;
coinex

موشک کروز پاوه با برد 1650 کیلومتر معرفی شد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه از ساخت موشک کروز پاوه خبر داد. این موشک درواقع موشک کروز جدید سپاه است و برد آن به 1650 کیلومتر می‌رسد.

امیرعلی خاجی زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه توضیح داد که موشک کروز پاوه می‌تواند در خارج جو مانور دهد و در 300 کیلومتری هدف روشن می‌شود. او همچنین توضیح داد که با موشک کروز پاوه می‌توان تا 2000 کیلومتر ناوهای آمریکایی را مورد هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: موشک هایپرسونیک جدید آمریکا با سرعت بیش از 5 ماخ با موفقیت آزمایش شد

آنچه درباره ساخت موشک کروز پاوه می‌دانیم

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی تسنیم، سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در برنامه صف اول توضیح داد: :منافع امریکایی‌ها در ناامن سازی غرب آسیا و حتی جهان است. بنابراین منطقه روی گسل حوادث است و ما اگر قوی و مراقب نباشیم حوادث به ایران کشیده می‌شود.» وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها برترسازهایی دارند که یا از بین بردیم یا به آن صدمه زدیم مثل پایگاه‌هایشان که هر زمان اراده کنیم آنها را می‌زنیم.»

موشک کروز پاوه
موشک کروز پاوه با برد 1650 کیلومتر معرفی شد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه صراحتاً اعلام کرد: «قادریم تا 2 هزار کیلومتر ناوهای امریکایی رو بزنیم که این 2 هزار کیلومتر هم به احترام اروپایی‌هاست که امیدواریم احترام خود را نگه دارند.»

حاجی زاده در ادامه اشاره کرد: «چند سال پیش برای خرید سامانه‌های پدافندی به روسیه سفر کردم و دیدم دانشمندان آنها همه سالمند هستند در حالیکه دانشمندان موشکی ما همه جوان هستند.»

حاجی‌زاده در قسمت دیگری از بیانات خود در مورد یکی از علت‌های پیشرفت‌های چشمگیر صنعت موشکی ایران گفت: «بعد از فروپاشی شوروی موشک‌های اسکاد را برای فروش گذاشته بودند 10 هزار دلار و همه نیروهای مسلح و ستاد کل و شهید مقدم موافق بودیم که بخریم چون قبلا از کره شمالی 5.2 میلیون دلار می‌خریدیم اما یک نفر مخالفت کرد و آن حضرت آقا بود، چندین بار هم گردش کار کردیم ولی بازهم مخالفت کردند و آخر گفتند این موضوع را ادامه ندهید و بروید خودتان بسازید و اگر آن روز آقا مخالفت نمی‌کردند صنعت موشکی ما امروز اینقد پیشرفت نکرده بود.»

وی درباره حمله موشکی به پایگاه امریکایی‌ها در عین الاسد اظهار داشت: «بعد از شهادت سردار سلیمانی خواست مردم درباره انتقام بی‌تاثیر نبود در این عملیات و این عملیات فقط شلیک چند موشک نبود و از بعد از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه بود و هنوز تاثیراتی دارد.»

او در ادامه اضافه کرد: «ما آن شب اگر می‌خواستیم هزار نفر از امریکایی‌ها را هم بکشیم می‌توانستیم ولی فقط سرباز بودند و اثری نداشت، اما باید ترامپ و پومپئو و مکنزی کشته شوند.»

حاجی زاده درمورد توانایی پاسخگویی به حمله آمریکایی‌ها گفت: «ما آماده جواب دادن امریکایی‌ها بودیم تا در مرحله اول 400 موشک به پایگاه‌هایشان از اردن تا کویت شلیک کنیم.»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص تولید موشک‌های هایپرسونیک اعلام داشت: «با وجود موشک جدید هایپرسونیک ما، امریکایی ها دیگر هیچ برترسازی ندارند.»

حاجی زاده در ادامه به قابلیت‌های موشک هایپرسونیک ساخت سپاه اشاره کرد: «موشک هایپرسونیک ما در خارج از جو قادر به مانور است و تازه در 300 کیلومتری هدف روشن می‌شود، بنظر می‌رسد هیچگاه نتوانند سامانه ضد آن را تولید کنند. این موشک سرعتی بیش از 12-13 ماخ دارد.»

او ضمن تاکید بر اظهارات مکنزی که اعلام کرد ایران با پهپادهایش سلطه هوایی 70 ساله امریکا را از بین برده، متذکر شد: «پهپاد پهن پیکر غزه همزمان 9 بمب با خود حمل می‌کند و مداومت پروازی بالایی دارد و شاید مانند mq9 امریکایی‌ها باشد.»

حاجی‌زاده در قسمت دیگری از بیانات خود افزود: «موشک‌های دور برد ما وزنش یک چهارم شده و کارایی آن‌ها بالا رفته و کارایی سرجنگی‌ها ده برابر شده و زمان آماده‌سازی یک ششم نسبت به گذشته شده است و قیمت و هزینه آن خیلی پایین آمده است.»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مورد موشک‌ کروز پاوه گفت: «موشک‌های کروز داشتیم و نشان ندادیم و موشک کروز با برد 1650 کیلومتر را عملیاتی کردیم با نام پاوه به یاد شهدای کردستان».

وی با اشاره به اینکه دیگر هیچ موشک غیر نقطه‌زنی نخواهیم ساخت، اضافه کرد: «الان با کروزها و پهپادها تهدید برای دشمن را 360 درجه کردیم و از هر طرفی قابلیت زدن آن را داریم.»

حاجی‌زاده در ادامه بر توانایی‌های ماهواره‌ای کشور تاکید داشت: «در حوزه ماهواره بر به توانمندی جدید دست پیدا کردیم که به وزن و ارتفاع بالا ماهواره بفرستیم. ماهواره بر با سکوهای تاکتیکی داریم. بنابراین ظرف یکی دو سال اینده جهش‌های بزرگی در حوزه ماهواره‌ و ماهواره‌بر خواهیم داشت و در آینده اخبار خوبی می‌شنوید.»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: «در حوزه فضایی ما و وزارت دفاع و سازمان فضایی وزارت ارتباطات دارند کار می‌کنند و در این دولت خوبیش این است که هماهنگیم و موازی کاری نمی‌شود.»

حاجی‌زاده در پایان نسبت به تمجید فرمانده روسی از توانمندی‌های موشکی ایران به این شرح واکنش نشان داد: «فرمانده روسی که به ایران آمده بود و سامانه سوم خرداد رو دید گفت از نمونه روسی بهتر است و توانست گلوبال هاوک رو با یک تیر منهدم کند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت موشک کروز پاوه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (32 نظر)

    موشک خوبی این دفعه بهتر و راحتر می تونن هواپیمای مسافر بری بزنن

    پاسخ

    سردار سوار بر موشک هایپرسونیک تخیل با سرعت 33 ماخ به دنبال لوکوموتیر پیشرفت با سرعت 60 دلار بر ثانیه

    پاسخ

    دمشون گرم با این موشکاشون حداقل دلار 30-40 تومنی ارزون تر میشه :))

    پاسخ

    ادم به یاد دون کیشوت میافتد که با شمشیر چوبی به جنگ اسیاب بادی میرفت

    پاسخ

    زنده باد سپاه

    پاسخ

    مشکل این منافقان به ظاهر مسلمان (سپاه) اینه که هر کسی بهشون اعتراض کنه میگن تو آمریکایی هستی ، ولی واقعیت اینه که شما خودتون شیطان اصلی هستید

    پاسخ

    برادر شیعه، لطفا تمایز قائل شوید بین تلاش ها و دستاوردهای سپاه برای حفظ امنیت مردم و مشکلات مدیران دولتی که هر دوره اتوبوسی عوض میشن.
    یادمون باشه همین دولت قبلی که 8 سال ما را بنام مذاکره سرکار گذاشت و بودجه توسعه اقتصادی کشور را صرف هزینه های گزاف رفت و آمدهای بی نتیجه برجام کرد و درعوض خیانت به کشور، 2500 گرین کارت برای خانواده شان از آمریکای جنایتکار گرفت، محصول رای و رقص همین کسانی است که امروز معترض به همه چیز هستند و از اقتدار و قدرت کشور ناراحت میشوند.

    پاسخ

    حرف مفت
    سباه و کلیت سیستم باعث تباهی و بدبختی مردم هستن اینان یک روز نباشن کشور روی خوش میبینه
    موشک بخوره تو سرشون

    پاسخ

    جک قشنگی بود [توسعه اقتصادی کشور!] یا تولید محصولات کشتار جمعی برای حمایت از اربابان کشور های بلوک شرق که کلا ظلم محور هستن (نمونش تو کودک کشی اکراین با پهباد های قاتل و تسلیحات سنگین یمن و … دیدیم)

    107% تورم مبارک

    پاسخ

    کسانی که از سپاه طرفداری میکنند بدونند که این کارشون دشمنی با دین اسلامه ، طرفدار ظالم با ظالم محشور میشه

    پاسخ

    آره تو راست می گی حتما دشمنان سپاه امثال آمریکای جنایتکار عادل هستند!!!!، خودتون را جمع کنید شیطان صفتها

    پاسخ

    ببین سید فک کردی گوش ما به این اراجیفی که میگی بدهکاره؟!!،برو به کسی که الان بخاطر اجاره خونه بساطشو ریختن تو خیابون، پدری که کارگری میکنه تا 20 میلیون هرماه بده به داروی فرزند سرطانیش ، به جوونایی که کلا قید کاروازدواج و… زدن و دارن پیر میشن به پیراید 400 میلیونی و هزاران مثال دیگه و و و بهشون بگو امریکا دشمن ماست خدارو چه دیدی شاید وسط بدبختیاشون حرفتو قبول کردن!!

    پاسخ

    آمریکا و اسراییل هم عادل و درستکار نیستند ولی از امثال شماها شاید بهتر باشن ، امثال شما مثل یاران ابوبکر و عمر و عثمان هستید ، فقط خدا میتونه واقعیت رو بهتون نشون بده که اونوقت هم برای توبه خیلی دیر شده . یادتون باشه امام حسین رو مسیحی و یهودی و بودایی شهید نکردند کسانی که خودشون رو مسلمان و جانشین پیامبر میدونستند این جنایت رو کردند .

    پاسخ

    با مالیات سنگین از مردمی که 75% زیر خط فقر هستند و پول خون افرادیست، این سرمایه سوزی ها مفهومی نمیده… تورم 60%ی ،ارزش پول ملی 50 برابر بی ارزش تر از دلار، فقر و فساد و ظلم و نابرابری و 10000 مورد دیگر ….. ( تجربه رویداد شوروی سابق در حال تکرار ولی این بار شیرین )

    پاسخ

    بغیر از چندتا نظر دوزار دوقرونی که اصلا ارزش نداره، بهترین نظر رو آقا (علی) دادند.
    در پاسخ به (علیرضا) ما نمی خوایم برهنه بشیم، شما ما رو لخت نکن !!!
    شما خودت صدا و سیمای میلی رو ندیدی ؟ موقع راهپیمایی و رای گیری هر مدلی رو جلوی دوربین میاره ؟!
    در ثانی پروژه (پرستو) سازی واسه مردم بوه ؟ یا برای همین برادران ؟
    فقط مثله طوطی اراجیف بقیه رو بلغور میکنی، یه جوو مغز نداری و یک کلمه از خودت بلد نیستی بگی !!!
    بغیر از این موارد مملکتی که استقلال اقتصادی و مالی نداره، استقلال فقط خیابون و آزادی میدونه ، پروژه موشک سازی بنظرت استقلاله ؟ از کجا آوردین خرج موشک سازی میکنین ؟ شما پول ندارید همون یارانه و حقوق و عیدی کارکنان تون رو بدید، از نون مردم میزنین خرج اینا اتینا میکنین ؟ سودش چیه ؟ نتیجه و برایندش چیه ؟ اگر آمریکا و اسرائیل دشمن شماس ، شما هم دشمن مردم هستین ! شما سر جنگ باهاشون دارید وگرنه اونا کی با مردم سر جنگ داشتن ؟ 206 کشور در دنیا هست، فقط آمریکا اسرائیل با کشور مت دشمنی داره ؟ این همه کشور غنی تر از ماهست، مردمش همین مشکل رو دارن ؟
    خاک عالم دو دستی تو سر فاسد تون

    پاسخ

    معلومه سواد نداری که هیچ، عقلم نداری
    بدون شرح

    پاسخ

    شما باسواد. اصلا توضیحی داری بدی ؟ وقتی چیزی نمی دونی پس حرف نزن و خفه شو !

    پاسخ

    فقط هر غلطی میکنید اینجا تستش نکنید زارت میخوره طبق معمول به خودمون و یه بار و فقط یه بارم شده خودتون مستقیم بزنید به این ناوهای عامریکا یا اسراعیل ما به چشم ببینیم حداقل ارزو به دل از دنیا نریم و بدین یمن و سوریه و تو راه بترکوننش که فایده نداره مستقیم بزنید و یه مردی ما ببینیم حداقل اینهمه سال پولهای خون ما رو بردید و خوردید و اینجوری حیف و میل کردید و بانکهای کانادا و سویس و خود عامریکای جنایتکار هم دیگه جا نداره اینقدر پول بردید اونجا و تن لش خانواده های دوزاریتون و حداقل برد این موشکها جوری زیاد کنید یه موقع ایران دست ما افتاد تا کانادا برسه بفرستیم خدمت خودتون و خانواده دزدتون…

    پاسخ

    دمش گرم
    اگر بانک ها و اقتصاد هم یک سردار مثل این با شرف داشت اوضاع اقتصادی این نبود
    زنده باد سردار

    پاسخ

    نه که الان اقتصاد رو دادن دست اقتصادان های مطرح دنیا!
    مشخصه کسی که کارش موشک ساختنه عقل اقتصادی نداره چون کارش یه چیز دیگه س.

    پاسخ

    دلار هم 55 هزار تومن شد

    پاسخ

    دفاع از مرزهای ایران چه ربطی به دلار دارد ؟
    جنگ اقتصادی را هم به بهترین نحو مدیریت خواهیم کرد .

    شما خود تحقیرها بهتر است دنبال هرزگی و شهوت رانی امثال خودتان باشید .

    پاسخ

    معلومه نفست از جای گرمی درمیاد اما باشه از سابقه مدیریت هایی موفقی که قبلا داشتید معلومه که اینم مدیریت میکنید، اگه از55000تومن 3 تا صفر حذف کنید دلار میشه 55 تومن خالی پیشنهاد خوبی نیس !!! :))) ببخشید لابه لای پیامی که مینوشتم دلار شد 58,100 تومن!!! 🙂

    پاسخ

    ببین دوست عزیز هر موقع تونستند دلار رو تو یه روز کنترل کنند بیا در مورد جنگ اقتصادی حرف بزن

    پاسخ

    شما خائنین و وطن فروشان حقارت خود را با ساخت موشک پنهان میکنید . تازه همه قطعات ان را از بازار سیاه از کشور های دیگر با چندین برابر قیمت میخرید مثل پهباد مثلن بومی که به ارباب تحویل دادید که مشخص شد همه قطعات ان از امریکا وکانادا و چند کشور دیگه هست کشور کاملن منزوی شده . اقتصاد فرو پاشیده محیط زیست نابود شده میراث فرهنگی به یغما رفته و …. کرنش و نوکری در برابرروسیه وچین برای شما حتمن عزت است

    پاسخ

    معلومه که دلار 100 هم میشه وقتی یک مشت حرف مفت زن به جای کار کردن برای کشور مثل سپاه که باعث پیشرفت و حفظ آبروی ایرانی هست، دنبال دلالی و جیبشون را پر کردن هستن، اگر دیگران هم تو این کشور به جای حرف مفت زدن کار می کردن، دلار 55 نمی شد

    پاسخ

    دست حق همراه شما پاسداران اسلام و انقلاب

    پاسخ

    ایول زندهههه بااااااااااد سپاه و سپاهی
    زنده بااااد ایران قوی
    زنده باااااد ایران اسلامی
    خاعک بر سر وطن فروشان خخخخ

    پاسخ

    ساندیس با طعم خون ، نوش جان

    پاسخ

    امیدوارم تو سر مردم خودمون فرود نیاد 🙂

    پاسخ