;
coinex

ایده یک استارتاپ آمریکایی برای برگزاری جشن عروسی در فضا ؛ تالار عروسی خود را در فضا اجاره کنید!

هم‌اکنون رقابت‌ها در صنعت فضایی به حوزه سفرهای گردشگری نیز رسیده است، در همین راستا یک استارتاپ آمریکایی قصد برگزاری جشن عروسی در فضا را دارد.

ناسا این روزها مشغول همکاری با برخی شرکت‌ها مانند اسپیس ایکس جهت ساخت پایگاه دائمی در ماه و ورود به بخش‌های بیشتری از فضا است، شرکت‌های خصوصی نیز قصد دارند اقدامات اولیه خود را در فضا آغاز کنند. البته قبلاً نیز برنامه‌هایی همچون اقامت چند روزه در محلی کمی بالاتر از مرز زمین و فضا مطرح شده بود. حتی تعدادی از شرکت‌ها هم وعده‌ای مشابه را در محیطی مجلل ارائه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: نخستین فضانورد ترکیه تا پایان سال 2023 به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده می‌شود

جزئیاتی از طرح برگزاری جشن عروسی در فضا

شرکت Space Perspective با یک ایده جالب پا به میدان گذاشته و قصد برگزاری جشن عروسی در فضا را دارد. شرکت Space Perspective توسط دو نفر از افراد در پروژه زیست‌کره 2 بنیان نهاده شده است. همچنین در این پروژه افراد به مدت زیادی در حالی که هیچ ارتباطی با دنیای بیرون نداشتند، در یک محیط بسته و شبیه‌سازی شده قرار گرفته‌اند. هدف از این اقدام هم انجام آزمایش‌ها و پژوهش‌های متعدد علمی بوده است.

حضور در فضا از جذابیت فراوانی برای بسیاری از افراد برخوردار است که تاکنون تا‌ میزان زیادی تنها محدود به فضانوردان شده است. بااین‌حال با فعالیت شرکت‌های خصوصی این قابلیت وجود دارد که در مرحله اول برای ثروتمندان و سال‌ها بعد برای بخش بیشتری از مردم کره زمین امکان‌پذیر شود. به طور قطع ایده برگزاری جشن عروسی در فضا و اجاره تالار عروسی جذابیت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت و همین اتفاق می‌تواند برای همیشه به‌‌عنوان یک خاطره متفاوت در اذهان باقی بماند.

به همین جهت تعداد فراوانی از ثروتمندان تمام تلاش خود را به‌کار خواهند گرفت تا عنوان نخستین داماد یا عروس فضایی را کسب کنند. از سوی دیگر چنانچه در این امر موفقیتی حاصل شود، نام آن‌ها برای همیشه در تاریخ جاودانه خواهد شد. فضاپیمای نپتون نیز در این زمینه نقش یک تالار عروسی اجاره‌ای در فضا را برعهده خواهد داشت.

فضاپیمای نپتون دارای سه قسمت بالن فضایی، سیستم فرود ذخیره و کپسول نپتون خواهد بود و طبق ادعا سازنده می‌توان آن را امن‌ترین و در دسترس‌ترین فضاپیما در زمین و فراتر از آن قلمداد کرد. به‌طور کلی در فضاپیماها بخش خدمه در میانه‌‌های پرواز از سیستم اولیه پرواز جدا خواهد شد و سپس به‌سیستم پروازی دیگری وصل خواهد شد. این در حالی است که در فضاپیمای نپتون کپسول در کل مدت‌‌ از جداسازی از زمین تا فرود در آب کاملا به بالن فضایی متصل خواهد ماند. همین هم منجر به تجربه‌ پروازی آرام و ایمن برای متقاضیان اجاره تالار عروسی در فضا خواهد شد.

شرکت اسپیس پرسپکتیو تمهیدی اندیشیده تا فضاپیمای نپتون با کمک بالن به‌فضا برود و همینطور نیروی پیشرانه خود را از هیدروژن تجدیدپذیر دریافت خواهد کرد. در حقیقت از راکت و انفجارهای بزرگ در این فضاپیما خبری نخواهد بود. این در حالی است که علاقه‌مندان به‌ محیط‌زیست به‌شدت نسبت به پرتاب‌های موشک‌های اسپیس‌ایکس نگرانی خود را ابراز داشته‌اند و آن‌ها را تهدیدی برای زیست‌بوم منطقه قلمداد می‌کنند.

برگزاری جشن عروسی در فضا

جدا از مرحله پرتاب اولیه، فضاپیمای نپتون با سرعت 19.31 کیلومتر بر ساعت به سوی بالا حرکت خواهد کرد. در این سرعت، چنانچه فردی برای پرواز با هواپیماهای تجاری مشکلی پیدا کند، به‌منظور حضور در اولین تالار عروسی اجاره‌ای در فضا هم هیچ مشکلی نخواهد داشت. البته این نخستین آزمایش بالن فضایی نبوده و به ادعای شرکت سازنده بالن‌های این شرکت در طول چندین دهه بارها از طرف ناسا و دیگر آژانس‌های دولتی برای بردن تلسکوپ‌های پژوهشی و دیگر ابزارهای سنگین و حساس مورد بهره‌برداری خواهد گرفت.

بازگشت این فضاپیما به زمین نیز چالش دیگری بوده که برای آن افزون‌بر سیستم پرواز اولیه، نپتون به سیستم فرود جانبی هم مجهز شده که در آن 4 چتر نجات بین کپسول و بالن فضایی قرار خواهد گرفت. در صورت بروز مشکل، چترهای نجات می‌توانند فوراً مسئولیت فرود را برعهده بگیرند و پرواز را با امنیت و آرامش کامل تمام کنند.

این چترهای نجات در طول چندین دهه گذشته در بیش از 1000 پرواز مربوط به سازمان‌های فضایی مورد استفاده قرار گرفته و موفق به دستیابی به نرخ موفقیت 100 درصد شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برگزاری جشن عروسی در فضا چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر