;
coinex

ساعت پخش سریال بچه زرنگ در رمضان 1402 [+ساعت پخش تکرار]

«بچه زرنگ» از مجموعه‌های مستند داستانی تلویزیون است که فصل جدید آن در ماه رمضان روی آنتن خواهد رفت. در این نوشتار خلاصه داستان و ساعت پخش سریال بچه زرنگ را به شما ارائه می‌دهیم.

مجموعه «بچه بزرگ» روایتگر زندگی، مبارزات، نحوه شهادت و خانواده ۸ تن از شهدای مدافع حرم در سوریه است. این سریال به کارگردانی مشترک محمدمهدی خالقی، داوود مرادیان، جواد علیزاده و حسین امانی ساخته شده است.

این مجموعه مستند داستانی از 21 فروردین ماه 1402 همزمان با اولین شب قدر از شبکه دو پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ساعت پخش سریال نون خ 4 در نوروز 1402 [+ساعت پخش تکرار]

ساعت پخش سریال آتش و باد [+ خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال بچه زرنگ

متن روایت اولین قسمت داستان سریال بچه زرنگ برگرفته از کتاب رویای بیداری است. پدر و مادر شهید مصطفی عارفی هم در این قسمت ایفای نقش می‌کنند.

ساعت پخش سریال بچه زرنگ
ساعت پخش سریال بچه زرنگ

براساس جدول پخش برنامه‌های ماه رمضان شبکه دو، زمان پخش سریال بچه زرنگ ساعت 21 است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، در ساعات ۲:۲۰ بامداد، ۸:۵۵ صبح و ۱۴:۳۰ روز بعد که زمان تکرار سریال بچه زرنگ از شبکه دو است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

ابوالفضل (رشید) حاجتمند تهیه‌کنندگی این سریال هشت قسمتی را برعهده دارد.

داستان سریال بچه زرنگ

پس از ساعت پخش سریال بچه زرنگ می‌رسیم به داستان این مجموعه که با محوریت پرداختن به زندگی شهدای مدافع حرم مشهد، زندگی شهیدان حسن قاسمی دانا، مصطفی و مجتبی بختی، علی اکبر زوار، مرتضی عطایی، حسین محرابی، مصطفی عارفی، محمد جاودانی و محمدرضا سنجرانی به تصویر کشیده شده است.

ساعت پخش سریال بچه زرنگ
ساعت پخش سریال بچه زرنگ از شبکه دو

هر کدام از این شهیدان با روشی متفاوت به مناطق عملیاتی سوریه و عراق اعزام و پس مبارزات بسیار به شهادت رسیدند.

هر قسمت بچه زرنگ به یک شهید مدافع حرم می‌پردازد. در قسمت زندگی حاج مرتضی عطایی (معروف به ابوعلی) که فرمانده گردان عمار تیپ فاطمیون در تیپ فاطمیون بوده به رشادت‌های ابوعلی در نبردهای تل‌قرین، تدمر، دیرالعاد، بصرالحریر، القراسی و خان ​​تومان به‌عنوان جانشین تیپ عمار لشکر فاطمیون پرداخته شده است.

سرانجام پس از جراحات فراوان، شهید سرافراز مرتضی عطایی در 21 شهریور ماه سال 1395 مصادف با روز عرفه در منطقه لاذقیه به مقام رفیع شهادت نائل آمد و به یاران شهیدش پیوست.

رشادت‌های این شهید سرافراز و شجاع نام (ابوعلی) را به واژه‌ای هولناک برای تکفیری‌ها تبدیل کرده بود.

کارگردانان سریال بچه زرنگ

محمدمهدی خالقی در سال 1356 در مشهد به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته الهیات تاریخ و تمدن ملل اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد است و ساخت مستندهای متعددی از جمله آنچه خوبان همه دارند، افغانستان من، پسرم، آهنگر، وحید آقا، پایان فراموشی، پوستین وارونه و نبرد با شیطان را در کارنامه هنری خود دارد.

ساعت پخش سریال بچه زرنگ

خالقی از کارگردانان، تهیه کنندگان و فیلمنامه نویسان شناخته شده‌ی سینمای مستند است.

جواد علیزاده متولد 1343/8/24 در مشهد است. او دانش‌آموخته‌ی رشته سینما از دانشگاه تهران است. او در سال به عنوان مسئول خانه فیلم مشهد منصوب شد. علیزاده همچنین با حفظ سمت سرپرست انجمن سینماگران جوان مشهد شد. فیلم هشت میلی‌متری «حاجت» و فیلم‌های ۱۶ میلی‌متری «رخصت» و «ماهی» آثاری هستند که جواد علیزاده در دوران دانشجویی تولید کرده است.

حسین امانی دیگر کارگردان مجموعه بچه زرنگ است، که پیش از این کارگردانی فیلم‌های کوتاه شیرینی و حضرت مهندس را برعهده داشته است.

داوود مرادیان متولد دوازدهم آذر ماه سال 1358 است. او فارغ‌التحصیل رشته عکاسی است. از مهمترین آثار این فیلمساز جوان می‌توان به مستند گیلن باره اشاره کرد. مرادیان همچنین تهیه‌کنندگی مستند اوین لند را به عهده داشته است.

ساعت پخش سریال بچه زرنگ

داوود مرادیان از بنیانگذاران جشنواره معتبر و مردمی فیلم عمار است. ایشان علاوه بر کارگردانی در عرصه‌ی پژوهشگری، نویسندگی و تصویر برداری فعالیت دارد.

عوامل سریال بچه زرنگ

  • کارگردانان: محمدمهدی خالقی، داوود مرادیان، جواد علیزاده، حسین امانی
  • نویسنده: عباس هادیان
  • مجری طرح و تهیه کننده: ابوالفضل (رشید) حاجتمند
  • مشاور کارگردان: هادی حاجتمند
  • مدیر تولید: محمدحسین غفرانی
  • مدیر برنامه‌ریزی و سرپرست گروه کارگردانی: فرشاد کلباسی
  • مدیر صدابرداری: محسن طیبی
  • مدیر فیلمبرداری: ابراهیم رجبیان
  • طراح صحنه و لباس: علی سنگینی
  • طراح چهره‌پردازی: شهرام توانایی
  • طراحی و ترکیب صدا: محمدحسین ابراهیمی
  • موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست
  • تدوین: علی گورانی

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال بچه زرنگ نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

مرتضی شریف، سامان خطایی، احمد صمیمی و حدیث حاذقی در این مجموعه ایفای نقش کردند.

سریال بچه زرنگ چند قسمتی است؟

مجموعه بچه زرنگ در 8 قسمت 37 دقیقه‌ای به کارگردانی مشترک محمدمهدی خالقی، داوود مرادیان، جواد علیزاده، حسین امانی ساخته شده است.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص ساعت پخش سریال بچه زرنگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    خوب بود مهمترین مفهوم این سریال مظلومیت این رزمندگان بود که برای دفاع از خاک وطن تا کیلومترها آنطرف تر رفته اند درک آن برای ما سخت هست که چرا برای دفاع از خاک و وطن در جایی دور باید رفت اما این سریال به تصویر کشید این موضوع را

    پاسخ

    بچه زرنگ خیلی اسم خوب و مناسبیه مخصوصا برای شهدای مدافع حرم فاطمیون که اهل افغانستان هستن طرف از انجا امده اینجا چندین تا هم بچه قد و نیم قد میارن دولتم همه جوره حمایت میکنه بعد میرن شهید میشن این بچه ها سهمیه میگیرن سر کار میرن باز تشکیل زندگی میدن و باز کلی بچه میارن و از قِبَل این شهدا صد پشتی هم میخوره کاش فقط همسر و فرزندان بود عمو هر کسی بوده دایی هر کسی بوده نوه ، پسر عمه پسر خاله خلاصه یک نفر فداکاری میکنه توی سیاست غلط ایران کل قبیله پازند مثلا میشن دکتر مهندس و پستهای وزیر و نماینده میگیرن شاید زمان پیامبر و مولا علی هر کس شهید میشده پسرش سریع میشده فرمانده سپاه یا بیت المال یا غنائم جنگی بیشتر میگرفته خلاصه دین و عقاید مردم رو کلا سوزوندن با این سیاستشون طرف باباش شهید شده خدا بیامرزه کلاس خصوصی معلم خصوصی انواع کمک هزینه تحصیل نه سهمیه کلا بجاش امتحان میدهید و کلا توی گزینه باز سابقش لحاظ میشه دوبل پارتی بازی

    پاسخ