;
coinex

تشخیص سرویس رادار گیم به عنوان بدافزار توسط آنتی‌ویروس‌های معتبر؛ جاسوسی از گیمرها؟

رادار گیم، ابزار وزارت ارتباطات برای گیمرها دو روز پیش معرفی شد و در فاصله کمتر از 24 ساعت خبر از تشخیص سرویس رادار گیم به عنوان بدافزار رسیده است.

وزارت ارتباطات دو روز پیش و در تاریخ 27 دی 1401، سرویس جدیدی به نام رادار گیم را رونمایی کرد تا تجربه بازی‌های ویدویی را برای گیمرها لذت‌بخش‌تر از قبل کند! رادار گیم ابزاری جهت سنجش تاخیر و پینگ اینترنت کاربران و DNS رایگان برای کاهش پینگ بازی‌ها در دسترس قرار می‌دهد. اما تنها اندکی بعد از معرفی این ابزار، یک اتفاق جنجال‌برانگیز رخ داده و گفته می‌شود رادارگیم حاوی بدافزار است!

بیشتر بخوانید: پیامدهای فیلترینگ گوگل پلی برای صنعت بازی ایران

تشخیص سرویس رادار گیم به عنوان بدافزار

آنطور که وزارت ارتباطات مدعی است، سرویس رادار گیم توسط بخش خصوصی توسعه یافته است و پروژه مشترک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شرکت ارتباطات زیرساخت است. زارع‌پور هم روز گذشته در گفتگویی مدعی شد در عرض یک روز پنج میلیون نفر از رادار گیم استفاده‌ کرده‌اند که آمار بسیار خوبی محسوب می‌شود.

تشخیص سرویس رادار گیم به عنوان بدافزار توسط آنتی‌ویروس‌های معتبر؛ جاسوسی از گیمرها؟

اما مشکل کار از آنجا آب می‌خورد که هر دو اپ اندروید و وبندوزی این سرویس که در سایت رسمی رادار گیم عرضه شده‌اند توسط آنتی‌ویروس‌های معتبر، بدافزار تشخیص داده شده‌اند.

سرویس ویروس‌توتال که فایل‌ها را با هدف یافتن بدافزار اسکن می‌کند، فایل نسخه‌ی ویندوزی رادار گیم را از نگاه هفت آنتی‌ویروس Avira و CRDF و G-Data و Viettel Threat Intelligence و BitDefender و CyRadar و Sophos به‌عنوان بدافزار شناسایی کرده است. ده‌ها آنتی‌ویروس دیگر در سرویس ویروس توتال اعتقاد دارند که رادار گیم ایمن است.

به طور مشابه، به نظر می‌رسد نسخه اندرویدی رادار گیم نیز خود کد مخربی دارد که سبب شده چهار آنتی‌ویروس BitDefender و CyRadar و CRDF و G-Data این نسخه را حاوی بدافزار تشخیص دهند. بدتر اینکه دو آنتی‌ویروس BitDefender و G-Data حتی وب‌سایت رسمی رادار گیم را نیز حاوی بدافزار تشخیص داده‌اند.

تشخیص سرویس رادار گیم به عنوان بدافزار توسط آنتی‌ویروس‌های معتبر؛ جاسوسی از گیمرها؟

البته نمی‌توان با قطعیت از بدافزار بودن رادار گیم سخن گفت. مصطفی علوی، فعال حوزه‌ی بازی، به تجارت‌نیوز می‌گوید شناسایی رادار گیم به‌عنوان بدافزار احتمالا نتیجه‌ی استفاده از اینستالرهای کرک‌شده است. در حال حاضر اما وزارت ارتباطات هیچ واکنش رسمی به ماجرای بدافزار بودن رادار گیم نشان نداده است.

به گفته‌ی توسعه‌دهندگان رادار گیم، این سرویس سرعت دانلود و به‌روزرسانی بازی‌ها را بالا می‌برد و باعث کاهش چشمگیر پینگ بازی‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تشخیص سرویس رادار گیم به عنوان بدافزار چیست؟ آیا شما از این ابزار استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    این وزیر مخابرات مثل اون طرفی که با یک بشقاب میگفت کرونا تشخیص میدیم این طرفم فکر میکنه با ی نرم افزار که تروجان و ویروس شناخته میشه میتونه زیرساخت داغون اینترنت به کل تغییر بده و بکنه اینترنت شماره یک دنیا، کدوم اقا زاده ای پشت این داستانه و میخواد جیب مردمو خالی کنه تو آینده خدا میدونه

    پاسخ