;
coinex

حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی [آموزش 10 راهکار موثر]

ضعیف شدن یا پریدن آنتن گوشی یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای بسیاری از تلفن‌های همراه پیش می‌آید. در این مقاله، راهکارهایی را برای حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی ارائه می‌دهیم. با ما همراه شوید.

همه افراد امروزه از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و مهم‌ترین قابلیت این گوشی‌ها، تماس گرفتن با سایر افراد است. البته این گوشی‌های جذاب و دوست‌داشتنی برخی از مواقع با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

فرض کنید در یک موقعیت بحرانی هستید و باید حتماً با شخصی تماس بگیرید. اگر در این شرایط آنتن گوشی شما قطع شود و نتوانید با فرد مورد نظر تماس بگیرید، ممکن است با مشکلات بزرگ‌تری روبرو شوید. قطع شدن آنتن گوشی یکی از چالش‌هایی است که هیچ‌کس دوست ندارد با آن روبرو شود.

بااین‌حال، این مشکل ممکن است برای بسیاری از گوشی‌های همراه پیش بیاید. به همین دلیل هم بهتر است قبل از این‌که دست و پای خود را گم کنید، اطلاعاتی درباره روش‌های رفع این مشکل به دست بیاورید. شاید برای شما جالب باشد بدانید که این اتفاق برای بیشتر از 75 درصد مردم در سراسر جهان رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی

ضعیف شدن آنتن گوشی دلایل متعددی دارد که قبل از حل این مسئله باید به دنبال این دلایل باشید. اگر گوشی شیائومی دارید، مقاله حل مشکل آنتن‌دهی گوشی شیائومی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی
حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی

این احتمال وجود دارد که در یک موقعیت مهم آنتن گوشی شما کاملاً قطع شود. قبل از این‌که به‌دنبال راه‌حل باشید، باید بدانید دلیل این موضوع چیست؟ زیرا با شناختن دلیل قطع یا ضعیف شدن آنتن گوشی می‌توانید راحت‌تر آن را حل کنید. در ادامه، به برخی از مهم‌ترین دلایلی اشاره می‌کنیم که ممکن است باعث ضعیف یا قطع شدن آنتن شود،.

ترافیک شدید شبکه

خیابانی را تصور کنید که در آن تعداد بسیار زیادی خودرو وجود دارد و همه در پشت چراغ قرمز گیر کرده‌اند. به نظر شما افرادی که در ترافیک می‌مانند، زمان خود را با چه چیزی پر می‌کنند؟ اغلب این افراد یک کار مشابه را انجام می‌دهند و آن هم پیام دادن یا صحبت کردن با گوشی است.

هر یک از سیگنال‌هایی که از گوشی هر فرد خارج می‌شود، به دنبال این است که نزدیک‌ترین برج شبکه را پیدا کرده و بتواند آنتن‌دهی بهتری ارائه دهد. این موضوع در حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی هم تأثیر زیادی دارد. هنگامی که گوشی تلفن شما دسترسی بهتری به شبکه دارد، می‌تواند آنتن قوی‌تری داشته باشد. علاوه بر این، ویژگی مذکور باعث می‌شود که گوشی شما در از دست دادن آنتن، مقاوم‌تر باشد.

حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی

البته این تنها زمانی است که تعداد سیگنال‌ها کم باشد. هنگامی که تعداد سیگنال‌ها افزایش پیدا می‌کند، آنتن گوشی شما نیز ضعیف‌تر خواهد شد. حتی این احتمال وجود دارد که آنتن گوشی شما به‌کلی قطع شود. در این زمان است که باید به دنبال یک راه‌حل درست برای حل مشکل نداشتن آنتن موبایل باشید.

مصالح ساختمانی نامناسب

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث ضعیف یا قطع شدن آنتن گوشی شما می‌شود، استفاده از مصالح ساختمانی نامناسب در خانه یا محل کار شماست. شاید برای شما سؤال پیش بیاید که چه مصالح ساختمانی باعث ضعیف شدن آنتن گوشی می‌شود؟ یکی از مهم‌ترین عوامل ضعیف یا قطع شدن آنتن گوشی ، استفاده از دیوارهای قطور و فلزهای سنگین در ساختمان است.

اگر در بخشی از محل زندگی خود آنتن دارید و در بخش دیگر، سیگنال به طور کامل قطع یا ضعیف می‌شود، احتمالا با این مشکل روبرو هستید. علاوه بر استفاده از مصالح ساختمانی نامناسب، وجود ساختمان‌های بلند در اطراف محل زندگی یا کار شما هم در این روند تأثیرگذار است. برای مثال، اگر خانه شما ویلایی است و اطراف آن آپارتمان‌های متعددی وجود دارد، احتمالاً بیشتر از سایر افراد با مشکل ضعیف یا قطع شدن آنتن گوشی روبه‌رو خواهید شد.

حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی

بیشتر بخوانید:

شارژ باتری کم

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث ضعیف شدن یا پریدن آنتن گوشی شما شود، شارژ باتری کم است که باید برای حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی به آن توجه کنید. گوشی برای داشتن آنتن قوی، نیازمند این است که انرژی کافی برای انجام این کار داشته باشد. در صورت نداشتن شارژ باتری، این احتمال وجود دارد که با مشکلات زیادی روبه‌رو شوید.

شرایط نامناسب آب‌وهوا

هر تلفن همراه برای داشتن آنتن قوی، نیازمند رابطه قوی با امواج الکترومغناطیسی است. این امواج هم تا حد زیادی تحت‌تأثیر مواردی مانند برف، باران، رعدوبرق، پوشش شدید ابر، رطوبت و مواردی از این قبیل هستند.

حتی اگر گیاهان اطراف شما زیاد باشند هم می‌تواند باعث بروز چنین مشکلاتی شود. پس اگر در محلی زندگی می‌کنید که تعداد بسیار زیادی درخت و برگ اطراف آن وجود دارد، قطع یا ضعیف شدن آنتن گوشی می‌تواند به دلیل این موارد باشد. این موقعیت را احتمالاً در اطراف کوه‌ها نیز تجربه کرده‌اید.

مسدود شدن آنتن

گوشی‌هایی که در ابتدا وارد بازار شدند را به یاد بیاورید. گوشی‌های قدیمی اندازه نسبتاً بزرگی داشتند و به آنتن مجهز بودند. این آنتن‌ها باعث می‌شدند که سیگنال گوشی تا حد زیادی ثابت باشد. با رشد علم و تکنولوژی، شرکت‌های تولیدکننده گوشی تصمیم گرفتند که آنتن تلفن‌های هوشمند را درون این محصولات تعبیه کنند تا علاوه بر ارائه محصولی زیباتر، حمل آن را نیز تسهیل نمایند.

حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی

ازآنجاکه آنتن گوشی‌های جدید درون آن‌ها تعبیه شده است، باید مراقب طرز در دست گرفتن آن‌ها باشید. زیرا این احتمال وجود دارد که به دلیل در دست گرفتن این گوشی‌ها به شیوه نادرست، آنتن گوشی ضعیف شود. برای جلوگیری از حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی خود، باید محل قرارگیری دقیق آنتن آن را بدانید که با کمی جست‌وجو درباره آن، می‌توانید از این موضوع مطلع شوید.

پدیده‌های جغرافیایی

پدیده‌های جغرافیایی و جو اطراف زمین می‌تواند تأثیر زیادی در نحوه آنتن‌دهی گوشی شما داشته باشد. فوران‌های زیادی روی خورشید انجام می‌شود که توده‌های گازی را به سمت زمین ارسال می‌کند. این توده‌ها می‌توانند امواج معلقی در فضا تولید کنند. این موارد این امکان را دارند که سیگنال گوشی‌های همراه را مختل و تغییراتی در میدان مغناطیسی زمین ایجاد نمایند.

بیشتر بخوانید:

نحوه تقویت آنتن گوشی

در این بخش، برخی از مهم‌ترین و بهترین راهکارها را برای نحوه تقویت آنتن گوشی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی

روشن کردن حالت پرواز

اولین کاری که برای حل مشکل نداشتن آنتن موبایل باید انجام دهید، این است که حالت پرواز را فعال کنید. این روش یکی از کاربردی‌ترین و راحت‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای حل این مشکل انجام دهید. برای روشن کردن این حالت، تنها کافی است که منوی پنهان نمایشگر را پایین کشیده و گزینه حالت پرواز یا Airplane mode را فعال نمایید. بعد از گذشت 30 ثانیه، مجدداً این حالت را غیرفعال کنید و ببینید که آنتن گوشی برمی‌گردد یا خیر. احتمال دارد که این مشکل رفع شود. در غیر این صورت، به دنبال روش بعدی باشید.

حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی

درست گرفتن گوشی در دست

برای حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی خود، باید آن را به شیوه درستی در دست بگیرید. همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، آنتن گوشی‌های جدید درون آن‌ها تعبیه شده است و بسیار احتمال دارد که شیوه در دست گرفتن آن‌ها باعث بروز مشکل شود. پس بهتر است بدانید که آنتن گوشی شما در چه بخشی قرار دارد تا بتوانید آن را به بهترین شکل ممکن در دست بگیرید و از این مشکل جلوگیری کنید.

برای انجام این کار، پیشنهاد می‌کنیم که از گرفتن اطراف قاب گوشی خودداری کنید. شاید برخی از افراد گمان کنند که استفاده از قاب گوشی باعث پریدن آنتن گوشی می‌شود. این در حالی است که اصلاً این‌چنین نیست و قاب گوشی‌ها به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که هیچ ربطی به پریدن آنتن گوشی ندارند.

تعویض با تعمیر سیم‌کارت

در برخی موارد، دلیل قطع شدن آنتن گوشی به سیم‌کارت آن برمی‌گردد. پس برای اطلاع از نحوه تقویت آنتن گوشی خود، سیم‌کارت آن را تعویض نمایید. اگر برای مدت‌زمان بسیار طولانی از این سیم‌کارت استفاده می‌کنید، احتمال دارد که قدیمی بودن آن باعث ضعیف شدن آنتن گوشی شما شود.

حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی

علاوه‌براین، ممکن است محل قرارگیری سیم‌کارت کثیف باشد که منجر به بروز این موضوع می‌شود. پس برای حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی خود، می‌توانید سیم‌کارت را خارج کرده و هم سیم‌کارت و هم جای آن را به‌دقت تمیز کنید. می‌توانید این کار را با استفاده از یک دستمال ضدعفونی شده یا یک اسفنج الکلی انجام دهید. این کار می‌تواند به حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی شما کمک زیادی کند.

همچنین برای حل این مشکل می‌توانید به پست‌بانک مراجعه کرده و از آن‌ها بخواهید که سیم‌کارت شما را تعویض کنند. برای آن‌ها توضیح دهید که مشکلی برای شبکه و آنتن‌دهی گوشی شما ایجاد شده و برای رفع آن، نیاز دارید که سیم‌کارت جدیدی با همان شماره قبلی دریافت کنید.

تغییر شبکه

همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌های هوشمند جدید شبکه‌های مختلفی دارند که برای دسترسی به آنتن بهتر، می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. گاهی اوقات، این احتمال وجود دارد که شبکه گوشی خود را تغییر دهید و به‌جای 5G، گزینه‌های دیگری از جمله 4G و یا حتی 3G را امتحان کنید. اگر در محلی قرار دارید که دسترسی شما به اینترنت 5G امکان‌پذیر نیست و آنتن گوشی شما هم قطع یا ضعیف شده است، می‌توانید شبکه‌های دیگر را امتحان کنید.

حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی

اگر گوشی شما آیفون است، برای اطلاع از نحوه تقویت آنتن گوشی می‌توانید به تنظیمات رفته و روی Cellular کلیک کنید. سپس گزینه Cellular Data Options را انتخاب کرده و وارد بخش Voice & Data شوید. در آخرین مرحله هم به دنبال شبکه‌های مختلف بگردید تا بتوانید آنتن گوشی خود را برگردانید. در این میان، می‌توانید گزینه 5G و یا LTE را انتخاب کنید. بسته به شبکه گوشی شما، حتی امکان انتخاب 3G را هم دارید.

برای حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی در تلفن‌های سامسونگ، باید به تنظیمات رفته و گزینه‌ای تحت عنوان Connections و یا Wi-Fi and Internet را انتخاب کنید. سپس با گزینه Choose Mobile Network یا SIM & Network و یا مواردی از این قبیل روبه‌رو خواهید شد. باید گزینه‌ای با نام network mode پیدا کنید و یکی از شبکه‌های پیش‌رو را انتخاب نمایید. در این میان، می‌توانید گزینه‌های 5G (یا global)، 4G ،3G و یا حتی 2G را انتخاب کنید.

به‌روزرسانی گوشی

یکی دیگر از کارهایی که برای حل مشکل نداشتن آنتن موبایل باید انجام دهید، این است که گوشی خود را به‌روزرسانی کنید. احتمالاً همه شما حین استفاده از تلفن همراه خود، با اعلان‌هایی مبنی بر به‌روزرسانی گوشی روبه‌رو شده‌اید. مهم است که اصلاً این پیام‌ها را نادیده نگیرید تا بتوانید آنتن‌دهی گوشی خود را تقویت کنید.

حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی

این روش یکی از بهترین شیوه‌هایی است که می‌توانید برای تقویت آنتن گوشی خود انجام دهید. اگر اعلان‌های به‌روزرسانی گوشی را مشاهده نمی‌کنید، می‌توانید به تنظیمات گوشی خود رفته و آن را به‌صورت دستی انجام دهید.

غیرفعال کردن سرویس‌های فعال در گوشی

در عصر حاضر، سرویس‌های متعددی روی گوشی‌های هوشمند کنونی وجود دارند که می‌تواند در ضعیف یا قطع شدن آنتن گوشی شما تأثیرگذار باشند. از مهم‌ترین سرویس‌های موجود، می‌توان به بلوتوث، وای‌فای، NFC و مواردی از این قبیل اشاره کرد. فرقی ندارد که این سرویس‌ها به‌صورت تکی فعال هستند و یا چند مورد از آن‌ها با هم روشن شده‌اند.

به‌طورکلی، برای حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی می‌توانید این گزینه‌ها را غیرفعال کنید. مهم‌ترین دلیلی که این سرویس‌ها باعث بروز مشکل در آنتن‌دهی گوشی می‌شوند، این است که این آپشن‌ها تلاش می‌کنند که انتقال پیام را با استفاده از سرویس‌های خود به انجام برسانند. در نتیجه، پهنای پاند تلفن همراه شما اشغال شده و در نهایت، آنتن‌دهی ضعیف‌تر خواهد شد. پس برای حل این مشکل، می‌توانید سرویس‌های مذکور را غیرفعال کنید.

بیشتر بخوانید:

استفاده از تماس اینترنتی

اگر می‌خواهید تماس مهمی برقرار کنید و هیچکدام از راهکارهای بالا به شما کمک نکرد، می‌توانید از تماس اینترنتی استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای انجام این کار، گوشی شما باید به وای‌فای متصل باشد. بااین‌حال، باز هم باید به دنبال نحوه تقویت آنتن گوشی خود باشید.

حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی

سالم بودن گوشی

در برخی مواقع، این احتمال وجود دارد گوشی شما ضربه دیده باشد و به همین دلیل هم آنتن داخلی آن آسیب‌دیده باشد. به همین دلیل هم بهتر است تلفن همراه خود را چک کنید که اتفاقی برای آن نیفتاده باشد. برای بررسی بهتر، می‌توانید این کار را به افراد متخصص بسپارید.

رفتن به فضای باز

همان‌طور که در بخش ابتدایی این نوشتار هم گفتیم، این احتمال وجود دارد که شما در جنگل باشید و یا حتی مصالح ساختمانی محل کار یا زندگی شما مناسب نباشد. بدین ترتیب، برای حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی  باید به فضای باز بروید. این احتمال وجود دارد که مشکل ضعف آنتن در گوشی شما رفع شود. در غیر این صورت، آخرین روش را امتحان کنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

اگر بعد از انجام تمام مراحل بالا، همچنان آنتن گوشی شما ضعیف بود و یا حتی قطع می‌شد، از آخرین روش موجود استفاده کنید. برای حل مشکل نداشتن آنتن موبایل، می‌توانید گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

توجه داشته باشید که این روش باعث می‌شود که تمام اطلاعات موجود روی گوشی شما از بین برود و دقیقاً به حالتی برگردد که آن را خریده بودید. به همین دلیل هم بهتر است بعد از امتحان کردن تمام مراحل بالا، بازگشت به حالت کارخانه را به‌عنوان آخرین راه‌حل در نظر بگیرید.

حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی

کلام آخر

امروزه به دلیل رشد و توسعه فناوری، استفاده از اینترنت و تماس تلفنی بسیار بیشتر از قبل شده است. بااین‌حال، احتمال دارد که گوشی ما همیشه تحت فرمان ما نباشد و در برخی مواقع، با ضعیف و یا قطع شدن آنتن، شما را آزار دهد. روش‌های متعددی برای حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی وجود دارد که ما در این نوشتار از تکراتو، به بررسی آن پرداختیم. البته بهتر است قبل از شناختن این روش‌ها، دلایل این معضل را پیدا کنید.

سؤالات متداول

دلایل ضعیف یا قطع شدن آنتن گوشی چیست؟

دلایل متعددی برای این مشکل وجود دارد. از مهم‌ترین دلایل این مشکل می‌توان به خراب بودن سیم‌کارت، مصالح ساختمانی نامناسب، وضعیت جغرافیایی، مسدود شدن آنتن، شارژ باتری کم و ترافیک شدید شبکه اشاره کرد. برای هر یک از این دلایل، راه‌حل مختلفی ارائه می‌شود.

برای حل مشکل ضعیف شدن آنتن گوشی چه کنیم؟

اگر می‌خواهید آنتن گوشی خود را تقویت کنید، می‌توانید سیم‌کارت خود را عوض کرده و یا شبکه گوشی خود را تغییر دهید. از دیگر روش‌های رفع این مشکل، می‌توان به مواردی مانند فعال و غیرفعال کردن حالت پرواز، به‌روزرسانی گوشی، غیرفعال کردن سایر سرویس‌های موجود، رفتن به فضای باز و اطمینان از سالم بودن گوشی اشاره کرد. همچنین باید تلفن همراه خود را به‌درستی در دست بگیرد.

بیشتر بخوانید:

منابع: wilsonamplifiers ،pcmag ،technosun

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر