;
coinex

گزارش مالی متا در فصل اول 2023 ؛‌ عملکرد موفق ریلز و احیای اینستاگرام

گزارش مالی متا در فصل اول 2023 منتشر شد. شرکت مادر فیس بوک در بسیاری از بخش‌ها سوددهی داشته است.

گزارش مالی متا در فصل اول 2023 منتشر شد. متا به‌عنوان شرکت مادر فیس‌بوک از 9 ماه پیش تا به الان به دلایل متعدد در سراشیبی سقوط قرار گرفته بود. اما و پس از این مدت به لطف ویژگی ریلز اینستاگرام، درآمد متا نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته، 3 درصد افزایش یافته است و می‌توان گفت که غول ارتباطی جهان از سراشیبی سقوط بیرون رفته است.

حتماً می‌دانید که دو شبکه اجتماعی واتس‌اپ و اینستاگرام، زیرمجموعه‌های شرکت متا هستند. با توجه به این موضوع مارک زاکربرگ به‌عنوان مالک شرکت متا اعلام کرده است که ویژگی ریلز اینستاگرام باعث شده تا کاربران 24 درصد نسبت‌به سال گذشته وقت بیشتری را در این شبکه اجتماعی بگذرانند و همین موضوع منجربه افزایش درآمد متا شده است.

بیشتر بخوانید: خروج بی‌سروصدای متاورس از اولویت‌های متا ؛ پایان رویای میلیارد دلاری زاکربرگ!

گزارش مالی متا در فصل اول 2023 خبر از رشد درآمد این شرکت دارد

بازار تبلیغات مدت‌هاست که روی خوشی به بزرگان شبکه‌ اجتماعی نشان نداده و افزایش رقابت با قدرت گرفتن تیک‌تاک برای زاکربرگ و شرکتش مشکل‌ساز شده است. گزارشی در اردیبهشت سال گذشته نشان داد که تیک‌تاک در حوزه تبلیغات دیجیتالی فراتر از غول‌ها رفته است.

از این رو زاکربرگ و مدیرانش در رقابت مستقیم با تیک‌تاک تمرکز خود روی بخش ریلز را افزایش داده‌اند. گزارش سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که قمار متا روی ویدیو‌های کوتاه جواب داده و کاربران زمان بیشتری را در اینستاگرام می‌گذرانند.

به گفته بیزنس اینسایدر، مارک زاکربرگ روز چهارشنبه در تماس درآمدی متا گفت پس از راه‌اندازی بخش ریلز اینستاگرام کاربران ۲۴ درصد زمان بیشتری را در این پلفترم سپری کرده‌اند.

گزارش مالی متا در فصل اول 2023 خبر از رشد درآمد این شرکت دارد

براساس متنی از این تماس، مارک زاکربرگ در تماس درآمدی می‌گوید:

ریلز اجتماعی‌تر شده و مردم بیش از ۲ میلیارد مرتبه در روز ریلز به اشتراک می‌گذارند و این آمار در 6 ماه گذشته دو برابر شده است.

همچون تمامی اخبار تکنولوژی روز، ردپایی از هوش مصنوعی در تماس تلفنی زاکربرگ نیز دیده می‌شود. او می‌گوید مقداری از بهبود درآمد متا را مدیون هوش مصنوعی است. به گفته زاکربرگ این شرکت سرمایه‌گذاری‌هایی را روی هوش مصنوعی انجام داده است تا به ارائه ریلز به کاربران کمک کند.

زاکربرگ می‌گوید: «سرمایه‌گذاری ما در سیستم‌های پیشنهاد و رده‌بندی به نتایج بسیاری منتهی شده است که امروز در موتور جستجو، ریلز و تبلیغات شاهدش هستیم.»

گفتنی است که متا این‌بار هم جزئیات دقیقی از سهم ریلز در کاربران فعال روزانه ارائه نکرده است. اما متا می‌گوید کاربران فعال ماهانه این شرکت در مجموع اپلیکیشین‌ها ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به بیش از ۳.۸ میلیارد نفر رسیده است. براساس اطلاعات منتشر شده در گزارش درآمدی متا، تعداد کاربران فعال فیسبوک با رشد ۴ درصدی نسبت به سال گذشته به بیش از ۲ میلیارد نفر رسیده است.

سوزان لی، مدیر ارشد مالی متا، می‌گوید:

«مردم به روشنی برای ویدیو کوتاه ارزش قائل‌اند.»

او می‌گوید با اینکه متا معیاری کمی برای «پیش‌بینی افزایش مشارکت» ندارد اما «افزایش مشارکت» را مطلوب می‌شمارد.

بخش ریلز اینستاگرام، که اواخر فروردین‌ماه بار دیگر به‌روزرسانی شد، به گفته مدیران یکی از نقاط قوت این شبکه اجتماعی است اما گزارش‌های مستقل مسیر پرپیچ و خمی را برای ویدیو‌های کوتاه اینستاگرامی به تصویر می‌کشند.

وال‌استریت ژورنال در ماه سپتامبر با اشاره به مستندات داخلی متا گفت: «ریلز اینستاگرام در تسخیر بازار تیک‌تاک شکست خورده است و یکی از دلایل آن نبود محتوای کافی است.»

در حالی که در زمان انتشار گزارش حدود ۱۱ میلیون تولیدکننده محتوا در اینستاگرام بودند، اما بیشتر آنها «هیچ مشارکتی» با بخش ریلز نداشتند.

با وجود اینکه سخنگوی متا در ابتدا گزارش وال‌استریت ژورنال را به چالش کشید اما معترف بود که این شرکت برای موفقیت در بخش ریلز به کار بیشتری نیاز دارد.

گزارش مالی متا در فصل اول 2023 خبر از رشد درآمد این شرکت دارد

وضعیت درآمدی متا چگونه است؟

براساس گزارش متا از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، این شرکت در سه ماهه اول ۲۸.۶ میلیارد دلار درآمد داشته است. این آمار رشدی ۳ درصدی را نسبت‌به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

با وجود اینکه تحلیلگران ورودی مالی ۲۷.۷ میلیارد دلار را برای این غول شبکه اجتماعی تخمین زده بودند، متا حدود 1 میلیارد دلار از برآورد‌ها فراتر رفته است. علاوه‌بر این با وجود رکود ۲۴ درصدی سود خالص متا نسبت به دوره مشابه و گزارش آمار ۵.۷ میلیارد دلاری، بخشی از کاهش سود خالص به دلیل هزینه‌های بازسازی شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص گزارش مالی متا در فصل اول 2023 و افزایش درآمد این شرکت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر