coinex
راهنمای خرید تکراتو

خسارت تصادفات در صورت نقص ایمنی از خودروسازان دریافت خواهد شد!

پلیس راهور در خبری اعلام کرد که درصورت نقص ایمنی، خسارت تصادفات از خودروسازان قابل مطالبه است. این بحث در راستای ایمنی خودروهای داخلی مطرح شده است.

موضوع ایمنی پایین خودروهای ایرانی و حادثه‌سازبودن آن‌ها در تصادفات رانندگی، از سال‌ها قبل به یک بحث ثابت از سوی مردم و کارشناسان تبدیل شده است. در همین راستا سازمان استاندارد از دهه 1390 در پی سخت‌گیری‌های بیشتر، خودروسازان را موظف به نصب کیسه هوا و سیستم‌های ترمز پیشرفته کرد.

به دنبال این الزامات به‌نظر می‌رسید که خودروسازان هم مجبور خواهند شد تا اتومبیل‌های خود را با سیستم کنترل پایداری به بازار ارائه کنند. اما محدودیت‌های خودروسازان به همین مسائل محدود نمی‌شود، بلکه آن‌ها ملزم به پرداخت خسارت تصادفات هم خواهند بود.

بیشتر بخوانید: رکورد تلفات جاده‌ای ایران در سال 1401 شکسته شد!

پرداخت خسارت تصادفات توسط خودروسازان

سردار رادان در گفتگو با خبرنگاران گفت: «اگر علت یک تصادف کمبود ایمنی از سوی خودروساز باشد، شرکت سازنده خودرو بایستی بخشی از خسارت تصادف را بپردازد. پس از وقوع هر تصادف علل حادثه براساس نظر کارشناس راهنمایی و رانندگی مشخص می‌شوند. علل تصادفات رانندگی در ایران ترکیبی از خطای راننده، جاده‌های غیراستاندارد و همچنین خودروهای غیرایمن هستند. البته هنوز مشخص نیست دریافت خسارت تصادف از سوی خودروسازان چگونه انجام خواهد و مبالغ واریزشده بر چه اساس به بازماندگان حادثه تخصیص داده می‌شوند.»

خسارت تصادفات

هم‌زمان با این بیانات نیز سردار کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور ایران هم به علل تلفات بالای حوادث رانندگی در ایران پرداخت. طبق اظهارات وی، 43 درصد فوتی‌های تصادفات در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند. وی در مقام بیان علل اصلی این میزان از تلفات اظهار داشت: «ناایمن‌بودن خودروهای تولید داخل» و «مجهز‌نبودن برخی از بیمارستان‌ها به بخش تروما» باعث وقوع چنین آمار هولناکی شده است.»

افزون بر بخش دریافت خسارت تصادف رانندگی از سوی خودروسازان، سردار رادان به وظیفه نیروهای پلیس در حوزه حمل‌ونقل مجروحین نیز پرداخته است. وی در قسمت دیگری از سخنانش اعلام داشت: «در حوزه جابه‌جایی مصدومان هم باید اتفاقات ویژه‌ای بیفتد و همکاران ما در پلیس راهور به‌واسطه تحقق سهم 10 تا 12 درصدی خود در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام دهند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مسئول پرداخت خسارت تصادفات در موارد نقص ایمنی خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر