;
coinex

ابزار هوش مصنوعی Shap-E توسط OpenAI برای ساخت مدل‌های سه بعدی رونمایی شد

شرکت مشهور OpenAI دست‌بردار نیست و از محصول جدید خود، ابزار هوش مصنوعی Shap-E به‌منظور خلق مدل‌های سه‌بعدی رونمایی کرد.

ابزار هوش مصنوعی Shap-E با هدف ساخت مدل‌های سه‌بعدی توسط شرکت تازه اسم و رسم‌دار شده OpenAI رونمایی شد. هوش مصنوعی جدید این شرکت قادراست محتواهای متنی و تصویری را دریافت و به خروجی سه‌بعدی تبدیل کند.

لازم به ذکر است که Shap-E رایگان بوده و در گیت‌هاب به منظور استفاده منتشر شده است. همچنین این مدل هوش مصنوعی در نرم‌افزار Microsoft Paint 3D ادغام شده و به‌طور مستقیم می‌توانید در این نرم‌افزار به گرینه اختصاصی آن دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی Universal Translator گوگل برای دوبله ویدیو و ترجمه سریع معرفی شد

ابزار هوش مصنوعی Shap-E توسط OpenAI رونمایی شد

OpenAI که در چند وقت گذشته با معرفی هوش مصنوعی ChatGPT محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده، اکنون از مدل جدیدی تحت عنوان Shap-E رونمایی کرده است که می‌تواند براساس ورودی‌های متنی یا تصویری کاربران، اشیای سه‌بعدی ایجاد کند. مدل جدید تقریباً شبیه به Dall-E است که می‌توانست مدل‌های دوبعدی ایجاد کند.

هوش مصنوعی Shap-E به‌صورت رایگان در GitHub منتشر شده است و می‌توانید آن را روی رایانه شخصی خود اجرا کنید. طبق گزارش Tom’s Hardware، نکته مهم اینکه استفاده از این مدل هوش مصنوعی نیازی به OpenAI API ندارد؛ بنابراین برای استفاده از آن هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود. بااین‌حال، نصب و راه‌اندازی این مدل هوش مصنوعی در مقایسه با ChatGPT کمی چالش‌برانگیزتر است.

نکته قابل‌توجه دیگر اینکه پس از دانلود، در برنامه Microsoft Paint 3D می‌توانید به مدل Shap-E دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید رندرهای ایجادشده را از طریق چاپگرهای سه‌بعدی چاپ کنید.

ابزار هوش مصنوعی Shap-E توسط OpenAI رونمایی شد

سردبیر Tom’s Hardware که هوش مصنوعی Shap-E را آزمایش کرده است، مدعی شده که انجام این کار تقریباً هشت ساعت طول کشیده است. او همچنین اشاره کرده است که:

OpenAI غیر از توضیح این موضوع که باید از دستور Pip Python برای نصب آن استفاده کرد، دستورالعمل بیشتری در این رابطه ارائه نکرده است که همین موضوع باعث شده تا نصب آن دشوار باشد.

علاوه‌براین، Shap-E برای پردازش متن یا تصویر و تبدیل آن به یک مدل سه‌بعدی، به مشخصات قدرتمندی نیاز دارد. به عنوان مثال، کامل‌شدن یک رندر با سیستم مجهز به پردازنده Ryzen 9 5900X و کارت گرافیک RTX 3080، تقریباً پنج دقیقه طول کشیده است. این فرایند در لپ‌تاپ Asus ROG Strix Scar 18 با پردازنده اینتل Core i9-13980HX و گرافیک RTX 4090 نیز دو تا سه دقیقه طول کشیده است.

به‌طور خاص، Shap-E فقط با پردازنده‌های گرافیکی انویدیا سازگاری دارد و برای اینکه رندرهای خود را پس از چند دقیقه دریافت کنید، به پردازنده قدرتمندی نیز نیاز دارید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ابزار هوش مصنوعی Shap-E توسط OpenAI چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر