;
coinex

سریال های ماه رمضان 1402 ؛ معرفی سریال های شبکه‌های مختلف

اگر به برنامه‌ها و سریال‌های مناسبتی تلویزیون علاقه دارید، پس احتمالا منتظر پخش سریال های رمضان 1402 هستید. در این مقاله به شما می‌گوییم که سریال های ماه رمضان 1402 کدام‌ها هستند و از چه شبکه‌هایی پخش می‌شوند. علاوه‌براین، آنچه درباره روزهای پخش این سریال‌ها می‌دانیم را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

نخستین روز ماه مبارک رمضان در سال 1402 احتمالا روز جمعه، چهارم فروردین خواهد بود. شبکه‌های مختلف سیما همزمان با سریال‌های نوروزی، پخش برنامه‌های ماه رمضان را آغاز خواهند کرد.

سریال‌های مناسبتی در مقایسه با سایر سریال‌هایی که در طول سال پخش می‌شوند، بیننده و مخاطبان بیشتری دارند؛ به همین دلیل، بسیاری از کارگردانان و سریال‌سازان تلویزیون تلاش می‌کنند تا ساخته‌‌شان در جدول پخش سریال های ماه رمضان 1402 قرار بگیرد.

در ادامه، سریال شبکه یک رمضان 1402 ، سریال شبکه دو رمضان 1402 ، سریال شبکه سه رمضان 1402 را نیز معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

روز و ساعت پخش سریال رهایم کن [+ خلاصه داستان]

روز و ساعت پخش سریال سرگیجه [+ خلاصه داستان]

معرفی سریال های ماه رمضان 1402

بینندگان تلویزیون در ماه مبارک رمضان، ساعات بعد از افطار را با تماشای سریال‌های سیما سپری می‌کنند. امسال با توجه به همزمانی دو مناسبت ملی عید نوروز و دینی رمضان، برخی شبکه‌های تلویزیون یک سریال را برای هر دو مناسبت پخش می‌کنند. برخی از شبکه‌ها نیز علاوه بر سریال ایام نوروز، برای شب‌های ماه رمضان هم مجموعه‌ای تدارک دیده‌اند.

سریال ماه رمضان 1402 شبکه سه
سریال های ماه رمضان 1402

رستگاری، نون خ، عاشورا، آقای قاضی، جشن سربرون و وضعیت زرد نام سریال های رمضان 1402 هستند که پخش آن‌ها در ماه مبارک قطعی و اعلام شده است. برای آشنایی با عوامل و داستان این مجموعه‌ها همراه ما باشید.

سریال شبکه یک رمضان 1402 : فصل چهارم «نون خ» و عاشورا

معرفی سریال های ماه رمضان 1402
سریال ماه رمضان 1402 شبکه یک

پیش تولید فصل چهارم سریال نون خ از اواخر خرداد ماه 1401 به کارگردانی سعید آقاخانی آغاز شد. این مجموعه که از بهترین سریال های طنز ایرانی است، در یکی از روستاهای استان کرمانشاه تصویربرداری شده‌ است و فضای این منطقه را به تصویر می‌کشد. فصل چهارم سریال «نون خ»، آبان ماه در منطقه خجیر تهران وارد مرحله فیلمبرداری شد.

از سال 98 تاکنون سه فصل از سریال طنز نون خ برای شبکه اول ساخته شده است. در فصل جدید نون خ همچون سه فصل دیگر، سعید آقاخانی علاوه بر کارگردانی، ایفاگر نقش نورالدین خانزاده است. در کنار او هدیه بازوند، یدالله شادمانی، صهبا شرافتی، سید علی صالحی و  کاظم نوربخش ایفای نقش می‌کنند.

عاشورا ؛ نسخه سریالی فیلم «موقعیت مهدی»

عاشورا هم سریال شبکه یک رمضان 1402 است. شبکه یک درواقع برای نوروز 1402 سریال نون خ را در جدول پخش خود قرار داده و پخش آن را تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داد. اما پخش این سریال در شب‌های قدر به مدت پنج شب قطع می‌شود و به جای آن، سریال عاشورا روی آنتن می‌رود.

معرفی سریال های ماه رمضان 1402
معرفی سریال های ماه رمضان 1402

مینی سریال عاشورا که نسخه سریالی فیلم موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی‌فر است، از محصولات سیما فیلم بوده که در زمان تولید، تهیه کنندگی آن را ابوالفضل صفری برعهده داشته است اما در ادامه، تهیه‌کنندگی پروژه به حبیب‌الله والی‌نژاد واگذار شد.

عاشورا سریال شبکه یک رمضان 1402 روایتگر موقعیت گردان عاشورا در جنگ تحمیلی، به فرماندهی شهید مهدی باکری است. هادی حجازی‌فر علاوه بر کارگردانی، نقش شهید مهدی باکری را هم در این مجموعه ایفا می‌کند. وحید حجازی‌فر، ژیلا شاهی و روح‌الله زمانی از دیگر بازیگران این فیلم- مجموعه کوتاه هستند.

موقعیت مهدی (مینی سریال عاشورا) سال گذشته در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از آن خود کند. این اثر نزدیک به ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در گیشه فروش داشت.

سریال شبکه دو رمضان 1402 : فصل دوم آقای قاضی

معرفی سریال های ماه رمضان 1402 را با سریال آقای قاضی ادامه می‌دهیم. این مجموعه به کارگردانی سجاد مهرگان، روایتگر داستان قضاوت‌های یک قاضی در دادگاه بوده و تمام موضوعاتی که در این سریال مطرح شده، بر اساس واقعیت است.

معرفی سریال های ماه رمضان 1402
سریال شبکه دو رمضان 1402

فصل اول این سریال با هنرمندی بهزاد خلج و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی از شبکه دو سیما پخش شد و توانست توجه مخاطبان را جلب کند. حالا قرار است فصل دوم آقای قاضی به کارگردانی سجاد مهرگان و تهیه‌کنندگی محمد تنکابنی به عنوان سریال ماه رمضان 1402 از شبکه دو سیما روی آنتن برود.

سجاد مهرگان کارگردان این مجموعه در مصاحبه‌ای درباره این سریال گفته بود: «ما در سری اول درگیری زیادی با مسائل بودجه‌ای داشتیم. این سریال طبق آمار صداوسیما حدود ۲۰ میلیون مخاطب داشت و این در‌حالی‌است که بودجه‌اش یک هشتم بودجه سریال‌های مرسوم است و بازیگر شناخته شده‌ای نداشت. با این‌حال «آقای قاضی» به خاطر قصه‌گویی توانست مخاطب زیادی را جلب کند و امیدواریم در سری جدید بتوانیم مخاطب بیشتری داشته باشیم.»

بیشتر بخوانید:

روز و ساعت پخش سریال سقوط از فیلیمو

روز و ساعت پخش سریال آکتور [+ خلاصه داستان]

سریال ماه رمضان 1402 شبکه سه : رستگاری و جشن سربرون

مجموعه ماورایی رستگاری در ۳۰ قسمت که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی ساخته شده، احتمالا به عنوان سریال شبکه سه رمضان 1402  پخش شود.

داستان این سریال به قلم حسن وارسته به نگارش درآمده است که پیش از این، نام او را در فهرست نویسندگان مجموعه‌های موفق تلویزیونی همچون پایتخت، دودکش، علی‌البدل، دیوار به دیوار و بچه مهندس دیده بودیم. حالا حسن وارسته طراحی و سرپرستی فیلمنامه سریال ماورایی «رستگاری» را بر عهده دارد.

این مجموعه در دسته سریال‌های ماورایی و معناگرا قرار داد. اغما و روز حسرت به کارگردانی سیروس مقدم که از سریال‌های مناسبتی ماه رمضان سال‌های گذشته هستند، از مجموعه‌های این سبک از سریال‌سازی محسوب می‌شوند.

سریال تاریخی «جشن سربرون»

معرفی سریال های ماه رمضان 1402 را با سریال تاریخی «جشن سربرون» به پایان می‌رسانیم. این مجموعه به کارگردانی مجتبی راعی ساخته شده است.

معرفی سریال های ماه رمضان 1402
سریال ماه رمضان 1402 شبکه سه

جشن سربرون به سفارش سیما فیلم ساخته شده است و به روایت سال‌های قبل از مشروطه می‌پردازد. تصویربرداری این سریال از مدت‌ها قبل آغاز شده بود و حالا تدوین آن به پایان رسیده و آماده پخش در سال 1402 است.

ابتدا قرار بود این سریال در ۴۵ قسمت ساخته شود؛ اما پخش آن به عنوان یک سریال مناسبتی که باید در ماه مبارک رمضان روی آنتن برود، باعث شد تا زمان هر قسمت کوتاه شود و تعداد قسمت‌های آن افزایش پیدا کند. قرار است شبکه سه با آغاز سال نو پخش مجموعه جشن سربرون را شروع کند.

محمود پاک‌نیت، حسین محجوب، لاله اسکندری، نادر فلاح، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی و بیوک‌میرزایی برخی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

در خلاصه داستان مجموعه جشن سربرون آمده است: «بهادر کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه سرخو رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه‌ها خاموش شده است؛ تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختری زیبا و کم سن و سال بهادر جهان پسند می‌آید. غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان پسند به عقد پسرعمویش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می‌کند. زخم‌های کهنه سرباز می‌کنند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می‌کنند. درگیری ابعاد بزرگ‌تری می‌یابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز می‌کند.»

سوالات متداول

سریال شبکه یک رمضان 1402 کدام است؟

نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی و نسخه سریالی «موقعیت مهدی» با نام «عاشورا» ساخته هادی حجازی‌فر، دو سریال ماه رمضان 1402 شبکه یک هستند.

سریال ماه رمضان شبکه سه کدام است؟

سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی و «رستگاری» ساخته مسعود ده‌نمکی، دو سریال ماه رمضان 1402 شبکه سه سیما هستند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص معرفی سریال های ماه رمضان 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (10 نظر)

    نون خ عالی عالی بهترین سریال که تمام خانواده دوست دارند.درود بر همه اقوام ایرانی ازجمله لک وکرد.

    پاسخ

    سریال ملکوت2و رستگاری چی شد?

    پاسخ

    درماه رمضون فقط سریالهای رضا عطاران یاسریالهایی مثل پنج کیلومترتا بهشت را باید پخش کنید.

    پاسخ

    سلام،سریال میلیاردر چی شد؟

    پاسخ

    سالهای گذشته سریال های مناسبتی جذابی پخش میشد واقعا زمان مشروطه چه ربطی به عید نوروز و ماه رمضان داره؟؟ مثل خانه به دوش متهم گریخت بزنگاه اغما او یک فرشته بود میوه ممنوعه دردسرهای عظیم و……
    واقعا برنامه های تلویزیون ارزش تماشا ندارن

    پاسخ

    پس بچه مهندس چی؟

    پاسخ

    با سلام
    سال گذشته قرار بود که ادامه سریال برف بیصدا می بارد پخش شود که متأسفانه نجلا جای این سریال را گرفت ، هم اکنون چرا ادامه سریال زیبای برف بی صدا می بارد را در این ایام پخش نمی کنید ؟؟؟؟

    پاسخ

    برف بی صدا میبارد چند تا قسمته مگه؟پارسال که دویست قسمتش پخش شد هنوز تموم نشده؟چه چقر بد بدنیه تموم نمیشه لامصب میره دوباره میاد

    پاسخ

    اززحمات شما عزیزان متشکریم لطفا سریال زیر خاکی چی شد وبه کجا رسیده لطفا این سریال را ادامه دهید منتظر هسیم

    پاسخ

    فقط نون خ ارزش برق مصرف کردنو داره

    پاسخ