;
coinex

استفاده از تجهیزات سیگنال‌یاب در حوزه‌های امتحانی ؛ عزم پلیس فتا برای جلوگیری از تقلب!

وزارت آموزش و پرورش به منظور جلوگیری از تقلب دانش‌آموزان با موبایل قصد استفاده از تجهیزات سیگنال‌یاب در حوزه‌های امتحانی را دارد و برای آن تدارک می‌بیند.

براساس تأثیر‌گذاری نمرات امتحان نهایی در کنکور سراسری، اهمیت رعایت امنیت برگزاری آزمون دوچندان شده است. بر همین اساس تصمیم جدیدی مبنی بر استفاده از تجهیزات سیگنال‌یاب در حوزه‌های امتحانی جهت مقابله با هر گونه تقلب اتخاذ شده است.

در همین راستا، «محسن زارعی» رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در گفت‌وگویی با تسنیم بیان داشت: «امنیت امتحانات نهایی کاملاً برقرار بوده و علاوه بر راکت‌های فلزیاب، دستگاه‌های سیگنال‌یاب هم در اختیار حوزه‌های امتحان قرار خواهد گرفت».

بیشتر بخوانید: اعمال محدودیت اینترنتی در حوزه‌های امتحانی ؛ درخواست عجیب وزارت آموزش و پرورش!

استفاده از تجهیزات سیگنال‌یاب در حوزه‌های امتحانی

عقیده زارعی بر این مسئله است که انتشار موردی سؤالات، با توجه به اینکه پس از برگزاری آزمون رخ داده، نباید نشانه لو‌ رفتن سؤالات باشد و با این استدلال نمی‌توان امنیت امتحانات را خدشه‌دار کرد. او در این رابطه اعلام کرد:

«برخی افراد که مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی را مانع برگزاری کلاس‌های کنکوری خود می‌دانند، از همان ابتدا فضاسازی کردند که آموزش و پرورش نمی‌تواند امتحانات نهایی را برگزار کند و منتظر بودند تا یک مورد انتشار سؤالات امتحانات اتفاق بیفتد».

این در حالی است که قبلاً هم این مسئول خبری مبنی بر درخواست محدودسازی اینترنت در حوزه‌های برگزاری امتحانات نهایی مدارس اعلام کرده بود. البته جزئیات تصمیم وزارت کشور درباره این درخواست هنوز مشخص نیست.

در همین راستا نیز، «رامین پاشایی»، معاون اجتماعی پلیس فتا طی توصیه‌ای از دانش‌آموزان درخواست کرد که فریب تبلیغات کانال‌های تلگرامی را نخورند. او بیان داشت: «برخی کانال‌های مجازی اعلام می‌کنند، تجهیزاتی را برای بردن به جلسه امتحان در اختیار داوطلبان قرار داده و از طریق تماس صوتی، پاسخ‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهند. 95 درصد این تبلیغات دروغ است، اما به‌دلیل سهل‌انگاری در یک یا دو مورد هم شاهد بودیم این ادعا اثبات شده است».

او همچنین خبر شناسایی کانال‌های بسیاری در این زمینه و دستگیری 9 نفر در این رابطه را تاکنون اعلام کرده است: «هیچ‌کدام از این افراد، سؤالات را در اختیار نداشتند و حتی به دروغ، خود را منتسب به مسئولان آموزش و پرورش اعلام می‌کردند».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استفاده از تجهیزات سیگنال‌یاب در حوزه‌های امتحانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر