غیرتخصصی و حاصل سوءمدیریت این اپراتور قلمداد کرده بود.

دوم آنکه تاریخ نامه‌های منتشر شده چندان جدید نیست و بر اساس آنچه در خبر مذکور آمده، رگولاتوری در انتظار دریافت آمار دقیق اپراتورها است. نکته سوم آن است که در مورد روش مورد ادعای گروه هکری مذکور و انتشار نامه‌های اپراتورها هنوز پاسخی دریافت نشده است.

چهارمین موضوع مهم، ارسال آمار کاهش مصرف پهنای باند بین‌الملل اینترنت به‌طور لحظه‌ای به سازمان رگولاتوری از طریق شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان معاونت دیگری در درون وزارت ارتباطات است.

نکته پنجم این است که آمارهای دوره‌ای اپراتورها به شکل فصلی از سوی سازمان رگولاتوری رصد و منتشر می‌شود. بنابراین به شکل مستمر در اختیار این نهاد قرار می‌گیرد.

نکته آخر اینکه با توجه به تداوم خسارات سنگین اپراتورهای ارتباطی به‌طور لحظه‌ای، از سازمان رگولاتوری انتظار اقدامات بوروکراتیک نمی‌رود و این موضوع با توجه به ملاحظات و حساسیت‌هایی که به دنبال داشته، نیاز مبرمی به تصمیمات و اقدامات سریع و انتقال نتیجه به مراجع بالادستی در کشور دارد.

به هر حال براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، جهت بررسی دقیق‌تر موضوع در تعامل با اپراتورها، اطلاعاتی شامل آمار تعداد مشترکان، میزان ترافیک و درآمد داده به تفکیک ترافیک داخلی و بین‌الملل مورد درخواست قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تایید نامه‌های فاش شده اپراتورها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر