;
coinex

گام بزرگ آمریکا برای نابودی کامل هواوی و ZTE ؛ مقابله با مخابران ناامن، فراتر از مرزها!

آمریکا با وضع یک قانون جدید درصدد نابودی کامل هواوی و ZTE برآمده است. این قانون با هدف حفظ امنیت و منافع اقتصادی اجرایی خواهد شد.

آنطور که در آخرین خبرهای فناوری آمده است، آمریکا قصد دارد با اجرای قانونی به‌نام “قانون مقابله با مخابران نامطمئن در خارج از کشور” تیرخلاصی بر پیکر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی وارد کند. ازاین رو، قانون جدید ایالات متحده بیش‌از هر چیز منجر به نابودی کامل هواوی و ZTE خواهد شد. به نظر می‌رسد هدف از اجرای آن، حفظ امنیت و منافع اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: گزارش: هواوی در تکنولوژی های 5G بیشترین سهم بازار را دارد

قانون جدید ایالات متحده منجربه نابودی کامل هواوی و ZTE خواهد شد

هواوی، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ تجهیزات مخابرانی جهان، اکنون با چندین تحریم سنگین مواجه است. این محدودیت‌ها تا همین‌جای کار نیز برای نابودی هر شرکت دیگری کافی هستند؛ اما غول فناوری چینی همچنان به بقای خود ادامه می‌دهد. تحریم‌های اعمال‌شده‌ ایالات‌ متحده علیه هواوی ضربه‌های سنگینی به این شرکت زده؛ اما ظاهراً کار آمریکا با این برند چینی هنوز تمام نشده است.

ایالات‌ متحده در آستانه‌ تصویب قانونی جدیدی با عنوان «قانون مقابله با مخابران نامطمئن در خارج از کشور» است. سوزان وایلد، نماینده‌ مجلس نمایندگان آمریکا، این لایحه را اولین‌بار در جولای سال گذشته ارائه کرده است. لایحه‌ یادشده به ایالات‌ متحده اجازه می‌دهد تا با وارد‌کردن فشار به هریک از متحدان خود که از کیت‌ هواوی و ZTE استفاده می‌کنند، آن‌ها را از انجام این‌ کار باز دارد.

قانون جدید ایالات متحده منجربه نابودی کامل هواوی و ZTE خواهد شد

سوزان وایلد می‌افزاید:

گزارش ما نشان می‌دهد هواوی و ZTE چگونه به‌عنوان ابزارهایی برای حزب کمونیست چین عمل می‌کنند. محصولات این دو برند برای نظارت جمعی سوءاستفاده می‌شوند و در مواجه با این تهدیدها باید تلاش خود را برای حفظ امنیت و منابع ملی افزایش دهیم. ما باید به متحدان خود کمک کنیم تا اقدامات حیاتی را برای حفظ امنیت خود انجام دهند.

ایالات‌ متحده در لایحه‌ جدید تأکید می‌کند این قانون به‌منظور حفظ منافع اقتصادی و امنیت ملی ارائه شده‌ است. هدف از وضع قانون مذکور، اطمینان از این موضوع است که کشورهای سراسر جهان از تجهیزات مخابراتی مطمئن استفاده می‌کنند.

براساس گزارش گیزچاینا، لایحه‌ جدید ایالات‌ متحده هفته‌ آینده برای قرائت دوم آماده خواهد شد. گفتنی است این اقدام بیشتر جنبه‌ نمایشی دارد؛ زیرا پس‌ از اولین قرائت با اکثریت آراء (۳۶۱ رأی موافق دربرابر ۶۹ رأی مخالف) تصویب شد. اگر مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه را نهایی کند، ایالات‌ متحده درباره‌ تجهیزات مخابراتی استفاده‌شده در کشورهای متحد خود تغییراتی ایجاد خواهد کرد.

ایالات‌ متحده در لایحه‌ جدیدش تحریم جدیدی علیه هواوی مشخص نکرده است. همچنین این قانون توضیحاتی درباره‌ مجازات کشورهایی که از لایحه‌ مذکور پیروی نکنند، ارائه می‌دهد. درواقع، طبق قانون جدید اگر متحدان آمریکا از دستورالعمل‌های این کشور پیروی نکنند، مشمول تحریم‌هایی خواهند شد.

قانون جدید ایالات متحده منجربه نابودی کامل هواوی و ZTE خواهد شد

با‌توجه‌به آنچه گفته شد، به‌نظر می‌رسد مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش است تا قوانینی را برای کشورهای متحد خود وضع کند؛ اقدامی که به‌نظر می‌رسد وظیفه‌ سازمان ملل است نه ایالات‌ متحده.

به‌وضوح می‌توان گفت لایحه‌ جدید ایالات‌ متحده به نبرد تجاری بین این کشور و چین ارتباط دارد. آمریکا به وارد‌آوردن فشار به متحدان خود مشهور است؛ اما ظاهراً قانون جدید گامی بسیار مهم در این زمینه خواهد بود. تحریم‌های اعمال‌شده علیه هواوی تأثیرات بسیار زیادی روی شرکت چینی گذاشته است؛ ولی این برند همچنان تلاش می‌کند تا به بقای خود ادامه دهد. به‌هر‌حال، اقدام جدید آمریکا می‌تواند در حکم تیر خلاص به هواوی و ZTE باشد و این دو شرکت را به نابودی بکشاند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نابودی کامل هواوی و ZTE با قانون جدید ایالات متحده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر