;
coinex

آغاز جمع‌آوری کارت سوخت پمپ بنزین‌ها [+اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی]

با توجه به آغاز جمع‌آوری کارت سوخت پمپ بنزین‌ها با دستور دولت؛ همه مالکین خودروها باید کارت‌های سوخت خود را در مراجعه به پمپ بنزین همراه داشته باشند.

با اعلام رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت، آغاز جمع‌آوری کارت سوخت پمپ بنزین‌ها در دستور کار قرار گرفته است و این رویه به آرامی و طی چندماه انجام می‌شود. لذا مالکین خودروها برای اینکه در جایگاه‌های سوخت دچار مشکل نشوند باید کارت سوخت شخصی خود را همراه داشته باشند.

وی همچنین اعلام کرد که این تصمیم دولت بدون مشورت با متخصصان بوده و احتمالا این شرایط مشکلات زیادی برای جایگاه‌داران و مردم ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت بنزین به 7500 تومان در سال 1402 ؛‌از شایعه تا واقعیت!

آغاز جمع‌آوری کارت سوخت پمپ بنزین‌ها

رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت:

جمع‌آوری کارت‌های آزاد بنزین از جایگاه‌های سراسر کشور سرعت گرفته و این موضوع بر اساس قانون در حال انجام است، اینکه مردم از کارت سوخت شخصی استفاده کنند خوب است ولی ما مخالف روش‌های اجباری و جمع‌آوری کارت‌ها به صورت سریع هستیم چرا که موجب ایجاد مشکلات زیاد برای مردم و جایگاهداران می شود.

اسدالله قلی‌زاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اینکه چرا در قانون بودجه به الزام استفاده از کارت سوخت شخصی تاکید شده است برای ما مشخص نیست و تناسبی بین این دو نمی‌بینیم، اظهار کرد: «با این حال همواره توصیه می‌کنیم مردم از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند و طی روزهای آتی حتما کارت سوخت همراه خود داشته باشند تا با مشکل و معطلی برخورد نکنند.»

آغاز جمع‌آوری کارت سوخت پمپ بنزین‌ها

وی ادامه داد:

اگر این روال ادامه یابد طی ماه‌های آینده در هر جایگاه نهایت دو تا چهار کارت آزاد باقی می‌ماند، به عبارت دیگر تعداد کارت‌های آزاد تا ۷۰ درصد در جایگاه‌ها کمتر می شود، لازم است مسوولان به تمام کسانی که کارت سوخت دریافت نکرده‌اند، کارت بدهند و کارت‌های المثنی نیز صادر و ارائه شوند.

به گفته رئیس صنف جایگاهداران کشور: «زمانی که مسئولان بدون حق نظر مشورتی از متخصصان تصمیماتی در مورد توزیع سوخت می‌گیرند و چون خودشان در میدان عمل قرار ندارند، طبیعی است که مردم و جایگاهداران با مشکلاتی روبرو می شوند.»

قلی‌زاده اظهار کرد:

قطعا همه متخصصان مخالف روش‌های اجباری تند و بدون مشورت در این حوزه هستند و مشخص است که در موضوع سوخت راحت‌ترین راه‌حل لزوما بهترین راه‌حل نیست و این جمع‌آوری سریع کارت‌های آزاد مورد اعتراض مجموعه صنفی ما است و مشکلاتی را ایجاد می‌کند که بار اصلی آن روی دوش جایگاهداران است نه مسئولان تصمیم گیر، لذا در حال پیگیری موضوع هستیم.

شرکت ملی پخش: محدودیتی در استفاده از کارت سوخت جایگاه‌ها نداریم! [بروزرسانی 29 فروردین 1402]

با توجه به انتشار اخبار جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌ها و لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی در سل 1402 بحران فقدان کارت سوخت جایگاه‌ها مشکلاتی را پدید آورده است. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با توجه به این مهم با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی به ارائه توضیحاتی در خصوص جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌ها پرداخته است.

به گزارش تکراتو به نقل از ایسنا، شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

هیچ محدودیتی در استفاده از کارت‌های شخصی سوخت و همچنین کارت‌های جایگاه وجود ندارد و برای مالکان خودروها در کلیه جایگاه‌های سوخت کشور، امکان استفاده از هر دو نوع کارت به هر میزان میسر است. در راستای تکالیف تعیین شده در قانون، تحویل سوخت منحصرا با کارت هوشمند سوخت در کلیه مجاری عرضه صورت می‌گیرد و توصیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران استفاده از کارت سوخت شخصی به منظور بهبود نظام توزیع است. در کلیه جایگاه‌های عرضه سوخت به تعداد مناسب کارت جایگاه برای استفاده هموطنان موجود است. در جهت ترغیب هموطنان برای استفاده از کارت سوخت شخضی، به منظور اجرای قانون مصوب مجلس، کارت‌های اضطراری جایگاه‌های سوخت ساماندهی خواهد شد. پیرو اطلاعیه‌ها و توصیه‌های قبلی، از هموطنان عزیز درخواست می‌شود در صورت مفقودی کارت سوخت با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ نسبت به ثبت درخواست صدور المثنی اقدام کنند. هموطنان عزیزی که هنوز کارت هوشمند سوخت خود را دریافت نکرده‌اند، به سایت post.ir و epolice.ir مراجعه یا با سامانه پاسخگوئی ۰۹۶۲۷ تماس حاصل کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آغاز جمع‌آوری کارت سوخت پمپ بنزین‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر