;
coinex

بزرگترین خریداران طلا در جهان مردم کدام کشورها هستند؟ [+وضعیت ایران]

آیا می‌دانید بزرگترین خریداران طلا در جهان کدام کشورها هستند؟ طلا به‌عنوان یک جواهر گران‌بها در دنیا طرفداران بسیاری دارد.

بزرگترین خریداران طلا در جهان در یک آمار جالب مشخص شده است. طلا به‌عنوان یکی‌از باارزش‌ترین جواهرات و اشیاء قیمتی در جهان شناخته شده است که علاوه‌بر جنبه زینتی، ارزش بالایی نیز دارد؛ تا جایی که افراد بسیاری در سراسر جهان و به‌خصوص در ایران از آن برای مال‌اندوزی استفاده می‌کنند.

حال در جدیدترین آمار ثبت شده از میزان خرید این شیء گران‌بها، نگاهی می‌اندازیم به جایگاه ایران و دیگر کشورها تا مشخص شود که کدام کشور بیشترین میزان طلا در جهان را حریداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: بازسازی چهره شاعران بزرگ ایرانی توسط هوش مصنوعی ؛ از رودکی تا حافظ [+فیلم و عکس]

بزرگترین خریداران طلا در جهان مشخص شدند

در این میان بیشترین تقاضا برای طلا به‌عنوان جواهر مربوط به‌کشور هند با بیش از ۶۰۰ تن در سال ۲۰۲۲ اختصاص دارد. پس از آن چین با تقاضا سالانه ۵۷۰ تن رتبه‌دوم را در اختیار دارد. رتبه‌ سوم نیز مربوط به‌کشور آمریکا با تقاضای ۱۴۴ تنی است. اما در این لیست نام کشورهایی با تورم بالا مانند ترکیه و ایران به‌چشم می‌خورد که به‌ترتیب در رتبه‌های ششم و نهم جای می‌گیرند.

بزرگترین خریداران طلا در جهان مشخص شدند

در کشورهای با بیشترین تقاضا برای شمش و طلا نیز باز هم چینی‌ها با تقاضای سالانه ۲۱۸ تنی در رتبه اول جای گرفته است. آلمان نیز تقاضای ۱۸۵ تنی را برای شمش و طلا در سال ۲۰۲۲ ثبت کرده و رتبه‌دوم را در اختیار گرفته است.

به‌نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۲، نگرانی از تورم و جنگ اوکراین و روسیه، تقاضای سرمایه‌ای را بین برخی از کشورهایی که‌در جواهر تقاضای خاصی ندارند را بیشتر کرده است. در این لیست نیز نام ایران با تقاضا حدود ۴۲ تنی برای شمش و سکه در رتبه‌هفتم به‌چشم می‌خورد.

در ایران به‌نظر می‌رسد تقاضا برای طلا به‌غیر از علاقه سنتی به‌عوامل دیگری نیز وابسته است. اگر به‌روند بلندمدت تقاضا سرمایه‌ای نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم در سالهایی که‌شاهد افزایش اعمال تحریم‌ها هستیم، تقاضای سرمایه‌ای افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بزرگترین خریداران طلا در جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سایت طلاسی بهترین پلتفرم برای خرید فروش انلاین طلای خام و بدون اجرت که شروع قیمت طلا از 50 هزار تومان شروع میشه .مختص کسانی هست که به دنبال پس انداز و سرمایه گذاری پرسود در طلا هستن

    پاسخ