;
coinex

تماشا کنید: ثبت لحظه خوردن یک سیاره توسط یک ستاره [+فیلم]

لحظه خوردن یک سیاره توسط یک ستاره ثبت شد. این اتفاق برای اولین‌بار است که رخ داده و ویدئوی آن نیز در دسترس قرار گرفته است.

لحظه خوردن یک سیاره توسط یک ستاره توسط تلسکوپ‌های فضایی ثبت شد. در ویدئوی پربازدید که از این اتفاق نادر منتشر شده است می‌توان بلعیده شدن یک سیاره توسط یک ستاره که در فاصله نزدیک آن قرار داشت را ببینید. شاید برایتان جالب باشد که این اتفاق بین 10 تا 15 هزار سال پیش رخ داده است و به نظر اخترشناسان هزاران سیاره و ستاره در اطراف هم وجود دارند و شاید بارها و بارها این اتفاق رخ داده باشد.

بیشتر بخوانید: شناسایی سیگنال‌های متعدد رادیویی از یک سیاره مرموز به زمین ؛ فرازمینی‌ها در حال برقراری ارتباط؟

لحظه خوردن یک سیاره توسط یک ستاره ثبت شد

دانشمندان برای اولین بار شاهد متورم شدن یک ستاره در حال مرگ و جذب سیاره نزدیک آن بودند. چهارشنبه گذشته، ستاره‌شناسان مشاهدات خود را از غول گازی به اندازه سیاره مشتری یا بزرگتر گزارش کردند.

این سیاره توسط ستاره‌ای که به دور آن می‌چرخید خورده شد. این ستاره خورشیدمانند سال‌ها به دلیل کهولت متورم شده بود و سرانجام آنقدر بزرگ شد که سیاره‌ای را که به دور آن می‌چرخید فراگرفت.

دانشمندان متوجه شدند که با نزدیک شدن به پایان عمر ستاره، اندازه آن افزایش یافت و فاصله‌اش با سیاره همسایه کم شد. این یک پیش‌نمایش غم‌انگیز از اتفاقی است که وقتی خورشید ما به یک غول قرمز تبدیل ‌شود و چهار سیاره درونی را ببلعد، برای زمین اتفاق می‌افتد.

این اتفاق بین ۱۰هزار تا ۱۵ هزار سال پیش در نزدیکی صورت فلکی Aquila رخ داده است. نتایج این یافته در مجله Nature منتشر شد. محققان گمان می‌کنند که هزاران سیاره در اطراف ستارگان دیگر به سرنوشت این سیاره دچار می‌شوند و در نهایت سرنوشت منظومه شمسی ما نیز همینطور خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص لحظه خوردن یک سیاره توسط یک ستاره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر