coinex
راهنمای خرید تکراتو

معرفی دانشگاه امیرکبیر به عنوان هاب هوش مصنوعی کشور

با انتخاب دانشگاه امیرکبیر به‌عنوان هاب هوش مصنوعی کشور هر دانشگاهی که قصد همکاری در زمینه هوش مصنوعی با وزارتخانه مربوطه را دارد، باید از طریق دانشگاه امیرکبیر اقدام کند.

«محمدجواد عامری شهرابی»، معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان داشت: «اگر رابطه مؤثری بین دانشگاه و صنعت ایجاد شود، به رفاه عمومی و بهبود وضعیت کشور منتهی خواهد شد. هدف از این نوع مسابقات این است که دانشگاه علاوه بر ارتقای سطح علمی و پژوهش، رابطه خوبی با صنعت برقرار کند؛ رابطه‌ای که از طریق آن مشکلات صنعت را حل کنیم.»

معاون پژوهش ‌و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به حمایت اتاق بازرگانی از پایان‌نامه‌های دانشجویان افزود: «هم راستا کردن پایان‌نامه‌ها با مشکلات کشور یکی از برنامه‌های مهم معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. بازدید از واحدهای صنعتی هم یکی دیگر از اقدامات معاونت پژوهشی جهت آشنایی اساتید و دانشجویان با صنعت است. بعضی از شرکت‌ها هزینه‌های رفت و آمد و اسکان دانشجویان و استادان را به عهده گرفته‌اند تا پژوهش‌های دانشگاهی در راستای نیازهای آن شرکت هدایت شود.»

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: بازسازی چهره کوروش کبیر با هوش مصنوعی [+عکس]

انتخاب دانشگاه امیر کبیر به عنوان هاب هوش مصنوعی کشور

وی ضمن اعلام لزوم استفاده از پایان‌نامه‌ها دانشگاهی برای حل مشکلات صنعت افزود: «با مذاکراتی که با شرکت فولاد مبارکه اصفهان داشتیم آنها پذیرفتند که از پایان‌نامه‌های مرتبط با صنعت فولاد حمایت‌های خوبی داشته باشند. به طوری که، هر پژوهشی مرتبط با فولاد مبارکه انجام شود، از 30 تا 70 میلیون تومان از پایان‌نامه‌اش حمایت مالی می‌شود. همچنین هر کدام از طرح‌هایی که بتواند به طرح کلان برسد، از حمایت 100 میلیون تومانی بهره‌مند می‌شود. کسانی که در مسابقه برنده شدند یا نشدند هم می‌توانند از این حمایت‌ استفاده کنند با این شرط که یکی از استادان دانشگاه صنعتی امیرکبیر مسئولیت آن طرح را بپذیرد.»

هاب هوش مصنوعی کشور

عامری شهرابی در مورد حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز اضافه کرد: «کمک هزینه پژوهش حداقل 66 میلیون تومان برای استادان جوان در راستای ارتباط بهتر با صنعت درنظر گرفته شده است.»

در پایان عامری شهرابی ضمن اشاره به هوشمندسازی به عنوان یکی از اهداف اصلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام داشت: «همه دانشکده‌های این دانشگاه، هم‌اکنون در موضوع هوشمندسازی فعالیت دارند. برای مثال در دانشکده نفت، موضوع هوشمندسازی چاه‌های نفتی بیش از یک دهه است نه تنها تدریس می‌شود، بلکه پایان‌نامه‌ها و مقالات متعددی نیز منتشر کرده است. دانشکده‌هایی مثل مهندسی برق، مکانیک، شیمی و غیره که مدت‌هاست در این زمینه فعال هستند.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص انتخاب دانشگاه امیر کبیر به‌عنوان هاب هوش مصنوعی کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر