;
coinex

رضا مراد صحرایی وزیر جدید آموزش و پرورش شد

رضا مراد صحرایی به‌عنوان وزیر جدید آموزش و پرورش معرفی شد. وی در جلسه امروز صحن مجلس توانست نظر نمایندگان را جلب کند.

با رأی‌اعتماد نمایندگان مجلس رضا مراد صحرایی، او به‌عنوان وزیر جدید آموزش و پرورش منصوب شد. وی امروز در صحن علنی مجلس با حدود 170 رأی موافق و 80 رأی مخالف توانست به کرسی وزارت بنشیند. گفتنی‌ست وی رأی اعتماد نمایندگان را از بین 269 نماینده حاضر در جلسه کسب کرده است. در ادامه نیز نگاهی به سوابق شغلی وی می‌اندازیم.

بیشتر بخوانید: ماجرای سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد چیست؟ [+واکنش وزیر میراث فرهنگی و دفتر حسن روحانی]

رضا مراد صحرایی وزیر جدید آموزش و پرورش شد

در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی، صلاحیت و برنامه‌های رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رضا مراد صحرایی وزیر جدید آموزش و پرورش شد

در نهایت محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست نتیجه رأی نمایندگان به وزیر پیشنهادی را قرائت کرد که براساس آن نمایندگان مجلس با ۱۶۷ رأی موافق، ۸۶ رأی مخالف، ۱۴ رأی ممتنع و ۲ رأی باطله از مجموع ۲۶۹ نماینده حاضر در صحن، تصدی وزارتخانه آموزش و پرورش را به صحرایی سپردند.

سوابق شغلی وزیر جدید آموزش و پرورش

مراد صحرایی سابقه ۱۷ سال تدیس در مقاطع مختلف تحصیلی را در کارنامه خود دارد. او کار خود را در آموزش و پرورش به عنوان معلم پایه آغاز کرده و سابقه تدریس در مدارس ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد. از دیگر سوابق وی تدرس در دانشگاه است.

از سوابق شغلی صحرایی می‌توان به استاد تمام رشته زبان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، استاد پژوهشگر برتر کشور در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و درمان معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه علامه طباطبایی، مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و ایثارگران کشور سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص وزیر جدید آموزش و پرورش چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر