;
coinex

پخش زنده سوپربول 2023 امشب 24 بهمن 1401 ؛ فیلادلفیا ایگلز و کانزاس سیتی

پخش زنده سوپربول 2023 امشب 24 بهمن 1401 را می‌توانید از بخش پخش زنده در وب سایت تکراتو تماشا کنید. با ما همراه باشید.

پخش زنده سوپربول 2023 امشب 24 بهمن 1401 را با ما در تکراتو تماشا کنید. سوپربول به فینال مسابقات لیگ NFL گفته می‌شود. مسابقه‌ای است که سالانه در آن قهرمانان لیگ ملی فوتبال آمریکایی یعنی قهرمان آمریکن کنفرانس و نشنال کنفرانس برای کسب این جام در آن به مصاف یکدیگر می‌روند. برای تماشای پخش زنده Super Bowl امشب 24 بهمن 1401 بدون سانسور و با لینک خارجی در ساعت شروع مسابقه، یعنی 2:45 بامداد 24 بهمن 1401 از یکی از لینک‌های زیر استفاده کنید:

پخش زنده مسابقه سوپربول 2023

پخش زنده رقابت سوپربول 2023

پخش آنلاین سوپربول 2023

پخش زنده سوپربول 2023 امشب 24 بهمن 1401

  • پخش زنده Super Bowl LVII

مسابقه سالانه فوتبال آمریکایی قهرمانی لیگ فوتبال ملی (آمریکا) NFL، بالاترین سطح حرفه‌ای فوتبال آمریکایی در جهان می‌باشد. این بازی اوج فصل رقابت‌های لیگ فوتبال آمریکا می‌باشد که در اواخر تابستان سال قبل میلادی آغاز می‌شود. معمولاً از اعداد یونانی برای شناسایی هر بازی به جای استفاده از سال استفاده می‌شود. برای مثال سوپر بول I در ۱۵ ژانویه ۱۹۶۷ در ادامه رقابت‌های فصل ۱۹۶۶ ان‌اف‌ال بازی شد.

پخش زنده سوپربول 2023 امشب 24 بهمن 1401 ؛ فیلادلفیا ایگلز و کانزاس سیتی
پخش زنده سوپربول 2023 امشب 24 بهمن 1401

این مسابقه و مراسم‌های جانبی در «یکشنبه سوپر بول» برگزار می‌شود که همین مسابقه در طی سالیان دراز تبدیل به پربیننده‌ترین مسابقهٔ تلویزیونی آمریکا گشته‌است.

گرچه زمان پخش این مسابقه تعطیل رسمی نیست، اما در زمان پخش آمریکا به صورت نیمه رسمی تعطیل می‌شود. در نیمه مسابقه نیز بسیاری از خواننده‌ها و موسیقی‌دان‌های مشهور به اجرای مسابقه می‌پردازند.

تاریخچه سوپربول

دوران مدرن فوتبال حرفه‌ای از سال ۱۹۲۲ آغاز شد؛ سالی که اتحادیه فوتبال حرفه‌ای آمریکا نامش را به NFL تغییر داد. حد فاصل ۱۹۲۲ تا ۱۹۳۲، تیمی که بهترین نتایج را در طول فصل کسب می‌کرد، قهرمان می‌شد. در آن زمان تعداد تیم‌های لیگ بین ۸ تا ۱۸ تیم متغیر بود.

پخش زنده سوپربول 2023 امشب 24 بهمن 1401 ؛ فیلادلفیا ایگلز و کانزاس سیتی
پخش زنده سوپربول 2023 امشب 24 بهمن 1401

NFL تا سال ۱۹۳۳ Post-Season (مرحله حذفی) نداشت. در آن سال لیگ به دو گروه پنج تیمه تقسیم شد و اولین بازی چمپیونشیپ NFL برگزار شد. در آن بازی شیکاگو بیرز، ۲۳ بر ۲۱ نیویورک جاینتز را در ورزشگاه ریگلی فیلد شیکاگو شکست داد. اولین سوپر بول ۳۴ سال بعد از این بازی برگزار شد.

اولین بذر سوپر بول در دهه ۶۰ کاشته شد. زمانی که لیگ حرفه‌ای دومی در رقابت با NFL تاسیس شد. اگرچه پیش از این لیگ‌های بسیاری آمده بودند و رفته بودند، اما لیگ هشت تیمی AFL (لیگ فوتبال آمریکا) با باقی آنان فرق داشت. علاوه بر اینکه این لیگ توانست هواداران مخصوص خود را پیدا کند، مالکان AFL پول فراوانی برای خرید بازیکنان داشتند.

در سال ۱۹۶۵، رقابت بین دو لیگ بالا گرفت. در پی شکستن قانون نانوشته عدم جذب بازیکنان از لیگ دیگر، نیویورک جاینتز، پیت گوگالاک را از تیم AFLای بوفالو بیلز جذب کرد. این عمل سبب مجموعه‌ای از اقدامات متعاقب شد که در نهایت سران دو لیگ را برای رسیدن به راه‌حلی مشترک، پشت یک میز کشاند. خروجی این دیدارها، طرحی برای ادغام دو لیگ بود. لیگ‌های به صورت رسمی در سال ۱۹۷۰ با یکدیگر ادغام شدند، اما حد فاصل سال‌های ۶۶ تا ۶۹، قهرمان‌های دو لیگ طی دیداری در برابر یکدیگر به میدان می‌رفتند؛ این دیدار بازی قهرمانی جهان AFL-NFL خوانده می‌شد. اما این روزها یه سوپر بول ۱ تا ۳ معروف است.

واژه «سوپر بول» را اولین بار مالک کانزاس سیتی چیفس، لامار هانت، پیشنهاد کرد. او این نام را از بازی فرزندانش با توپی لاستیکی و کوچک به نام سوپر بال (Super Ball) اقتباس کرد. اتفاقا تیم او، کانزاس چیفس در اولین بازی سوپر بول، به عنوان نماینده AFL حاضر بود اما با شکست سخت ۳۵-۱۰ مقابل گرین بِی پکرز، دستش از فتح جام کوتاه ماند. اعداد رومی اولین بار در سال ۱۹۷۱ برای نشان دادن شماره بازی استفاده شد. این‌گونه سوپر بول ۵، سوپر بول V نام گرفت.

مراحل رسیدن به سوپربول

پخش زنده سوپربول 2023 امشب 24 بهمن 1401 ؛ فیلادلفیا ایگلز و کانزاس سیتی
پخش زنده سوپربول 2023 امشب 24 بهمن 1401 ؛ فیلادلفیا ایگلز و کانزاس سیتی

برای بردن سوپر بول، یک تیم ابتدا باید به مرحله حذفی برسد که خود کار سختی است. در طول بخش عادی فصل، هر تیم ۱۶ بازی در NFL انجام می‌دهد. ده برد یا بیشتر برای رسیدن به مرحله حذفی لازم است، اما ده برد هیچ تضمینی برای رسیدن به پلی آف نیست.

نحوه عملکرد تیم‌ها در طول فصل عادی، بر روی گلدان آن تیم در مرحله حذفی و حریف احتمالیش اثر دارد. NFL از دو کنفرانس به نام کنفرانس فوتبال آمریکا (AFC) و کنفرانس فوتبال ملی (NFC) تشکیل شده است که هر کدام خود به چهار زیر گروه (شمال، جنوب، شرق و غرب) تقسیم می‌شوند. برنده هر کنفرانس مستقیما به مرحله حذفی راه می‌یابد. علاوه بر این، دو تیم غیر قهرمانی که بهترین عملکرد را هم داشته باشند به عنوان تیم‌های وایلد کارت، در مرحله حذفی حضور می‌یابند. آن‌گاه تیم‌های هر کنفرانس به ترتیب زیر رده‌بندی می‌شوند:

۱ تا ۴ – قهرمانان هر زیر گروه به ترتیب عملکرد در فصل عادی.

۵ و ۶ – تیم‌های راه یافته به وسیله وایلد کارت به ترتیب عملکرد در فصل عادی.

سپس در طی چهار مرحله، تیم قهرمان مشخص می‌شود:

دور تیم‌های وایلد کارت: دو تیمی که در سید ۱ و ۲ قرار گرفته‌اند، در این مرحله استراحت می‌کنند. تیم سید ۵ و ۶ به ترتیب به خانه تیم‌های ۴ و ۳ سفر می‌کنند و با این تیم‌ها بازی می‌کنند.

دور حذفی زیرگروهی: در این مرحله، فارغ از اینکه چه تیمی برنده دو دیدار مرحله قبلی شده باشد، تیم‌های سید ۱ و ۲ از مزیت میزبانی بهره‌مند هستند. اینکه چه تیمی با چه تیمی بازی کند، به برندگان دور قبل بستگی دارد. تیم ۱، با برنده‌ای با سید پایین‌تر، و تیم سید ۲ با دیگر تیم برنده دور ماقبل بازی خواهد کرد.

دور قهرمانی کنفرانس: در این مرحله، برندگان دور قبل برای عنوان قهرمانی کنفرانس به مصاف یکدیگر می‌روند. تیمی که سید بهتری دارد، میزبان حریف خواهد بود.

سوپر بول: بازی قهرمانی جهان. در این بازی که میزبان آن از چند سال پیش مشخص شده است، قهرمانان دو کنفرانس برای به خانه بردن جام لومباردی به مصاف یکدیگر می‌روند. معمولا این بازی در آخرین یکشنبه ژانویه یا اولین یکشنبه فوریه برگزار می‌شود.

جام سوپربول

پخش زنده سوپربول 2023 امشب 24 بهمن 1401 ؛ فیلادلفیا ایگلز و کانزاس سیتی
پخش زنده سوپربول 2023 امشب 24 بهمن 1401

تیم قهرمان، یکی از معروف‌ترین جام‌های ورزشی جهان را به خانه می‌برد. جام نقره‌ای لومباردی که به افتخار وینس لومباردی، مربی افسانه‌ای گرین بِی پیکرز، بدین نام خوانده می‌شود، ۵۶ سانتی‌متر طول دارد و حدود ۳ کیلوگرم وزن. وینس لومباردی با پکرز، قهرمانی در سوپر بول ۱ و ۲ را تجربه کرد و در پی مرگش در سال ۱۹۷۱، نام خود را به جام بخشید. به بازیکنان، مربیان و عوامل تیم قهرمان، علاوه بر جام، حلقه‌ای برای بزرگداشت قهرمانی اهدا می‌شود.

پخش زنده سایر بازی‌های امروز را می‌توانید از صفحه پخش زنده تکراتو دنبال نمایید.

منبع: wikipedia

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر