;
coinex

بدون سانسور ببینید: مناظره کامل غنی نژاد و علیزاده در برنامه شیوه [+ویدیو]

برای تماشای مناظره پرحاشیه غنی نژاد و علیزاده در برنامه شیوه همراه ما باشید. خلاصه‌ای از مناظره غنی نژاد و علیزاده برنامه شیوه برای شما تهیه شده است.

برنامه شیوه شنبه شب که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی به نمایش درآمد، مناظره غنی نژاد و علیزاده بود. پیش‌تر دربرنامه شبکه افق، غنی نژاد و در چهارم اردیبهشت به مناظره با یکدیگر پرداختند. در ادامه لینک این ویدیو نیز قرار گرفته است. برای تماشای ویدیوی کامل مناظره علیزاده و غنی نژاد همراه ما باشید.

ویدیوی کامل مناظره علیزاده و غنی نژاد را در لینک ذیل تماشا کنید:

کلیک کن: فیلم کامل مناظره علیزاده و غنی نژاد [ویدئوی بدون سانسور را ببینید + خلاصه گفت و گو]

مناظره پرحاشیه غنی نژاد و علیزاده

فهرست مطالب:

در برنامه جهان آرا، آقای درخشان مدعی می‌شود که آقای غنی نژاد برخی از کلمات را از خودش در می‌آورد و تحت تاثیر غرب است. کلمه‌ای مثل “مصدقی های چپ” را غنی نژاد استفاده می‌کند و درخشان می‌گوید که:

هر احمقی هر کلمه‌ای را به کار برد، شما نباید اینجا بازگو کنید!

ویدیوی کامل مناظره اقتصاددان درخشان و اقتصاددان غنی نژاد درباره سلسله برنامه‌های اقتصادی روز :


در مناظره غنی نژاد و علیزاده، غنی نژاد می‌گوید:

مسائلی که درباره سال ۶۸ می‌گویند، بنده هیچ اعتقادی به بروکراسی‌های برخاسته از بانک جهانی و امثالهم ندارم. در سال ۶۸ مشکل چه بود؟ مشکل ۱۰ سال اقتصاد دستوری بود که کشور را به خاک سیاه کشیده بود؛ سال ۶۷ می‌رفتید سوپرمارکت‌ها به غیر از کنسرو چیز دیگری نبود، عملکرد اقتصاد دولتی این پدیده را بوجود اورده بود.

علی علیزاده، سیاست‌‎پژوه نیز گفت:

دو نوع لیبرالیسم داریم، اول مالکیت خصوصی محور است و دوم دموکراتیک است. امروز اوباما می‌گوید لیبرالیسم هایکی دموکراسی غربی را به خطر انداخته است، لیبرالیسم مد نظر هایک اعتقادی به خیر بزرگتر ندارم. برای مثال این دیدگاه می‌گوید ما دارویی را کشف کردیم و به دیگران نمی‌دهیم به دلیل اینکه هزینه کرده‌ایم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم. نئولیبرالیسم در حال به خطر انداختن دموکراسی و جوامع غربی است.

علیزاده در طول این گفت و گو از جملات جالبی استفاده می‌کند و می‌گوید:

ایدئولوژی غنی‌نژاد «خودت بمال» است.


موسی غنی‌نژاد کیست؟

مناظره کامل غنی نژاد و علیزاده
مناظره پرحاشیه غنی نژاد و علیزاده

موسی غنی‌نژاد (متولد ۱۳۳۰ در اهر) اقتصاددان، حسابدار و نویسنده ایرانی‌ است. او عضو بازنشسته هیئت علمی دانشگاه صنعت نفت و استاد مدعو دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف است.

لیسانس خود را پیش از انقلاب در رشته حسابداری از دانشگاه تهران گرفت و سپس با علاقه‌ای که به اقتصاد پیدا کرد به فرانسه رفت و در این رشته ادامه تحصیل داد. غنی‌نژاد فوق لیسانس و دکتری خود را در رشته اقتصاد توسعه و در دانشگاه سوربن فرانسه گذراند. غنی‌نژاد همچنین اشاره می‌کند که دورهٔ دکتری معرفت‌شناسی اقتصادی خود را در دانشگاه پاریس ۱ آغاز کرده است ولی با بازگشت به ایران این دوره ناتمام می‌ماند.

علی علیزاده کیست؟

مناظره کامل غنی نژاد و علیزاده
مناظره کامل غنی نژاد و علیزاده

علی علیزاده تحلیل‌گر سیاسی ایرانی ساکن لندن است. علیزاده به‌عنوان تحلیل‌گر در برنامه‌های: شبکه افقِ جمهوری اسلامی ایران، شبکه چهار، بی‌بی‌سی فارسی، الجزیره و سی‌ان‌ان حضور داشته‌است. او در دانشگاه میدلسکس در رشته دکترای فلسفه تحصیل کرده‌است که به نظر می‌آید با توجه به اخراج وی از دانشگاه میدل‌سکس ناتمام مانده‌است.

وی مدتی تحت عنوان استاد دانشگاه میدلسکس در بی‌بی‌سی فارسی فعالیت می‌کرد. اما هیچ گونه شواهدی مبنی بر اینکه وی در این دانشگاه عضو هیئت علمی بوده‌است وجود ندارد. بر اساس پایگاه علمی اسکوپوس اولین و آخرین مقاله علمی وی در سال ۲۰۰۹ در مجله فلسفه رادیکال منتشر شده‌است و مقاله علمی دیگری از وی منتشر نشده‌است.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر