;
coinex

سفر سه روزه به ارومیه چقدر هزینه دارد؟

اگر هوای سفر به سر دارید و هنوز نمی‌دانید کدام شهر را برای گردش انتخاب کنید، توصیه می‌کنیم با شهر ارومیه بیشتر آشنا شوید. شهر ارومیه مقصدی هیجان‌انگیز برای دوست‌داران طبیعت، آثار باستانی و البته مراکز خرید است. اما سفر سه روزه به ارومیه چقدر هزینه دارد؟ توصیه می‌کنیم برای پاسخ به این سوال و سوالات دیگر، ادامه مقاله را از دست ندهید.

با شهر ارومیه بیشتر آشنا شوید!

ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی است و یکی از شهرهای مهم مرزی ایران محسوب می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید از راه زمینی به ترکیه بروید، می‌توانید از غرب ارومیه به مرز سرو و از آن‌جا به ترکیه سفر کنید. اما اهمیت ارومیه فقط به خاطر موقعیت جغرافیایی این شهر نیست.

شهر ارومیه به اولین‌ها معروف است. جالب است بدانید که اولین بیمارستان نوین، اولین مدرسه نوین، اولین مرکز آموزش پزشکی، اولین شبکه تلویزیونی محلی، اولین نشریه محلی و… در این شهر تاسیس شده است. تاریخ و بناهای این شهر، قدمت قدیمی این شهر را نشان می‌دهد.

واژه ارومیه از دو بخش “اور” یعنی شهر و “میه” یا “میا” به معنای آب تشکیل شده است. دلیل این نام‌گذاری این است که ارومیه به داشتن آب فراوان معروف بود. بنابراین چندان عجیب نیست که اولین تمدن‌های بشری در این منطقه پر آب تشکیل شده است. قبرستان‌ها و برخی از آثار باستانی این شهر نشان می‌دهد که قدمت شهر به چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد و در زمان مادها نیز این شهر محل سکونت بوده است.

بسیاری از مورخان بر این باورند که دین زرتشت از این شهر ظهور کرده است؛ چرا که بنا بر کتاب اوستا، زرتشت قرن هفتم پیش از میلاد مسیح در کنار رود داییتا به پیامبری برگزیده شد و دین خود را در کنار دریاچه “چی چیست” که نام قدیمی ارومیه بوده، تبلیغ کرده است. با این حال این شهر نه فقط از لحاظ مذهبی، بلکه از نظر سیاسی و تجاری برای امپراتورهای و بازرگانان نیز اهمیت داشته است.

جاهای دیدنی ارومیه کجاست؟

همان‌طور که پیش از این گفتیم، شهر ارومیه قدمت بسیار زیادی دارد و جزو اولین شهرهایی‌ است که تمدن بشر در آن شکل گرفت. بنابراین جاهای دیدنی ارومیه در این سفر هیجان‌انگیز، کم نخواهد بود. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، کافی است بلیط اتوبوس به ارومیه یا بلیط هواپیما را از یک سایت گردشگری معتبر مثل سایت علی بابا بخرید تا یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین سفرها را تجربه کنید. در ادامه مقاله به معرفی جاهای دیدنی این شهر بیشتر می‌پردازیم تا برنامه سفر دقیق‌تری داشته باشید.

سفر سه روزه به ارومیه چقدر هزینه دارد؟

سه گنبد ارومیه

یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی این شهر، سه گنبد ارومیه است. ساخت این بنای تاریخی به دوره سلجوقیان باز می‌گردد. سه گنبد ارومیه با آجر و کتیبه پوشیده شده و روی آن تاریخ 580 هجری قمری را ثبت کرده‌اند. این بنا به دستور منصور بن موسی طراحی و ساخته شده و معماری آن استوانه‌ای شکل است.

در واقع این برج استوانه‌ای، یک مقبره است. طبقه اول یک در کوچک دارد و طبقه دوم یک مقبره است. ارتفاع این بنا 13 متر و قطره آن 5 متر است. جالب است بدانید که داخل مقبره نیز طراحی شگفت‌انگیزی دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست. با این حال به گفته برخی از مورخان، این مکان شامل سه گنبد بوده که پس از جنگ اعراب، فقط دو گنبد این آثار باقی مانده است.

دریاچه دالامپر ارومیه

اگر به طبیت‌گردی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم در سفر به این شهر، تماشا و گشت و گذار در دریاچه دالامپر ارومیه را از دست ندهید. این دریاچه در 35 کیلومتری اشنویه و 45 کیلومتری ارومیه قرار دارد. این دریاچه از ذوب شدن هزاران ساله یخچال‌های طبیعی و برف‌ کوه‌های دالامپر به‌وجود آمده و 50 متر عمق دارد.

در مسیر کوه دالامپر، آبشارهای خروشان و دشت‌های پر گل قرار دارد که محل مناسبی برای کمپینگ و پیک‌نیک نیز خواهد بود. دالامپر به معنای جایی است که عقاب در آن پرواز می‌کند. بنابراین ممکن است در این مسیر عقاب و پرنده‌های زیادی مشاهده کنید. بهتر است بدانید که دریاچه دالامپر ارومیه روی کوه دالامپر قرار دارد. بنابراین آب و هوای این منطقه در همه فصول سال سرد خواهد بود. در نتیجه توصیه می‌کنیم فصل‌های بهار و تابستان را برای گردش و کمپینگ در این منطقه انتخاب کنید.

کلیسا ننه مردم

یکی از جاهای دیدنی ارومیه، کلیسای ننه مریم است. بسیاری از مورخان بر این باورند که این کلیسا از دوره آشوریان به جای مانده و برخی دیگر باور دارند که این بنا در دوره ساسانیان ساخته شده است. همچنین برخی از شواهد نشان می‌دهد که این مکان ابتدا معبد زرتشیان بوده و پس از سال‌ها به کلیسا تبدیل شده است. بنابراین دوره تاریخی دقیقی برای این بنا وجود ندارد. این ساختمان معماری بسیار ساده‌ای دارد، اما داستان‌ها و افسانه‌های این بنای تاریخی، لذت بازدید از آن را دو چندان می‌کند.

سفر سه روزه به ارومیه چقدر هزینه دارد؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید پیش از سفر به آن بپردازید، هزینه تقریبی سفر است. اما بهتر است بدانید که هزینه سفر به ارومیه یک قیمت ثابت برای همه مسافران نیست. این هزینه به مسائل مختلفی بستگی دارد که توصیه می‌کنیم هر یک را بشناسید و با توجه به آن هزینه تقریبی سفرتان را محاسبه کنید.

اولین مسئله‌‌ای که روی هزینه سفر تاثیر دارد، هزینه بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما است. بنابراین شما می‌توانید با توجه به هزینه و مسیر شهر مبدایی که در آن قرار دارید تا شهر ارومیه، یک وسیله نقلیه مناسب انتخاب کنید. همان‌طور که می‌دانید قیمت بلیط هواپیما بیشتر و مدت سفرتان کوتاه‌تر و قیمت بلیط اتوبوس کمتر و مدت زمان سفر بیشتر خواهد بود. بنابراین انتخاب این مسئله به شما بستگی دارد.

دومین مسئله‌ای که روی هزینه سفر تاثیر می‌گذارد، کلاس یا درجه وسیله نقلیه‌ای است. اتوبوس، قطار و هواپیما کلاس‌های مختلفی دارند. برای مثال شما می‌توانید با اتوبوس VIP یا یک اتوبوس معمولی به ارومیه سفر کنید که قیمت هر یک با توجه به خدمات و کیفیت سفر، متفاوت خواهد بود.

سومین مسئله‌ای که روی هزینه سفر شما تاثیر دارد، فاصله شهر مبدا تا شهر مقصد است. برای مثال قیمت بلیط هواپیما یا اتوبوس تهران به ارومیه با هزینه سفر مشهد به ارومیه، به دلیل فاصله بین راه، متفاوت خواهد بود. به همین دلیل نمی‌توان یک هزینه یا قیمت ثابت برای سفر تعیین کرد.

عامل دیگری که روی هزینه سفر تاثیر دارد، روز یا فصل سفر شما خواهد بود. برخی از فصل‌ها مثل پاییز و زمستان، به فصل‌های آف سیزن معروف هستند. در این فصل‌ها تعداد توریست‌ها به نسبت کمتر است. بنابراین هزینه سفر بسیاری از تورها و شرکت‌های مسافربری، کاهش می‌یابد.

سفر سه روزه به ارومیه چقدر هزینه دارد؟

با این حال بهتر است بدانید که هزینه اقامتگاه یا هتل، هزینه خورد و خوراک، هزینه رفت و آمد در شهر و هزینه بازدید از برخی از آثار تاریخی یا موزه‌ها نیز جزو هزینه سفر محسوب می‌شوند که باید هر یک از آن‌ها را نیز در نظر بگیرید. اما چگونه می‌توان پیش از سفر، هزینه تقریبی هر یک از این موارد را بررسی کرد؟ توصیه می‌کنیم برای پاسخ به این سوال به ادامه مقاله توجه کنید.

هزینه دقیق سفر به ارومیه را چگونه بررسی کنیم؟

شما به سادگی می‌توانید هزینه دقیق و به‌روز سفر به ارومیه یا هر شهر و کشور دیگر را بررسی کنید. برای این کار کافی است به یکی از سایت‌های گردشگری معتبر، مثل سایت علی بابا مراجعه کنید. شما می‌توانید در این سایت وسیله نقلیه مورد نظرتان را انتخاب کنید و با وارد کردن نام شهر مبدا، شهر مقصد و تاریخ حرکت سفر، از آخرین و به‌روزترین قیمت بلیط‌ها آگاه شوید. این روش ساده‌ای برای خرید بلیط اتوبوس، قطار یا هواپیما خواهد بود. شما می‌توانید اطلاعات دقیق هر یک را مشاهده کنید و با توجه به هزینه‌ای که دارید، بهترین گزینه را برای سفر انتخاب کنید.

علاوه بر این، سایت‌های گردشگری معتبر مثل سایت علی بابا این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهند که هتل یا اقامتگاه شهر مقصد را رزرو کنید. در این صورت نیمی از برنامه‌های سفر، پیش از حرکت آماده خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با تور به سفر بروید تا سفری آسان‌ و بهتری را تجربه کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    ارومیه قلب آذربایجان ❤خاک ابدی و خط قرمز ترکها ❤یاشاسین آذربایجان ❤یاشاسین ارومیه ❤یاشاسین ترک ❤

    پاسخ

    یاشاسین‌ گوزل آذربایجان 😍
    یاشاسین گوزل اورمیه 😍

    ارومیه قلب آذربایجان خاک ابدی و خط قرمز ترکها😍

    پاسخ

    ارومیه قلب آذربایجان 💙❤💚
    یاشاسین ارومیه یاشاسین آذربایجان ❤

    URMİA ❤AZERBAYCAN

    پاسخ

    ارومیه قلب آذربایجان
    یاشاسین آذربایجان یاشاسین ارومیه

    پاسخ

    ♥️ ارومیه قلب آذربایجان ❤
    به دیار آذربایجان ارومیه ، دومین شهر ترک نشین ایران بعد از شهر برادر تبریز، شهر والیبالی و والیبال نشین خطه آذربایجان ، شهر شهیدان باکری ها و امینی ها و ملا حسنی ها، شهر کاپیتان تیم ملی والیبال سعید معروف، میلاد عبادی پور و حضرت پور، شهر عاشیق های آذربایجان، شهر مهد و فرهنگ آذربایجان خوش آمدید ♥️
    آذربایجان دیارنا گوزل اورمیه شهرینه چوخ خوش گلیبسیز ❤
    به دیار آذربایجان شهر زیبایی ارومیه خیلی خوش آمدید ♥️
    ما آذربایجانی ها بخصوص اورمیه ای ها به ترکی ( اورمولوها) خونگرمو مهمان نوازیم ❤

    یاشاسین ایران ♥️
    یاشاسین آذربایجان ❤
    یاشاسین ارومیه ♥️

    ❤ ارومیه قلب ابدی آذربایجان ♥️

    پاسخ

    حیف که کشورمان امنیت نداره و الا با این قیمت دلار الان خارجی ها باید برای گردش و مفت خوری و مفت بری تو صف ورود به ایران بودند

    پاسخ

    ارومیه بهشت آذربایجان تفرجگاه بند سیلوانا اسپی دره بزسینامارمیشو شهر چایی سدنازلو خان درسی دریاچه بازارمرزی سرو بازارهاخودارومیه مکان‌های باستانی و طبیعت زیباوسرسبزازجازبه های اورمیه هستندقدم مهمانان عزیزبروی چشمانمان ازمهمان نوازیمان حتمالذت خواهی برد

    پاسخ