;
coinex

زمان اعلام قیمت جدید خودرو توسط شورای رقابت مشخص شد

نایب‌رئیس شورای رقابت زمان اعلام قیمت جدید خودرو توسط شورای رقابت را نیمه دوم فروردین آینده اعلام کرد و این میزان شامل قیمت فروش کارخانه‌ای خودروها می‌شود.

«محمود دودانگه»، نایب‌رئیس شورای رقابت ضمن تاکید بر ایجاد آرامش در بازار خودرو طی سال جدید اعلام کرد که قیمت‌های بازار در سال 1402 به تعادل خواهند رسید.

دودانگه با بیان اینکه بازار خودروی سواری انحصاری تشخیص داده شده به مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته توسط شورای رقابت اشاره کرد و گفت: «یکی از دغدغه‌های شورای رقابت این است که بازار خودرو به سمت رقابتی شدن سوق داده شود و شرایطی فراهم شود که ذینفعان واقعی این بازار و به‌ویژه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از شرایط ایجاد‌شده رضایت نسبی داشته باشند.»

بیشتر بخوانید:  واردات رنو کولیوس و رنو مگان به ایران تایید شد؛ مشکل واردات فرانسوی‌ها حل شد؟

در همین راستا به لزوم ایجاد یک تعامل و هماهنگی خوب بین ذینفعان موثر در این بازار توجه ویژه‌ای شد و شورای رقابت در راه ایجاد این تعامل و هماهنگی به بهترین شکل خود با برگزاری جلسات کارشناسی و مدیریتی تلاش‌های فراوانی داشت. وی در ادامه افزود: «بر این اساس در جلسات مذکور از خودروسازان، انجمن قطعه‌سازان، انجمن واردکنندگان و نهادهای مدافع حقوق مصرف‌کننده از قبیل سازمان حمایت و انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و وزارت صمت و… دعوت و بررسی‌های کارشناسی انجام شد. بر این اساس برنامه‌ای پیش‌بینی شده است که هم خودروسازان تولید خود را از نظر کیفی و کمی ارتقا دهند و هم بازار خودرو بتواند با سازوکاری که تعریف شده است در یک دوره زمانی میان‌مدت به آرامش برسد و حقوق مصرف‌کنندگان رعایت شود.»

 

زمان اعلام قیمت جدید خودرو توسط شورای رقابت نیمه دوم فروردین ماه

نایب‌رئیس شورای رقابت ضمن تاکید بر عدم به‌روزرسانی قیمت فروش کارخانه‌ای خودروها با وجود تغییرات قابل ملاحظه در متغیرهای خرد و کلان اقتصادی، اعلام داشت: «تولیدکنندگان خودرو با قیمت‌هایی که لزوما معرف و بیانگر قیمت واقعی است محصولات خود را عرضه نمی‌کنند، اگر چه مصرف‌کنندگان نهایی خودرو هم با قیمت منصفانه به خودروی موردنظر خود دسترسی ندارند. لذا در دور جدید فعالیت شورای رقابت با تعامل خوبی که انجام‌شده امیدواریم در چارچوب دستورالعمل مصوب شورای رقابت، شاهد رضایت نسبی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باشیم و نهایتا مصرف‌کننده نهایی بتواند با شرایط و قیمت منصفانه به خودروی مورد‌نظر خود دسترسی داشته باشد. ضمنا تولید‌کننده هم با انگیزه بیشتر بر ارتقای کمیت و کیفیت محصولات تمرکز کند.»

زمان اعلام قیمت جدید خودرو توسط شورای رقابت
زمان اعلام قیمت جدید خودرو توسط شورای رقابت

وی همچنین درمورد زمان اعلام قیمت جدید خودرو توسط شورای رقابت گفت: «بر این اساس سعی شده در ضابطه‌ای که به تصویب شورای رقابت رسیده است، همه ملاحظات مورد توجه قرار گیرد. در این راستا در نخستین جلسه شورای رقابت در سال جدید تصمیمات لازم اتخاذ و در نیمه دوم فروردین برای اجرا ابلاغ خواهد شد.»

وی با بیان اینکه تغییر قیمتی ابلاغی در چارچوب دستورالعمل شورای رقابت به منزله افزایش قیمت بازار خودروها نیست، اظهار کرد: «در واقع باید گفت با عرضه و تولید بیشتر و همچنین شناسایی دقیق مصرف‌کنندگان قیمت‌های بازار و کارخانه بهم نزدیک شوند. از سوی دیگر با توجه به برنامه‌ریزی برای واردات خودرو و عرضه در قالب سامانه یکپارچه، عطشی که در بازار وجود دارد از بین می‌رود و خودرو از حالت کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل می‌شود. لذا در یک دوره زمانی میان‌مدت شش‌ماهه خودروسازان باید برای جلب نظر مشتری دنبال روش‌های جدید فروش و بازاریابی و صادرات محصولات خود باشند.»

نایب‌رئیس شورای رقابت در پایان در واکنش به این پرسش که افزایش 30 تا 70 درصدی قیمت کارخانه‌ای خودروها صحیح است؟ گفت: «بازه 30 تا 70 درصدی دقیق نیست و تایید نمی‌شود.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص زمان اعلام قیمت جدید خودرو توسط شورای رقابت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با سلام و خسته نباشید
    بنده نسبت به این شیوه ی قیمت گذاری خوشبین نیستم چون اولا شرکت کننده از قیمت نهایی که باید پرداخت کنه اطلاعی نداره و شاید زور خیلی ها به قیمت های جدید نرسه و مجبور به انصراف بشن!
    در ثانی فکر نمیکنم با افزایش قیمت خودروها قیمت خودرو در بازار افت کنه! بر عکس فکر میکنم قیمت ها باز هم بالاتر بره!
    چون یه جورایی بازار خودش رو با کارخانه مقایسه میکنه!
    قیمت فقط در صورتی افت فاحش پیدا میکنه که ثبت نام برای همه ی مردم آزاد بشه حتی کسانی که پلاک فعال دارن.
    در این صورته که بازار مجبور میشه کوتاه بیاد و ماشین کارکرده رو زیر قیمت ماشین صفر کیلومتر بفروشه.
    ضمنا چشمم آب نمیخوره که شرکت های داخلی با افزایش قیمت،سعی در افزایش کیفیت داشته باشن متاسفانه!

    پاسخ