;
coinex

ورود ایرانسل و اسنپ به بورس ؛ عرضه اولیه ایرانسل چه زمانی است؟

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به ورود ایرانسل و اسنپ به بورس گفت که علاوه بر ایرانسل، این شرکت به اسنپ هم تکلیف کرده آماده ورود به بورس باشد.

مدیرعامل ایرانسل با تاکید بر پیگیری فرایند ورود ایرانسل به بازار سرمایه از تکلیف ایرانسل به عنوان سهامدار اسنپ به این شرکت برای پیگیری شرایط عرضه سهام در بورس خبر داد. او همچنین از تشکیل کمیته پذیرش بورس و نیز اتمام مراحل قانونی برای ورود ایرانسل به بورس در آینده نزدیک خبر داد.

بیشتر بخوانید: کاهش درآمدهای ایرانسل، شاتل و مبین‌نت در نتیجه فیلترینگ ؛ آینده مبهم شرکت‌های صنعت ارتباطات در کشور!

ورود ایرانسل و اسنپ به بورس

ورود ایرانسل به بازار سرمایه از ابتدای شکل‌گیری آن تا امروز، مطرح بوده است. در تابستان 1401 بود که مدیرعامل وقت شرکت بورس اوراق بهادار تهران از پیوستن ایرانسل به جمع شرکت‌های بورسی استقبال کرده بود و حتی نقشه راه ورود ایرانسل به بورس نیز مطرح شده بود تا نیمه نخست امسال بررسی‌های لازم برای انجام فاز پذیرش ایرانسل در بورس آغاز شود.

حالا مدیرعامل ایرانسل از اتمام اقدامات قانونی اولیه برای ورود ایرانسل به بورس تا پایان سال خبر داده است. از سویی، پیش از این ورود اسنپ به بورس نیز عرضه سهام تپسی در بورس انجام شده بود. در خرداد ماه 1401، مدیرعامل اسنپ عنوان کرده بود که این شرکت از لحاظ ساختار داخلی، مالی و حقوقی تا پایان سال برای ورود به بورس آماده می‌شود.

ورود ایرانسل و اسنپ به بورس ؛ عرضه اولیه ایرانسل چه زمانی است؟

با این وجود، بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل در گفتگویی به عنوان سهامدار ایرانی اسنپ، انجام اقدامات لازم برای بورسی شدن این شرکت را تایید کرد و گفت:

ایرانسل به اسنپ تکلیف کرده است که بخشی از سهام خود را در بورس تهران عرضه کند. امیدواریم با برطرف شدن پیچیدگی‌های موجود در این حوزه امکان ورود اسنپ به بورس نیز مهیا شود.

مدیرعامل ایرانسل در ادامه با اشاره به تصمیم ایرانسل برای ورود به بورس گفت: «در هیات مدیره برای ورود ایرانسل به بورس تصمیم‌ اولیه گرفته شد و از ابتدای امسال همه اقدامات قانونی را برای این مهم انجام دادیم. در ادامه نیز جلساتی با مدیران بورس برگزار کردیم و تمام اسناد و مدارکی که برای بورسی شدن ایرانسل لازم بود به آنها ارائه کردیم». بیژن عباسی‌آرند، از تشکیل کمیته پذیرش بورس برای ایرانسل خبر داد و افزود:

فکر می‌کنیم اواخر این ماه یا ماه آینده جلسه کمیته پذیرش بورس برگزار می‌شود و ان‌شالله پذیرش ایرانسل در بورس مورد تایید این کمیته قرار می‌گیرد. به این ترتیب خود سهام شرکت ایرانسل، امکان عرضه در بورس را پیدا می‌کند.

عباسی‌آرند درباره زمان عرضه سهام ایرانسل در بورس عنوان کرد: «در حال حاضر زمان عرضه در بورس مشخص نیست چراکه معمولا فرایند ورود به بورس پیچیده است. با این وجود وقتی بورسی شدن ایرانسل در هیات پذیرش بورس قطعی و مصوب شود بایستی با سازمان بورس برای زمان مناسب عرضه سهام، همکاری و تعامل کنیم. البته تعیین زمان عرضه بر اساس تصمیم و توافق دو طرفه، از سمت سازمان بورس و سهامداران مشخص خواهد شد».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ورود ایرانسل و اسنپ به بورس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر