;
coinex

جریمه 175 هزار دلاری اسپیس ایکس توسط اداره هوانوردی آمریکا

جریمه 175 هزار دلاری اسپیس ایکس از سوی سازمان هوانوردی فدرال آمریکا به علت عدم ارائه اطلاعات ایمنی مربوط به پرتاب ماهواره‌های استارلینک اعمال شده است.

براساس گزارشی از رویترز، طبق اعلام سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) اسپیس ایکس باید اطلاعاتی موسوم به داده‌های تحلیل مسیر برخورد پرتاب را حداقل هفت روز پیش از اقدام به پرتاب، مستقیماً به آژانس ارسال می‌کرد. از این اطلاعات به‌منظور ارزیابی احتمال برخورد موشک با یکی از هزاران شی که در اطراف مدار زمین قرار دارند، بهره گرفته می‌شود. حالا به‌دنبال عدم انجام این تعهد، اسپیس ایکس پس از دریافت اخطار جریمه 30 روز مهلت دارد تا اطلاعات مذکور را به آژانس هوانورد فدرال آمریکا ارائه کند.

بیشتر بخوانید: سنگین ترین محموله تاریخ اسپیس ایکس با فالکون 9 به فضا پرتاب شد

جریمه 175 هزار دلاری اسپیس ایکس از سوی سازمان هوانوردی آمریکا در نظر گرفته شد!

پیش‌تر نیز سازمان هوانوردی فدرال آمریکا در سال 2020 میلادی نقض قوانین از سوی اسپیس‌ایکس را به علت پرتاب موشک عظیم استارشیپ بدون دریافت تاییدیه داده‌های کلیدی مربوط به شعاع انفجار احتمالی وسیله پرتاب، را اعلام کرد.

جریمه 175 هزار دلاری اسپیس ایکس

این آژانس فدرال اعلام داشت شرکت اقدام به نقض شرایط مرتبط با مجوز پرتاب استارشیپ کرده و پس از آن در سال 2021 میلادی اصلاحاتی را در زمینه الزامات پرتاب تجاری اسپیس ایکس ایجاد کرد تا یک بازرس ایمنی FAA درهر عملیات پرتاب موشک شرکت در مقر بوکاچیکا حضور پیدا کند.

حالا اما جریمه صادر شده برای اسپیس ایکس جدیدترین اتفاق در سلسله تنش‌های این شرکت با FAA به حساب می‌آید. این در حالی است که شرکت ایلان ماسک همواره به تسریع آزمایش پرتاب موشک‌ها مشغول است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جریمه 175 هزار دلاری اسپیس ایکس از سوی سازمان هوانوردی آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر