;
coinex

بخش پادکست یوتیوب موزیک فعال شد؛ رقیب اصلی Spotify جانی دوباره گرفت

بخش پادکست یوتیوب موزیک در دسترس قرار گرفت. این پادکست‌ها در یوتیوب موزیک نیاز به خرید اشتراک یا پرداخت هزینه اضافی دیگر ندارند.

بالاخره یوتیوب سر قولش ماند و ویژگی پادکست یوتیوب موزیک را فعال کرد. اما این ویژگی فعلاً فقط در اختیار کاربران ایالات متحده قرار دارد و کاربران دیگر کشورها باید چند صباحی دیگر برای استفاده از پادکست در یوتیوب موزیک منتظر بمانند. ویژگی پادکست در اپلیکیشن یوتیوب موزیک یک برگه اختصاصی دارد و کاربران می‌توانند برای استریم موسیقی و گوش دادن به پادکست مورد علاقه خود وارد این برگه شوند.

یوتیوب موزیک که رسانه صوتی سرویس محبوب Youtube است، هم‌اکنون درحال اوج‌ گرفتن است و روزبه‌روز نیز پیشرفت می‌کند. البته نباید از رقبای سرسخت آن مانند اسپاتیفای با بیش‌از 500 میلیون کاربر فعال در جهان بگذریم که همین مورد کار را برای یوتیوب موزیک بسیار سخت کرده است. نکته دیگر تعداد کاربران این سرویس موسیقی است که طبق اعلام گوگل، 80 میلیون نفر هستند و تا رسیدن به اسپاتیفای راهی دور و دراز در پیش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: قابلیت DJ اسپاتیفای برای پخش موسیقی بر اساس سلیقه و سابقه کاربر معرفی شد

بخش پادکست یوتیوب موزیک فعال شد

همانطور که وعده داده شده، سرانجام بخش پادکست‌ها به یوتیوب موزیک اضافه شد. با وجود این تغییر، کاربران ایالات متحده می‌توانند به‌طور مستقیم از طریق نسخه iOS یا اندروید برنامه YouTube Music به پادکست‌های موردعلاقه خود گوش دهند و همچنین بدون نیاز به اشتراک آن‌ها را استریم و پخش کنند.

همانطور که گوگل در پست جدید وبلاگ خود توضیح می‌دهد، این ویژگی فعلاً فقط در دسترس کاربران مستقر در ایالات متحده یوتیوب موزیک قرار گرفته است، بنابراین احتمالاً مدت بیشتری طول می‌کشد تا در دسترس تمام کاربران قرار بگیرد. هرچند گوگل در پست خود به هیچ نکته خاصی اشاره نکرده، اما این ویژگی در دسترس کاربران سایر نقاط جهان نیز قرار خواهد گرفت.

بخش پادکست یوتیوب موزیک فعال شد

همانطور که در تصویر بالا قابل تشخیص است، برنامه YouTube Music اکنون دارای یک برگه اختصاصی است که در آن می‌توانید برنامه‌هایی را مرور کنید که زمانی به‌صورت محدود در برنامه اصلی یوتیوب وجود داشتند. همچنین می‌توانید هنگام استفاده از این پادکست‌ها، بین نسخه‌های صوتی و تصویری آن‌ها جابه‌جا شوید.

اضافه شدن پادکست‌ها به یوتیوب موزیک به این سرویس کمک خواهد کرد تا در زمینه رقابت با Spotify که اخیراً اعلام شده بود 500 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، عملکرد بهتری داشته باشد. یوتیوب در نوامبر سال گذشته اطلاع داد که حدود 80 میلیون مشترک Music و Premium دارد، در حالی که اسپاتیفای می‌گوید حدود 210 میلیون کاربر پرداخت‌کننده دارد.

گوگل در چند وقت گذشته تلاش زیادی کرده تا فعالیت خود در زمینه پادکست را افزایش دهد. همچنین علاوه بر اسپاتیفای، رقبای دیگری در این زمینه مانند Castbox و حتی برنامه پادکست اپل وجود دارند. با این وجود، صنعت پادکست شاید مانند گذشته جذاب نباشد، حتی اگر همچنان تقاضای زیادی برای آن‌ها وجود داشته باشد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که غول موتور جستجو در حال حاضر یک برنامه اختصاصی برای پادکست (Google Podcasts) نیز دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ بخش پادکست یوتیوب موزیک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر