;
coinex

جدیدترین گزارش از وضعیت بازار پردازنده‌های موبایل منتشر شد؛ تداوم پادشاهی مدیاتک

جدیدترین گزارش Counterpoint Research حاوی اطلاعات مفیدی درباره وضعیت بازار پردازنده‌های موبایل برای سه ماهه چهارم 2021 تا سه ماهه اول 2023 است.

این گزارش نموداری از داده‌های وضعیت بازار پردازنده‌های موبایل در بین بازیگران کلیدی این صنعت نمایش می‌دهد. براساس آن در سه ماهه اول سال 2023، مدیاتک به عنوان برند برتر بازار پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند نمایان شده است. البته با توجه به شرایط سه ماهه قبل کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: هزینه ساخت گلکسی اس 23 اولترا مشخص شد؛ سود کلان سامسونگ از پرچمدار سال 2023!

جزئیات وضعیت بازار پردازنده‌های موبایل در سال 2023

مدیاتک در سه ماهه اول سال 2023 چیزی بالغ بر 31 درصد از سهم بازار تراشه‌های موبایلی را کسب کرده است. از طرفی باید اشاره کرد که این شرکت در مقایسه با سه ماهه پیش کاهشی را در سهم‌ خود از بازار داشته است. این کاهش را باید مربوط به تعدیل موجودی و تقاضای ضعیف دانست، که باعث درست نبودن پیش بینی بیش از 5 درصدی در فروش تراشه‌های 4G و رشد کمتر از 5 درصدی در تراشه‌های 5G برای سه ماهه دوم 2023 خواهد شد.

همچنین شرکت کوالکام با سهم 28 درصدی از بازار در رتبه دوم دیده می‌شود. طبق تخمین‌ها فروش این برند در سه ماهه دوم 2023 به علت کاهش موجودی ثابت مانده، بااین‌حال در سه ماهه بعدی به‌نظر روال عادی طی خواهد شد.

وضعیت بازار پردازنده‌های موبایل

از طرفی اپل که به تراشه‌های اختصاصی خود شهرت دارد با 26 درصد سهم بازار به رتبه سوم دست یافته است. اما، پیش‌بینی می‌شود که سهم آن در سه ماهه دوم سال 2023 به دلیل فاصله نزدیک به پایان دوره عرضه محصول جدید، کاهش خواهد یافت. سامسونگ در سه ماهه اول سال 2023، با توجه به عرضه تراشه‌های Exynos 1330 و 1380، افزایش اندکی در سهم بازار به‌دست آورده است.

در ادامه برند UNISOC دیده می‌شود که کاملا در بخش تراشه‌های ارزان قیمت تمرکز داشته و افزایش جزئی در سهم بازار طی سه ماهه دوم سال 2023 تجربه کرده که حاکی از تقاضای روبه‌رشد برای تراشه‌های LTE آن در دستگاه‌هایی با قیمت کمتر از 99 دلار است.

هواوی Hisilicon که هم‌اکنون کمتر از 1 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد، احتمالاً با یک تراشه جدید در بازار دیده می‌شود. طبق پیش‌بینی تحلیلگران Counterpoint حجم فروش این تراشه حدود 2 تا 4 میلیون دستگاه در سال 2023 خواهد بود که بیشتر متمرکز بر بخش میان رده خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص وضعیت بازار پردازنده‌های موبایل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر