;
coinex

پروژه احیای اقیانوس‌های جهان در دبی آغاز شد

یک شرکت معتبر در دبی پروژه‌ای عظیم تحت‌عنوان پروژه احیای اقیانوس‌های جهان را کلید زده است.

شرکت URB مستقر در دبی پروژه‌ای عظیم تحت‌عنوان پروژه “Dubai Reefs” را با هدف احیای اقیانوس‌های جهان آغاز کرده است. این شرکت بزرگ که در زمینه توسعه شهرهای پایدار فعالیت می‌کند قصد دارد با راه‌اندازی مراکز شناور در اقیانوس‌ها به‌منظور اقامت، آموزش، تحقیق یا خرده‌فروشی، اقیانوس‌ها را به سمت احیا شدن سوق دهد.

بیشتر بخوانید: رکورد دمای سطح اقیانوس‌ها شکسته شد و احتمالا همچنان افزایش می‌یابد

پروژه احیای اقیانوس‌های جهان در دبی آغاز به کار کرد

به گزارش نیواطلس، URB می‌خواهد با پروژه Dubai Reefs سواحل دبی را به مرکزی برای تحقیقات درزمینه اقیانوس، احیا زیست‌بوم‌ها و اکوتوریسم در جهان تبدیل کند. «بهاراش باقریان»، مدیرعامل این شرکت، تأکید دارد که تمرکز آن‌ها در این پروژه اشاره به اهمیت اقیانوس‌ها به‌منظور حفظ محیط‌زیستی سالم است. باقریان می‌گوید:

سلامت شهرهای ما ذاتاً در گرو بهداشت اقیانوس‌هایمان است. اقیانوس منبع حیات محسوب می‌شود و همه‌چیز را کنترل می‌کند. با توجه به اینکه همه‌چیز در سیاره ما به‌هم وصل است، اقیانوس سالم به‌معنای شهر سالم است. اگر امروز قدمی برنداریم، اقیانوس‌های ما در انتهای قرن حاضر کاملاً عوض می‌شوند.

پروژه احیای اقیانوس‌های جهان در دبی آغاز بکار کرد

پروژه Dubai Reefs انرژی ساختمان‌های خود را از منابع تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی، برق‌آبی و مزارع بادی تأمین خواهد کرد. بازدیدکنندگان این پروژه نیز می‌توانند از تجارب منحصربه‌فرد این مراکز در‌زمینه اکوتوریسم بهره‌مند شوند.

در قلب این پروژه هم یک مؤسسه دریایی قرار خواهد گرفت که هدف آن رهبری برنامه‌ای در سطح جهانی برای پاکسازی اقیانوس‌ها از زباله‌های پلاستیکی و کسب اطمینان از عملکرد اکوسیستم ساحلی دبی به‌عنوان جاذب کربن در درازمدت است. این مؤسسه روی یک تپه دریایی مصنوعی به وسعت 199 کیلومترمربع ساخته می‌شود که درمجموع از یک میلیارد مرجان و 100 میلیون درخت حرا میزبانی خواهد کرد.

پروژه Dubai Reefs افزون بر فواید زیست‌محیطی، می‌تواند به خلق بیش از 30 هزار شغل جدید کمک کند. باقریان می‌گوید: «ما در برنامه‌ریزی شهرهای ساحلی و انواع زیرساخت‌ها و همچنین توسعه در‌زمینه اقیانوس به روحیه کارآفرینی نیاز داریم. دبی به‌عنوان یک شهر ساحلی نوآور در بهترین موقعیت برای رهبری این تحول قرار گرفته است. Dubai Reefs افزون بر اینکه مقصدی یکتا برای اکوتوریسم و تحقیقات دریایی خواهد بود، می‌خواهد نقشه راهی برای حیات اقیانوسی باشد و اثر تغییرات اقلیمی را کاهش دهد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ پروژه احیای اقیانوس‌های جهان در دبی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر