;
coinex

بزرگترین توربین بادی جهان با پتانسیل تامین برق ده‌ها هزار خانه رونمایی شد

چین از بزرگترین توربین بادی جهان با ارتفاعی نزدیک به یک ساختمان 70 طبقه، امکان تامین برق ده‌ها هزار خانه و پره‌های 140 متری رونمایی کرد.

کماکان رقابت جهت ساخت بزرگترین توربین بادی جهان البته در دریا ادامه دارد و این رقابت بیشتر بین شرکت‌های چینی در جریان است. درست یک هفته بعد از معرفی بزرگ‌ترین توربین بادی دریایی دنیا، یک رقیب بزرگ‌تر برای آن معرفی شد که ارتفاعش با یک ساختمان 70 طبقه برابر است.

شرکت MingYang در گذشته نیز با توربین MySE 16.0-242 دارنده عنوان بزرگ‌ترین توربین بادی دنیا بود که هفته پیش این عنوان به H260-18MW شرکت CSSC رسید. حالا MingYang این رقابت را به سرعت هر چه تمام‌تر پیگیری کرده و یک توربین بزرگ‌تر با نام MySE 18.X-28X رو کرده است.

بیشتر بخوانید: تولید برق از حرکات بدن انسان ؛ ابداع یک دانشمند ایرانی!

ساخت بزرگترین توربین بادی جهان توسط شرکت چینی

توربین جدید مینگ‌یانگ علاوه بر ارتفاع بسیار زیادش، پره‌های بزرگ‌تری نسبت به رقیب خود داشته و در نتیجه، از فضای بیشتری جهت چرخش (66.052 متر مربع) برخوردار خواهد بود. افزون‌براین، طبق ادعا شرکت مینگ‌یانگ این توربین جدید توانایی فعالیت و ادامه به کار در بدترین شرایط دریایی را نیز دارد. از این شرایط باید به باد با سرعت بیش از 56.1 متر بر ثانیه (202 کیلومتر بر ساعت) اشاره داشت.

با اینکه این توربین غول‌پیکر توانایی تولید انرژی زیاد حتی در بدترین شرایط دارد، اما نصب آن‌ در بستر دریا با احتمال ایجاد دردسرهای بسیاری برای مزارع بادی همراه خواهد بود. لذا هم مینگ‌یانگ و هم CSSC توربین‌های خود را با قیمت‌های نازل‌تری روانه بازار می‌کنند تا موجب کاهش هزینه کلی مزارع بادی شوند. در واقع یک تعادل میان هزینه و تولید انرژی شکل خواهد گرفت؛ که درنهایت صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به‌دنبال خواهد داشت.

بزرگترین توربین بادی جهان

طبق اعلام رسمی شرکت مینگ‌یانگ، این توربین با فرض سرعت باد  8.5 متر بر ثانیه‌ (30.6 کیلومتر بر ساعت) ، توانایی تولید سالانه 80 گیگاوات-ساعت انرژی را داشته که جهت تأمین برق 96 هزار نفر قابل استفاده است.

بنابراین خروجی بالای MySE18.X-28X امکان صرفه‌جویی در 18 واحد توربین در مزارع 1 گیگاواتی فراهم کرده و هزینه‌های ایجاد این مزارع را 120 تا 150 هزار دلار برای هر مگاوات انرژی کاهش خواهد داد. لذا چیزی که برای مزارع غول‌پیکر در دنیا (یعنی صرفه‌جویی در هزینه) اهمیت دارد، احتمالا توسط این توربین فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بزرگترین توربین بادی جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر