;
coinex

راه‌اندازی سامانه شفافیت آرای نمایندگان ؛ البته به‌صورت موقت!

سامانه شفافیت آرای نمایندگان به صورت آزمایشی شروع به کار کرد. در این سامانه آزمایشی به تدریج شاهد افزوده شدن آرای بیشتری از نمایندگان به آن خواهیم بود.

بحث شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مدت‌ها پیش مطرح بوده که از طرف بیشتر نمایندگان مورد پیگیری قرار گرفته و به نظر حالا در پروسه نهایی خود قرار دارد. این امر می‌تواند تاثیر مهمی در فعالیت نمایندگان ملت داشته باشد.

درحال‌حاضر نماینده مجلس ضمن انتشار توییتی خبر راه‌اندازی سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس را اعلام کرد. این سامانه فعلاً در مرحله آزمایشی قرار داشته و مطابق برنامه از پیش تعیین شده به‌تدریج آرای مهم تمام نمایندگان مجلس را به اطلاع عموم خواهد رساند.

لازم به ذکر است که در اواخر سال پیش تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی تذکراتی در صحن مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از تعویق در نهایی شدن طرح شفافیت قوای سه‌گانه، درخواست تسریع در اجرای شفافیت آرای نمایندگان مجلس را اعلام داشتند.

بیشتر بخوانید: دستور رئیسی: از تصمیماتی که منجر به افزایش تورم می‌شود جلوگیری کنید

جزئیاتی از کارکرد سامانه شفافیت آرای نمایندگان

در این راستا «مالک شریعتی نیاسر» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «سامانه ‎شفافیت آرای نمایندگان بصورت آزمایشی فعال شد: “trvotes.parliran.ir‎” به تدریج آرای نمایندگان بیشتری اضافه خواهد شد و ان‌شاءالله پس از ابلاغ قانون شفافیت قوای سه گانه، رسماً فعالیت خواهد کرد و آرای مهمی (برنامه هفتم، اصلاح قانون انتخابات، مالیات سوداگری و…) شفاف می‌شود.»

سامانه شفافیت آرای نمایندگان

هم‌اکنون جزئیات آرای نمایندگان برای هفت طرح در این سامانه مشخص شده است. این طرح‌ها عبارتند از: «اصل گزارش کمیسیون در ماده 1-  طرح حمایت از گزارشگران فساد»، «اصل گزارش کمیسیون در ماده 17- طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی»، «حذف ماده 17- طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی»، «کلیات گزارش کمیسیون در مورد طرح حمایت از گزارشگران فساد»، «پیشنهاد آقای سلیمی در ماده 2- طرح حمایت از گزارشگران فساد»، «پیشنهاد آقای صباغیان – ماده 1- طرح حمایت از گزارشگران فساد» و «پیشنهاد آقای کوچکی نژاد- ماده 1- طرح حمایت از گزارشگران فساد». کلیه این طرح‌ها و جزئیات آرای نمایندگان به آن‌ها با مراجعه به سامانه قابل مشاهده است.

در این سامانه بعد از کلیک روی جزئیات، تعداد آرای موافق، مخالف و ممتنع و تعداد نمایندگان حاضر در رای‌گیری اعلام خواهد شد. سپس رای هر نماینده با تصویر او مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص راه‌اندازی سامانه شفافیت آرای نمایندگان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر