;
coinex

نوکیا تا پایان 2023 اینترنت شبکه 4G را به ماه می‌رساند

نوکیا قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی اینترنت شبکه 4G را به ماه برساند. علت این کار نوکیا به‌عنوان غول مخابراتی جهان چیست؟

نوکیا که نامی آشنا برای اهالی فناوری جهان است در خبری اعلام کرده که قصد دارد در یک مأموریت فضایی که نهایتاً تا پایان سال 2023 انجام می‌شود، اینترنت شبکه 4G را به ماه برساند. نوکیا این مأموریت را با راکت شرکت اسپیس‌ایکس انجام خواهد داد و آنطور که خود کمپانی خبر داده، هدف از اجرای این پروژه ارتباط راحت‌تر بین کاوشگرها و فضانوردان با یکدیگر و همچنین مرکز فرماندهی است.

بیشتر بخوانید: شبکه 6G چین تا 2025 عملیاتی می‌شود

نوکیا اینترنت شبکه 4G را تا انتهای سال جاری مبلادی به ماه می‌برد

شرکت فنلاندی نوکیا در دنباله سال جاری میلادی با کمک یکی از راکت‌های اسپیس ایکس شبکه 4G را به ماه می‌رساند. این شبکه با یک آنتن روی فرودگر Nova-C کار خواهد کرد و می‌تواند با کاوشگری که در ماه به حرکت درمی‌آید، ارتباط برقرار کند.

این تجهیزات در دهانه «شکلتون» ماه مستقر خواهد شد که در نیمه جنوبی قمر زمین قرار گرفته است. نوکیا می‌گوید تجهیزات آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که در برابر سخت‌ترین شرایط فضایی مقاوم باشد.

این شبکه در مأموریت بعدی آرتمیس ناسا استفاده خواهد شد که می‌خواهد برای اولین‌بار پس از سال 1972 فضانوردان را به سطح ماه بفرستد. نوکیا می‌خواهد با این پروژه نشان دهد که شبکه‌های زمینی می‌توانند در مأموریت‌های فضایی هم کاربرد داشته باشند.

نوکیا اینترت شبکه 4G را تا انتهای سال جاری مبلادی به ماه می‌برد

شبکه 4G نوکیا در ماه به فضانوردان اجازه می‌دهد تا با یکدیگر و با مرکز کنترل حرف بزنند. به‌علاوه، این شبکه می‌تواند کنترل از راه دور کاوشگر را ممکن کند و تصویر ویدیویی زنده دوربین آن را به زمین بفرستد.

«انشل ساگ»، تحلیلگر شرکت Moor Insights & Strategy می‌گوید بازه زمانی 2023 برای پرتاب تجهیزات ارتباطی نوکیا به ماه خوش‌بینانه بود. او اضافه می‌کند:

اگر این سخت‌افزار آماده باشد و چنان‌که معلوم است، تأیید شود، شانس بالایی وجود دارد که در سال 2023 پرتاب شود، البته اگر شرکای این مأموریت با چالش یا تأخیری در امور خود روبه‌رو نشوند.

فرودگر Nova-C توسط شرکت Intuitive Machines ساخته می‌شود و قرار است با راکت اسپیس ایکس به ماه برود. بااین‌وجود، اسپیس ایکس این فرودگر را به خود سطح ماه نمی‌رساند، چون خود این ربات از سیستم پیش‌رانش بهره می‌برد و می‌تواند عملیات فرود را تکمیل کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره هدف نوکیا از بردن اینترنت شبکه 4G به ماه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر