;
coinex

نسخه 113 گوگل کروم با قابلیت‌های کاربردی منتشر شد

نسخه 113 گوگل کروم با ویژگی‌های جدید و کاربردی منتشر شد. محبوب‌ترین مرورگر وب برای همه سیستم‌عامل‌های دسکتاپ در دسترس قرار گرفت.

نسخه 113 گوگل کروم برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مکینتاش و لینوکس منتشر شد. گوگل کروم به‌عنوان محبوب‌ترین مرورگر وب در سراسر جهان شناخته می‌شود که میزبان میلیون‌ها کاربران فعال روزانه است. این مرورگر مدام از طرف گوگل آپدیت‌هایی را دریافت می‌کند که بیشتر برای رفع باگ، افزایش سرعت و یا مقابله با بدافزارهای گوناگون است. اما نسخه 113 این مرورگر از ویژگی‌هایی جدید و کاربردی بهره می‌برد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: پرکاربردترین مرورگرهای دسکتاپ ؛ تداوم پادشاهی کروم و سقوط اج به رده سوم!

نسخه 113 گوگل کروم در دسترس قرار گرفت

براساس جدیدترین آمارها، این مرورگر ۶۶٫۱۳ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و سافاری اپل با سهم ۱۱٫۸۷ درصدی در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفته است. به‌هر حال، رقابت در این بازار مثل هر بخش دیگری به نفع کاربران نهایی خواهد بود. بدین‌ترتیب همه‌ مرورگرها به‌طور منظم با ویژگی‌های جدید و بهبود قابلیت‌های کنونی، به‌روزرسانی می‌شوند. اکنون گوگل نسخه‌ی ۱۱۳ کروم را منتشر کرده است. این آپدیت از کدگذاری ویدیویی AV1 با سرعت بالاتر پشتیبانی می‌کند و درنتیجه کیفیت تماس‌های ویدیویی تحت‌وب را بهبود می‌دهد. علاوه‌براین WebGPU در نسخه‌ی جدید این مرورگر به‌طور پیش‌فرض فعال شده است.

نسخه 113 گوگل کروم در دسترس قرار گرفت

همان‌طور که اشاره شد، گوگل کروم ۱۱۳ از رمزگذاری ویدویی AV1 با سرعت‌ بالاتر پشتیبانی می‌کند. علاوه‌براین، عملکرد گرافیک تحت وب این مرورگر بهبود یافته است. به گزارش گیزموچاینا، این آپدیت با رفع ۱۵ مشکل امنیتی، اکنون برای لینوکس، مک و ویندوز منتشر شده است. در ادامه برخی از تغییرات نسخه‌ جدید گوگل کروم را مرور می‌کنیم:

رمزگذاری ویدویی AV1 سریع‌تر

کروم ۱۱۳ سرعت رمزگذاری ویدویی AV1 مبتنی‌بر پردازنده را به‌میزان چشمگیری افزایش می‌دهد. این به‌روزرسانی برای همه‌ برنامه‌های WebRTC مفید خواهد بود و امکان برقراری تماس‌های ویدیویی سریع‌تر و باکیفیت‌تر را فراهم می‌کند. پلتفرم گوگل Meet قبلاً کیفیت ویدیوی AV1 را تا ۴۰ کیلوبیت برثانیه آزمایش کرده است که ظرفیت آن را برای استفاده در شبکه‌هایی که پهنای‌باند کمی دارند، نشان می‌دهد.

به‌روزرسانی CSS

کروم ۱۱۳ از ویژگی‌های جدید CSS پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از CSS image-set

مرورگر کروم اکنون از CSS image-set برای تعیین طیف وسیعی از گزینه‌های تصاویر تحت‌وب پشتیبانی می‌کند.

فعال‌سازی WebGPU به‌طور پیش‌فرض

WebGPU جانشین WebGL به‌حساب می‌آید و اکنون در نسخه‌ی ۱۱۳ گوگل کروم به‌طور پیش‌فرض فعال شده است. این ویژگی، باعث بهبود عملکرد گرافیک‌های سه‌بعدی تحت‌وب می‌شود که برای گیمرها و سایر کاربرانی که به گرافیک‌های پیشرفته نیاز دارند، بسیار هیجان‌انگیز است.

کاربران می‌توانند با نصب گوگل کروم ۱۱۳، از تماس‌های ویدویی تحت‌وب با کیفیت‌تر و سریع‌تر، پشتیبانی بهتر از ویژگی‌های CSS و بهبود عملکرد گرافیک تحت‌وب بهره ببرند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ قابلیت‌های نسخه 113 گوگل کروم چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر