coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

ابراز نگرانی جو بایدن از خطرات هوش مصنوعی

پس از نگرانی‌های وسیع از روند توسعه هوش مصنوعی حالا شاهد ابراز نگرانی جو بایدن از خطرات هوش مصنوعی هستیم. وی بر ایمن‌سازی محصولات این بخش تأکید دارد.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، دیروز طی جلسه دیروز با مشاورانی در حوزه علم و فناوری دیدار داشت تا ریسک‌ها و فرصت‌های توسعه هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار دهد. او طی این جلسه اعلام کرد که شرکت‌های فعال در بخش فناوری موظف به حصول اطمینان لازم جهت امنیت محصولات هوش مصنوعی پیش از عرضه عمومی هستند.

به گزارش رویترز، در کنار ابراز نگرانی جو بایدن از خطرات هوش مصنوعی وی نسبت به توانایی این تکنولوژی در جهت کمک به حل چالش‌های سختی همچون بیماری‌ها و تغییرات اقلیمی تأکید داشته، اما درعین‌حال به لزوم اجرای اقداماتی به‌منظور کنترل ریسک‌های احتمالی علیه جامعه، اقتصاد و امنیت ملی هم اشاره داشته است.

به‌هرحال، سهام شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی پیش از جلسه جو بایدن افت قابل‌توجهی تجربه کردند. البته کلیت بازار در روز سه‌شنبه از شرایط مطلوبی برخوردار نبوده است. اما احتمالا بی‌ارتباط هم با این جلسه که با همراهی گروهی از دانشگاهیان و مدیران گوگل و مایکروسافت برگزار شد تا به بررسی ریسک و فرصت‌های هوش مصنوعی بپردازد، نبوده است.

بیشتر بخوانید: یافتن سلاح‌های هسته‌ای ناشناس با استفاده از هوش مصنوعی ؛ پلن جدید آمریکا

ابراز نگرانی جو بایدن از خطرات هوش مصنوعی

طبق ادعای کاخ سفید، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده در این نشست بر لزوم حفاظت از حقوق و ایمنی مردم جهت توسعه مسئولانه فناوری تاکید داشته است. وی همچنین یک‌بار دیگر خواهان تصویب قوانینی از سوی کنگره برای دفاع از کودکان و مقابله با گردآوری اطلاعات کاربران از سوی شرکت‌های فناوری شده است.

ابراز نگرانی جو بایدن از خطرات هوش مصنوعی

بایدن در واکنش به این پرسش که آیا به نظر او هوش مصنوعی فناوری خطرناکی است یا خیر، بیان داشت: «باید دید. می‌تواند خطرناک باشد.» او همچنین در ابتدای این جلسه اظهار کرد: «به نظر من شرکت‌های فناوری مسئولیت دارند تا مطمئن شوند که محصولاتشان پیش از عرضه عمومی ایمن هستند.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با اشاره تجربه شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که عرضه یک فناوری بدون توجه مناسب به تدابیر ایمنی توانایی آسیب‌رسانی بالایی خواهد داشت. به باور وی می‌توان بررسی کرد که این فناوری‌ها چگونه بر سلامت روان و احساسات کاربران به‌خصوص جوانان اثر منفی گذاشته‌اند.

همه این گفته‌ها در حالی رقم خورده که چند روز قبل ایتالیا دسترسی به ChatGPT را به علت نقض قوانین حریم خصوصی ممنوع کرد، اما به‌نظر آمریکا قصد اتخاذ چنین رویکرد سخت‌گیرانه‌ای را ندارد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص ابراز نگرانی جو بایدن از خطرات هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر