;
coinex

تعطیلی 15 درصد از استارتاپ‌های حوزه گردشگری در نتیجه اختلالات اینترنتی

متأسفانه اختلالات اینترنت و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی تاکنون منجر به تعطیلی 15 درصد از استارتاپ‌های حوزه گردشگری شده است.

بر طبق آخرین آمار، اختلالات اینترنت تعطیلی 15 درصد از استارتاپ‌های حوزه گردشگری را به همراه داشته است. اگر این وضعیت به همین منوال پیش برود مطمئناً شاهد درصدهایی به مراتب بالاتر از 15 درصد خواهیم بود. این آمار توسط “رسانه قطبنما” منتشر شده است. این رسانه برای دستیابی به این عدد به سراغ 40 استارتاپ گردشگری رفته است و در نهایت حاصل تحقیقات خود را در یک گزارش منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید:‌ وزیر ارتباطات: برای تاخیر در تحویل مرسوله پستی غرامت بگیرید

تعطیلی 15 درصد از استارتاپ‌های حوزه گردشگری

رسانه قطبنما با ۴۰ استارت‌آپ سفر، گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت‌وگو کرده است تا وضعیت آنها را پس از مشکلات اخیر در حوزه اینترنت و مشکلات اجتماعی پیش‌آمده، بررسی کند. این بررسی‌ها نشان می‌‌دهد از میان این ۴۰ استارت‌آپ، ۶ استارت‌آپ به‌طور کامل تعلیق یا تعطیل شده‌اند؛ ۱۰ استارت‌آپ به‌صورت نیمه‌فعال به کار خود ادامه می‌دهند و ۲۴ استارتاپ نیز همچنان فعال هستند اما در بخش‌های مختلف دچار چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای شده‌اند.

از میان استارت‌آپ‌هایی که «رسانه قطبنما» مورد بررسی قرار داده است، «توریسم سلامت مبین»، «اوبا»، «تهران ایمیجز»، «خط ۱۱»، «تورلین» و «ره‌بوم»، استارت‌آپ‌هایی هستند که فعالیت خود را متوقف کرده‌اند. البته آنها امیدوارند بتوانند با بهبود وضعیت گردشگری و شرایط اجتماعی کشور دوباره به میدان برگردند؛ اما در حال حاضر، به دلایل مختلف کار خود را متوقف کرده‌اند.

تعطیلی 15 درصد استارتاپ‌های حوزه گردشگری خبرساز شد

در واقع حدود ۱۵ درصد از این استارت‌آپ‌ها به حالت تعلیق درآمده‌اند یا تعطیل شده‌اند. ۲۵ درصد از آنها نیز با نیمی از ظرفیت خود و به صورت نیمه‌فعال کار می‌کنند. همچنین، در مصاحبه‌های عمیق با مدیران این کسب‌وکارهای نوپا، ۶ دلیل اصلی برای تعطیلی برخی از آنها استخراج شده و ۱۰ چالش جدی آنها در سه ماه اخیر مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

بررسی‌های «قطبنما» نشان می‌دهد به ۶ دلیل اصلی، برخی استارت‌آپ‌های گردشگری ایرانی دست به تعطیلی کار خود زده‌اند. در قطبنما به این دلایل اشاره شده است:

بحران‌های زنجیره‌وار در سه سال اخیر، کاهش تقاضای سفر، نبود امنیت عمومی، فیلترینگ و اختلال در اینترنت، نبود چشم‌انداز روشن از آینده اکوسیستم استارت‌آپی گردشگری در ایران، ناتوانی در تامین بودجه.

تعطیلی 15 درصد استارتاپ‌های حوزه گردشگری خبرساز شد

استارتاپ‌های گردشگری با چه چالش‌هایی روبرو هستند؟

در قطبنما به ۱۰ چالش‌ استارت‌آپ‌های سفر پس از تحولات اجتماعی اخیر در ایران هم اشاره شده است. کاهش تقاضا، فروش و درآمدها، فیلترینگ و اختلال اینترنت، کند شدن فرایندهای اداری، کاهش همکاری با پارتنرها و همکاران داخلی و خارجی، تعلیق یا تعدیل نیروهای انسانی، نبود حمایت‌های دولتی، مهاجرت نیروی انسانی و کمبود نیروی متخصص، اختلال در فرایندهای بازاریابی، تامین بودجه و جذب سرمایه بخشی از چالش‌هایی است که در گزارش قطبنما آمده است.

بیشتر بخوانید:

در نتیجه فیلترینگ شاهد تعطیلی 15 درصد از استارتاپ‌های حوزه گردشگری بودیم نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر