;
coinex

شرکت جدید ایلان ماسک در حوزه هوش مصنوعی به نام X.AI به عنوان رقیب OpenAI راه‌اندازی شد

شواهد و برخی اسناد رسمی حاکی از ثبت شرکت جدید ایلان ماسک در حوزه هوش مصنوعی در اواخر اسفند سال پیش با نام X.AI برای رقابت در این حوزه است.

طی مدت اخیر شایعات گوناگونی پیرامون قصد ایلان ماسک برای ایجاد شرکتی اختصاصی در حوزه‌ هوش مصنوعی به گوش می‌رسید. در همین راستا چند روز پیش نیز خبری مبنی‌بر خریداری هزاران پردازنده‌ی گرافیکی توسط ایلان ماسک برای توییتر منتشر شد تا به‌نظر قدمی در راستای تأمین قدرت پردازشی سرویس‌های جدید هوش مصنوعی باشد. به همین جهت نیز فایننشال تایمز طی گزارشی اختصاصی اعلام کرد که ماسک به دنبال بنیان‌گذاری شرکتی جدید جهت رقابت مستقیم با OpenAI است.

بیشتر بخوانید: سرویس هوش مصنوعی آمازون برای رقابت با گوگل و مایکروسافت معرفی شد

ثبت شرکت جدید ایلان ماسک در حوزه هوش مصنوعی

به‌نظر حالا ایلان ماسک شرکت جدیدی تحت عنوان X.AI را بنیان نهاده که در بخش هوش مصنوعی کار خواهد کرد. مطابق اسناد رسمی، شرکت جدید ایلان ماسک در حوزه هوش مصنوعی ماه گذشته در ایالت نوادا به ثبت رسیده و ایلان ماسک نیز به‌عنوان مدیر در آن جا فعالیت دارد. جرد برچل، مدیر دفتر خانوادگی ایلان ماسک، نیز تحت عنوان دبیر شرکت منصوب شده است. همچنین سند رسمی دیگری حاکی از آن است که شرکت X.AI در تاریخ 9 مارس 2023 (18 اسفند 1401) ثبت شده است.

طبق گزارش ورج، ایلان ماسک به‌منظور بنیان‌گذاری X.AI از سهام‌داران اسپیس ایکس و تسلا خواستار حمایت مالی شده است. شرکت X.AI عنوان کاملا جدیدی برای ما نیست. در واقع در هفته گذشته اعلام شد ایلان ماسک توییتر را هم به‌عنوان زیرمجموعه‌ شرکتی تحت نام X Corp ادغام کرده است. همچنین ماسک مدت‌هاست که مشغول راه‌اندازی سوپراپلیکیشن اختصاصی به نام X است.

شرکت جدید ایلان ماسک در حوزه هوش مصنوعی

این اقدامات در حالی رخ داده که ایلان ماسک طی ماه‌های اخیر بارها از OpenAI انتقاد کرده است. ماسک طی سال 2015 در بنیان‌گذاری این استارتاپ به‌همراه چند نفر دیگر شرکت داشت، بااین‌حال در سال 2018 آنجا را ترک کرد. علاوه‌براین، ایلان ماسک اخیراً نامه‌ای را که درخواست توقف 6 ماهه‌ توسعه‌ هوش مصنوعی را داشته نیز امضا کرده است.

بیشتر بخوانید:‌

دیدگاه شما در خصوص ثبت شرکت جدید ایلان ماسک در حوزه هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر