;
coinex

آموزش حل مشکل تغییر خودکار ساعت در ویندوز و گوشی [+آموزش تصویری]

با توجه به بحران‌های ناشی از تغییر خودکار ساعت، آموزش حل مشکل تغییر خودکار ساعت در ویندوز و گوشی می‌تواند برای افراد کاربردی باشد.

قانون جدیدی که مجلس تصویب کرد یا به عبارت بهتر حذف کرد، مربوط به لغو قاعده تغییر ساعت کشور بود که بر اساس آن، ابتدای هر سال ساعت رسمی کشور یکساعت به جلو کشیده می‌شد و سپس در ابتدای پاییز، ساعت به وضعیت قبل باز می‌گشت. با توجه به اینکه این قاعده چند سالی روال رایج کشور بود، بسیاری از گجت‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی بر اساس آن برنامه‌ریزی شده‌ بودند.

حال و در شرایطی که وزارت ارتباطات در خصوص احتمال بروز مشکل در نتیجه عدم تغییر ساعت اعلام آمادگی کامل کرده بود، عدم تغییر ساعت به گواه بسیاری از کاربران، مشکلات عدیده‌ای برای گجت‌های هوشمند خصوصا گوشی‌های موبایل پدید آورده است. با توجه به این مهم، در این مطلب به آموزش حل مشکل تغییر خودکار ساعت در گوشی و ویندوز می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اختلال نرم‌افزارها و دستگاه‌های دیجیتال در نتیجه تغییر ساعت با وجود اعلام آمادگی وزارت ارتباطات!

آموزش حل مشکل تغییر خودکار ساعت در ویندوز و گوشی

قانون تغییر ساعت رسمی کشور لغو شده است اما ساعت برخی سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌های هوشمند راس ساعت ۱۲ شب یکم فروردین به صورت خودکار یک ساعت به جلو کشیده شد و همین امر موجب سردرگمی کاربران شده و مشکلاتی را برای برخی اپلیکیشن ها ایجاد کرده است. در ادامه این مطلب به آموزش روش هایی برای حل این مشکل پرداخته‌ایم.

گفته می‌شود علت این مسئله تنظیم بودن سرورهای جهانی با تغییر ساعت در ابتدای سال در ایران است و در همین رابطه از بامداد دوم فروردین، دسترسی به بسیاری از خدمات نرم‌افزاری موبایلی غیرممکن شد و بانک‌ها و خدمات اینترنتی و شماری از دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی با اختلال مواجه شدند و حتی ساعت شبکه خبر هم یک ساعت جا به جا شد.

وزیر ارتباطات یک هفته پیش اعلام کرده بود که اقدامات لازم انجام شده است تا در بامداد دوم فروردین تغییری در ساعت ها ایجاد نشده و شاهد اختلال نرم‌افزاری نباشیم. اما ظاهراً علی رغم وعده وزیر ارتباطات کماکان شاهد تغییر ساعت گوشی ها و اختلال در سرویس های نرم افزاری هستیم.

به نظر می‌آید مشکلان مربوط به تغییر ساعت همچنان پابرجاست و تا زمانی که مشکل ساعت گوشی‌های هوشمند حل شود کاربرانی که ساعت گوشی آنها یک ساعت جلوتر را نشان می‌دهد، می‌توانند ساعت گوشی خود را به صورت دستی تنظیم کنند.

آموزش حل مشکل تغییر خودکار ساعت در ویندوز و گوشی
آموزش حل مشکل تغییر خودکار ساعت در ویندوز و گوشی

بیشتر بخوانید: حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی [آموزش 10 راهکار موثر]

آموزش رفع مشکل تغییر خودکار ساعت در گوشی‌های اندروید و آیفون

بدین منظور، بسته به مدل گوشی خود، باید به بخش تنظیمات بروید و در قسمت تنظیم تاریخ و ساعت، گزینه Daylight saving را غیرفعال کنید. یا اینکه در بخش تنظیمات گوشی Settings به قسمت تاریخ و ساعت Date and time بروید و در آنجا گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان Automatic date and time را غیرفعال کنید. سپس با ورود به بخش تنظیم ساعت Set time زمان گوشی خود را یک‌ساعت به عقب ببرید.

آموزش حل مشکل تغییر خودکار ساعت در ویندوز و گوشی

تغییر ساعت در گوشی های آیفون نیز روند مشابهی داشته و باید مطابق تصویر بالا عمل کرد. بدیهی است زمانی که مشکل تغییر ساعت گوشی‌های موبایل حل شد، بهتر است برای به هم نخوردن تنظیم دقیق ساعت گوشی خود مجدداً گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان را در موبایل خود فعال کنید.

نحوه رفع مشکل تغییر خودکار ساعت در ویندوز

اگر ساعت ویندوز شما یک ساعت به جلو کشیده شده برای حل مشکل به وجود آمده به قسمت تنظیمات رفته و در بخش Time & language گزینه Date&time را انتخاب کنید. حالا از این قسمت گزینه Adjust for daylight saving time automatically را خاموش کنید تا ساعت سیستم یک ساعت به عقب برگردد.

آموزش حل مشکل تغییر خودکار ساعت در ویندوز و گوشی
آموزش حل مشکل تغییر خودکار ساعت در ویندوز و گوشی

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آموزش حل مشکل تغییر خودکار ساعت در ویندوز و گوشی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (25 نظر)

    یک سال گذشته و هنوز این مشکل رفع نشده. قدرت برتر منطقه از پس همینم برنمیاد

    پاسخ

    مشکل انشاالله صبر و استقامت پیشه کنید تا حل میشه !به شرط اینکه کاربران صبوری نباشید !پس انتظار دارید همه چیز در آن واحد درست گردد? اینجوری چرخه تولید و درآمد ازبین یا از توانایی آن کاسته میشود !

    پاسخ

    سلام این مشکل رو تصور نکنید بیشتر مردم ازش اطلاعات کافی دارند و متوجه تغییراتی زیان بار بوجود اومده در عملکرد گوشی و به تبع آن باعث تصمیم گیری های نادرست و حتی خطر ناک و از اقبال خوب بعضی در تصمیم درست میشود و آگاهی دارند ?نه خیر !این مهم در بعضی که آگاهی و سطح سواد پایینی دارند برای مثال ارسال و دریافت همین پیامک ساده با توجه به زمان و تاریخ اشتباه در گوشی ممکن است کاربر موفق به دیدن پیام یا پاسخ پیام به ترتیب قرار گرفتن و در قسمت جزئیات پیام با تاریخ اشتباه مواجه شود و بار حقوقی زیادی در افکار و عملکرد کاربر در انجام و برخورد با دیگران و حتی درجه ۱ اقوام خود برجای گذارد !خوشبختانه کجاست جفت گوش سراپا گوش? شعب دادگاه ها پراز حوادث و رویداد های ناشی از عدم اهمیت به روزمرگی مردم عزیز سرزمین.!!!

    پاسخ

    درود بر مجلس انقلابی که باز هم مثل همیشه ثابت کردند راه حل همه مشکلات فقط به دست مجلس انقلابی حل میشود. ممنونیم که با تصمیم سنجیده خود برای تغییر ندادن ساعت کشور در سال جدید موجبات راحتی و رفاه ما مردم را فراهم کردید. باشد که همه مردم عزیز کشورمان قدردان زحمات شما باشند. دعا گوی همه ی شما زحمت کشان و خانواده های محترمتان تا قیامت هستیم.

    پاسخ

    الان برج چهار هستبم هنوز ساعت گوشی من درست نشده! دیگ بعید هم میدونم درست بشه چه مشکلی تو این مملکت حل شده ک این دومیش باشه

    پاسخ

    سلام دوست عزیز این شرح که شما فرمودید تغییر ساعت به روش دستی است زمان گوشی از حالت خودکار خارج می‌شود ونرم افزار های یاد شده توسط خودتان به مشگل می‌خورد واگر نه تنظیم ساعت گوشی به روش دستی را هرفرد مبتدی می‌تواند انجام دهد اگر راهی برای حل تغییر ساعت خودکار گوشی به جز بروز رسانی نرم افزار گوشی وتنظیم مکان سراغ دارید بفرمایید تشکر

    پاسخ

    این روش کارآمد نیست. موقعی که ساعت رو دستی تنظیم کنی خیلی از برنامه ها از کار می افته و کار نمیکنه

    پاسخ

    چرا هیچ کس پاسخگوی این حجم از مشکلاتی که به مردم تحمیل میشه نیست؟ چند روز از سال جدید گذشته ساعت گوشی من درست نشده … از اون طرف وقتی دستی تنظیم می کنم اپلیکشن های که باهاش کار دارم همه از کار می افتن!!!!
    یعنی حکایت مسئولین ما اینه که صبح بیدار میشن میگن ببینیم امروز باید چه مشکلی برای مردم درست کنیم!

    پاسخ

    ساعت گوشی رو تغییر میدی و دستی میبری عقب همراه بانک ها از کار میفتن برا ورود دوباره باید بزاری رو اتومات

    پاسخ

    این کار بخاطر غیر فعال کردن فیلترشکن هاست
    و الا درست کردن ساعت شبکه کاری نداره

    پاسخ

    هر چی میگردم برنامه ای نیست که باهاش منطقه زمانی گوشی رو تغییر بدم بدبختی ایران هم تو یه نقطه ای قرار داره که هیچ پایتختی جز تهران ساعتش +3:30 نیست حداقل شاید اونا مشکل ساعت تابستانی رو نداشتن.

    پاسخ

    دقیقا منم به این فکر افتاده بودم ولی هیچ کشوری رو پیدا نکردم همه یا ۴ هستن یا ۳ اگه دنبال نیم بگردی ۵:۳۰ نزدیک ترینه که اونم کل نمیکنه

    پاسخ

    چرا غیز از گندکاری هیچ کار دیگه ای انجام نمیدید.
    این از تورم. این از بیکاری. این از وعده های دروغتون.
    دیگه ساعت چیه که نمی تونید مشکلش را حل کنید

    پاسخ

    تنظیم دستی ساعت گوشی خیلی کار اشتباهیه بهیچوجه این کار را انجام ندهید .چون رمزساز بانکها و سایر کارهای گوشی مختل میشه. باید صبر کنید تا سرورها این تغییر رو انجام بدن.

    پاسخ

    زن زندگی ازادی

    پاسخ

    سلام من استفاده از زمان ارائه شده توسط شبکه رو غیر فعال کردم ، و ساعتو دستی تنظیم کردم ، ولی اینطوری مشکلات دیگری به وجود میاد ، اپلیکیشن بانک هام به مشکل خوردن ،بانک تجارت رمز پویا نمیده، و مشکلات دیگه از این قبیل

    پاسخ

    این روش بدرد نمیخوره برای برنامه ها مشکل ایجاد میکنه
    زمان ارسال و دریافت پیام به هم میریزه
    همچنین زمان انلاین شدن رو به درستی نشون نمیده
    یه مشکل به این کوچکی نمیتونید حل کنید

    پاسخ

    خو اینجوری ک مشکل ده برابر میشه مثل برنامه گوگل اتنتیکتور ک رمز یکبار مصرف میده دیگه کار نمیکنه حالا ساعت اپلیکیشن ها بهم میرزه به درک

    پاسخ

    تنظیمات خودکار برای این هست که ساعت را از شبکه دریافت کند
    الان با این تنظیم دستی در اپلیکیشن ها مشکل پیدا کردیم

    پاسخ

    خب مهندس جان عملیاتی که فرمودین دردی رو دوا نمیکنه،چون که اساس کار مورد داره و اَپها با ساعت ی که دستی تنظیم شده درست کار نمیکنند

    پاسخ

    یه ساعت رو نمیتونن درست کنن اونوقت مشکلات کشور رو بخوان خخخ

    پاسخ

    من از پشتیبانی سامسونگ پیگیری کردم گفتن مشکل به ما مربوط نمی‌شه، به کشورتون مربوط می‌شه و باید صبر کنید تا حل بشه.
    دلیل اینکه چرا سازمان تنظیم مقررات ربط داده به تولیدکننده‌های موبایل رو متوجه نمی‌شم! اصلا توضیح این ویژگی ساعت اتوماتیک هم اینه که از ساعت و تاریخ خود “شبکه” استفاده می‌کنه.

    الان چند روزه که از مشکل گذشته و همچنان این مشکل پابرجاست

    پاسخ

    اتفاقاً دقیقا به خودشون مربوط میشه. کسی که با شما صحبت کرد اطلاع نداشت‌ باید آپدیت پارامتر سیستم عامل بدن (که حجمش چند کیلوبایت هست) تا مشکل حل بشه. فعلا برخی از گوشی های آنر این آپدیت رو دریافت کردند و مشکل ساعتشون حل شد.

    پاسخ

    با تغیر دستی ساعت گوشی ساعت ارسال و دریافت پیام در پیام‌رسان ها تفیر نمیکنه و یه مشکل جدید هم بوجود میاد

    پاسخ

    دقیقا همینطوره و ساعت در همه ی پیام رسان ها یک ساعت جلو هست و واقعا مسخره هست، در ماه مبارک رمضان وزیر محترم ارتباطات را از دعای خود بی نصیب نگذارید

    پاسخ