;
coinex

کوالکام ارتباط ماهواره‌ای را به تمام گوشی‌های اندرویدی می‌آورد!

کوالکام قصد دارد ارتباط ماهواره‌ای را به تمام گوشی‌های مجهز به به تراشه اسنپدراگون بیاورد.

کوالکام به‌عنوان غول صنعت تراشه جهان در کنگره جهانی موبایل بارسلونا عنوان کرد که در آینده نزدیک تمامی گوشی‌های مجهز به پردازنده‌ها و همچنین مودم‌های 5G ساخت این شرکت به ویژگی ارتباط ماهواره‌ای مجهز خواهند بود. این شرکت، فناوری ذکر شده را چندی پیش با نام اسنپدراگون Satellite معرفی کرد و حالا درصدد بکارگیری این فناوری در پلتفرم‌های خود است.

بیشتر بخوانید: نسخه سفارشی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در سری گلکسی اس 23 سریع‌ترین تراشه ساخته شده در تاریخ کوالکام است

ارتباط ماهواره‌ای به پردازنده‌های کوالکام می‌آید

کوالکام چند وقت پیش از فناوری ارتباط ماهواره‌ای اسنپدراگون Satellite رونمایی کرد و حالا این کمپانی در کنگره جهانی موبایل اعلام کرده است که این فناوری به تمام تراشه‌های آینده اسنپدراگون و مودم 5G این شرکت اضافه می‌شود.

به گفته کوالکام، نسل بعدی گوشی‌های برندهای مختلف از جمله موتورولا، ناتینگ، آنر، اوپو، ویوو و شیائومی از ارتباط دوطرفه ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد. همچنین تمام تراشه‌های آن، از اسنپدراگون سری 8 گرفته تا سری 4، قادر به پشتیبانی از اسنپدراگون Satellite خواهند بود.

کوالکام ارتباط ماهواره‌ای را به تمام گوشی‌های اندرویدی می‌آورد!

با توجه به استراتژی کوالکام، تمام گوشی‌های اندرویدی، از میان‌رده گرفته تا پرچمدار، قادر به پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه برای ارسال پیام خواهند بود. همچنین این فناوری درون سیستم‌های مودم 5G RF هم قرار می‌گیرد.

کوالکام تنها شرکتی نیست که روی ارتباط ماهواره‌ای کار می‌کند. مدیاتک و سامسونگ هم می‌خواهند ارتباط ماهواره‌ای را برای کاربران ممکن کنند، بااین‌حال کوالکام در بازارهای اصلی سهم بیشتری نسبت به شرکت‌های دیگر دارد و اکثر گوشی‌های پرچمدار و بالارده اندرویدی به چیپ‌های آن مجهز شده‌اند. البته نباید اپل و سری آیفون 14 را هم فراموش کنیم؛ محصولاتی که باعث به‌وجودآمدن این ترند در بازار شدند.

درنهایت انتظار می‌رود از سال آینده میلادی اکثر گوشی‌های اندرویدی از ارتباط ماهواره‌ای برای ارسال پیام پشتیبانی کنند. علاوه‌براین، اسپیس‌ایکس هم می‌خواهد استارلینک را به گوشی‌های هوشمند بیاورد؛ بنابراین احتمالاً تا پایان دهه جاری میلادی، اینترنت ماهواره‌ای در اختیار کاربران در کشورهای پیشرفته قرار می‌گیرد و علاوه بر ارسال پیام، می‌توان استفاده عادی هم از آن داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره فناوری ارتباط ماهواره‌ای کوالکام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر