;
coinex

لحظه به لحظه اخبار انتخابات ترکیه 2023 را دنبال کنید (25 اردیبهشت)

اخبار انتخابات ترکیه 2023 را لحظه به لحظه دنبال نمایید. نتیجه انتخابات ترکیه می‌تواند تاثیر مهمی در شرایط سیاسی این کشور و کشورهای همسایه داشته باشد.

در شهر ازمیر ترکیه ۷۰ درصد مردم به کمال قلیچدار اوغلو: رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق رای داده‌اند. در بسیاری از کلان شهرها میزان رای کمال از اردوغان بیشتر است. با این حال انتخابات به دور دوم کشیده شد. دور دوم نیز در هفتم خرداد برگزار خواهد شد.

لحظه به لحظه اخبار و نتیجه انتخابات ترکیه را در لینک‌‌های ذیل دنبال نمایید:

اخبار انتخابات ترکیه 2023

نتیجه انتخابات ترکیه
اخبار انتخابات ترکیه 2023

مردم ترکیه در 14 می 2023 (24 اردیبهشت 1402) برای انتخاب اعضای جدید پارلمان و رئیس‌جمهور جدید کشور به پای صندوق‌های رای رفتند. در این بین برخی از چهره‌های معروف ترکیه همچون سرنای ساری کایا،‌ ازگی مولا، کیوانچ تاتلی توع و همسرش، اوزهان کوچ، برن سات و … نیز رای خود را دادند.

رجب اردوغان برای انداختن رای خود در صندوق انتخابات در صف ایستاد. زمانی که مردم او را در صف دیدند شوکه شدند و از او خواستند که به جلوی صف برود. ویدیوی این لحظه در فضای مجازی بحث برانگیز شده بود.

سخنرانی اردوغان در بالکن مقر حزب عدالت و توسعه

سخنرانی اردوغان در بالکن مقر حزب عدالت و توسعه
سخنرانی اردوغان در بالکن مقر حزب عدالت و توسعه

رجب طیب اردوغان در جمع هواداران خود در مقابل مقر حزب عدالت و توسعه حاضر شد و سخنرانی کرد. وی که به همراه همسرش از بالکن ساختمان حزب متبوع خود سخنرانی می‌کرد گفت:

داده‌های انتخاباتی هنوز در حال تکمیل است اما ما دور دوم را می‌پذیریم. در صورت قطعی شدن دور دوم انتخابات پیروز خواهیم شد. ما در این انتخابات با اختلاف زیاد پیشتاز هستیم. می‌دانیم که در این انتخابات برتری داریم ما منتظر نتیجه رسمی انتخابات می‌مانیم.

رجز خوانی کمال و اردوغان

رجز خوانی کمال و اردوغان
رجز خوانی کمال و اردوغان

قلیچدار اوغلو طعنه‌ای هم به سخنرانی اردوغان از بالکن ساختمان حزب عدالت و توسعه زد و گفت:

میزان مشارکت گسترده‌ای در انتخابات به دست آمده است و هیچکس حق ندارد ادعای پیروزی کند. نتایج انتخابات نشان می‌دهد که مردم به اردوغان اعتماد نکرده‌اند و آراء حزب و عدالت توسعه کاهش یافته است. انتخابات در بالکن پیروز نمی‌شود.

اردوغان که بارها در طول سخنرانی بارها مورد تشویق طرفداران خود قرار گرفت در ادامه سخنرانی، اردوگاه رقیب را به باد انتقاد گرفت و گفت:

حزب جمهوری خواه خلق و برخی شهرداران تلاش کردند تا نتایج را زیر سوال ببرند، اما این واقعیت را تغییر نمی‌دهد. ترکیه یکی از بهترین سیستم‌ها را برای انتخابات دارد و هیچکس حق ندارد آن را زیر سوال ببرد و باید به اراده رای دهندگان احترام گذاشت.

اشاره اردوغان به شهردار استانبول و آنکارا است که از حامیان قلیچدار اوغلو هستند.

ویدیو مرتبط با تشنج در ترکیه همزمان با کاهش رای اردوغان را تماشا کنید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر