;
coinex

رکورد سریعترین رشد یک برنامه در تاریخ به نام ChatGPT ؛ 100 میلیون کاربر فعال ماهانه!

رکورد سریعترین رشد یک برنامه به نام ChatGPT به ثبت رسید. چت‌بات فوق پیشرفته OpenAI توانست در مدت‌زمان کوتاهی 100 میلیون کاربر فعال برای خود دست‌وپا کند.

ChatGPT به رکورد سریعترین رشد یک برنامه در تاریخ دست یافت. این چت‌بات مبتنی‌بر هوش مصنوعی توانست در مدت‌زمان بسیار ناچیز، 100 میلیون نفر کاربر فعال را جذب خود کند. نام ChatGPT درچندوقت اخیر در رسانه‌های تکنولوژی و فناوری جهان رواج پیدا کرده است. این چت‌بات هوشمند توانست با امکانات منحصر‌به‌فرد خود به‌سرعت توجه غول‌های تکنولوژی را به خود جلب کند و روز‌به‌روز موفق‌تر ظاهر شود.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن موبایلی ChatGPT در راه است

رکورد سریعترین رشد یک برنامه شکسته شد

احتمالاً شما هم نام ChatGPT را شنیده باشید، هوش مصنوعی مبتنی بر مدل زبان بزرگ از OpenAI که در چند وقت گذشته اکثر اخبار مربوط به فناوری را به خود اختصاص داده است. اکنون در گزارش‌های جدیدی گفته شده این چت‌بات به سریع‌ترین برنامه در حال رشد تاریخ تبدیل شده است.

چندین منبع از جمله رویترز براساس تجزیه و تحلیل جدید بانک سرمایه‌گذاری سوئیس، UBS، اعلام کرده‌اند که ChatGPT به سریع‌ترین برنامه در حال رشد در تاریخ تبدیل شده است.

رکورد سریعترین رشد یک برنامه شکسته شد

UBS اشاره کرد که براساس داده‌های جمع‌آوری شده از Similarweb، در ژانویه و تنها دو ماه پس از راه‌اندازی عمومی برنامه، ChatGPT به 100 میلیون کاربر فعال ماهانه (MAU) دست پیدا کرده است. تا پایان ماه گذشته نیز، روزانه حدود 13 میلیون بازدیدکننده از این بات بازدید کردند.

به گفته UBS، این اعداد در مقایسه با ماه دسامبر تقریباً دو برابر شده‌اند، زمانی که برنامه حدود 57 میلیون کاربر فعال ماهانه و حدود شش میلیون بازدید روزانه داشت. برای مقایسه، رویترز در گزارش خود توضیح می‌دهد که تیک‌تاک حدود 9 ماه پس از راه‌اندازی در سراسر جهان به 100 میلیون کاربر رسید. همچنین اینستاگرام پس از دو سال و نیم به این معیار دست پیدا کرد.

هرچند رشد ChatGPT با توجه به محبوبیت بسیار زیاد آن، ممکن است تعجب‌برانگیز نباشد، اما آمار جدیدی که از سوی UBS ارائه شده، چیزی فراتر از محبوبیت ساده را نشان می‌دهد. تحلیلگر بانک سوئیسی می‌گوید:

نمی‌توانیم برنامه دیگری را به یاد بیاوریم که با این سرعت رشد داشته باشد. در 20 سالی که از زمان ارائه اینترنت می‌گذرد، نمی‌توانیم رشد سریع‌تری را برای یک برنامه اینترنتی مصرف‌کننده به یاد بیاوریم.

OpenAI نه تنها با ChatGPT موفق شده تا نظر کاربران را به خود جلب کند، بلکه میلیاردها سرمایه جدید از مایکروسافت دریافت کرده است. غول حوزه نرم‌افزار اوایل این ماه اعلام کرد که چندین میلیارد دلار در شرکت سازنده ChatGPT سرمایه‌گذاری می‌کند و اخیراً نیز برای بهبود جلسات آنلاین، آن را به تیمز اضافه کرد. همچنین این استارت‌آپ وارد رقابت بی‌سابقه‌ای با غول‌های فناوری معتبر مانند گوگل شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره شکستن رکورد سریعترین رشد یک برنامه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر