;
coinex

چگونه ایمیل بسازیم ؟ آموزش تصویری نحوه ساخت ایمیل با گوشی و کامپیوتر

ساختن ایمیل بسیار ساده است و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. در چند مرحله ساده می‌توانید در کمترین زمان یک ایمیل بسازید. اگر این سوال در ذهن شما ایجاد شده که چگونه ایمیل بسازیم ، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

ایمیل یا همان نامه الکترونیکی، یکی از آسان‌ترین روش‌های ارتباطی است. در سال‌های اخیر و با توجه به توسعه تکنولوژی و اینترنت، داشتن ایمیل به امری ضروری تبدیل شده و تقریبا در هر جا و برای هر کاری به ایمیل نیاز دارید. با این اوصاف، طبیعی‌است بدانیم که چگونه ایمیل بسازیم و چطور از آن استفاده کنیم. در این مقاله،‌ پاسخ این سوال را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:

آموزش ریکاوری ایمیل حذف شده در جیمیل ؛ چطور ایمیل حذف شده را بازیابی کنیم؟

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

چگونه ایمیل بسازیم

برخی افراد که اطلاعاتی درباره ساخت ایمیل رایگان ندارند، فکر می‌کنند که این کار با دردسرهای زیادی همراه است. این‌درحالی‌است‌که اگر بدانید نحوه ساخت ایمیل چگونه است، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، چندین ایمیل متفاوت بسازید و برای برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید.

شما می‌توانید از طریق جیمیل، اکانت‌های متعددی بسازید. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چطور می‌توانید با گوشی (فرقی نمی‌کند اندرویدی باشد یا آیفون) و کامپیوتر ایمیل درست کنید.

چگونه ایمیل بسازیم
چگونه ایمیل بسازیم

نحوه ساخت ایمیل با کامپیوتر

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه ایمیل بسازیم در کامپیوتر و نحوه درست کردن ایمیل چگونه است، بادقت به این بخش توجه کنید. درست کردن جیمیل با کامپیوتر مراحل ساده‌ای دارد.

  1. ورود به وب‌سایت https://accounts.google.com/SignUp برای ساخت جیمیل: اولین و مهم‌ترین کاری که برای ساخت ایمیل با کامپیوتر باید بدانید، ورود به این وب‌سایت و شروع مراحل ساخت ایمیل است.
  2. درج مشخصات مورد نیاز در فیلدهای مشخص شده: دو کادر در بخش بالایی صفحه مشاهده می‌کنید که در کادر سمت چپ، باید نام و در کادر سمت راست هم نام خانوادگی خود را بنویسید. توجه داشته باشید که حتی اگر این اطلاعات دقیق هم نباشد، چندان مهم نیست و مجبور نیستید نام واقعی و شناسنامه‌ای خود را وارد کنید. فقط فراموش نکنید که اگر می‌خواهید یک ایمیل تخصصی و حرفه‌ای برای کسب‌وکار خود بسازید، بهتر است آن را متناسب با کسب وکار خود به‌صورت حرفه‌ای انتخاب کنید.چگونه ایمیل بسازیم
  3. وارد کردن نام کاربری: یکی دیگر از موارد مهمی که اهمیت زیادی در ساخت ایمیل دارد، وارد کردن نام کاربری یا username است. همچین نکته مهمی که درباره نام کاربری باید بدانید، این است که باید کاملا منحصربه‌فرد و تک باشد. شما این امکان را دارید که در نام کاربری ایمیل خود، از اعداد، حروف انگلیسی بزرگ و کوچک و همچنین نقطه استفاده کنید. اگر نام کاربری شما تکراری باشد و قبلا در جیمیل ثبت شده باشد (توسط شما یا هر فرد دیگر)، وب‌سایت به شما اخطار می‌دهد که آن را عوض کنید.
  4. انتخاب رمز عبور: قدم بعدی برای ساخت ایمیل در کامپیوتر، انتخاب رمز عبور است که باید آن را در کادر password وارد کنید. توجه داشته باشید که رمز عبور شما باید حداقل 8 کاراکتر باشد و برای افزایش امنیت ایمیل خود، بهتر است از ترکیبی از اعداد، حروف و نشانه‌های مختلف استفاده کنید.
  5. تایید رمز عبور: بعد از این‌که رمز عبور خود را وارد کرده و مطمئن شدید که امنیت بالایی دارد، نوبت به تایید آن می‌رسد. دقیقاً در کادر روبروی پسورد، کادر دیگری تحت عنوان Confirm وجود دارد که باید رمز عبور خود را یک بار دیگر در آن وارد کنید.

    چگونه ایمیل بسازیم در کامپیوتر
    چگونه ایمیل بسازیم در کامپیوتر
  6. وارد کردن شماره همراه (اختیاری): یکی دیگر از مراحل مهمی که برای ساخت ایمیل می‌توانید آن را انجام دهید، وارد کردن شماره همراه است. برای امنیت بیشتر اکانت ایمیل خود، بهتر است که شماره همراه خود را تعیین کنید. البته وارد کردن شماره موبایل هیچ‌گونه ضرورتی ندارد؛ اما برای مواقعی که پسورد ایمیل خود را فراموش کرده باشید، می‌تواند کمک زیادی به شما کند. بنابراین توصیه می‌کنیم که شماره موبایل خود را وارد کنید.
  7. آدرس ایمیل بازیابی (اختیاری): شما می‌توانید ایمیل دیگری که اکنون از آن استفاده می‌کنید را به عنوان آدرس ایمیل بازیابی در قسمت Recovery email address درج کنید. با اضافه کردن این آدرس ایمیل، بعدا می‌توانید از آن برای بازیابی رمز عبور خود و یا هر فرآیند دیگری استفاده کنید و اگر ایمیل شما به هر مشکلی برخورد، این ایمیل بازیابی کمک زیادی می‌کند تا مجدداً به آن دسترسی داشته باشید.
  8. تاریخ تولد و جنسیت: ادامه روند و نحوه ساخت ایمیل در کامپیوتر که البته در گوشی هم مشترک است، وارد کردن تاریخ تولد است. در این بخش، باید تاریخ تولد خود را به میلادی وارد کنید. البته هیچ الزامی وجود ندارد که این تاریخ را به‌صورت دقیق وارد کنید و اگر عجله دارید، می‌توانید به‌صورت تصادفی، یک تاریخ بزنید و بعدا آن را ویرایش کنید. علاوه بر تاریخ تولد، باید جنسیت خود را نیز وارد کنید که اگر خانم هستید روی گزینه Female و اگر آقا هستید، روی گزینه Male کلیک کنید. سپس روی باکس Next کلیک کنید.
  9. تایید شماره موبایل: بعد از انجام مراحل بالا، گوگل یک کد 6 رقمی برای شما ارسال می‌کند (اگر شماره موبایل را وارد کرده باشید) که می‌توانید آن را در قسمت مشخص شده نوشته و گزینه Verify را بزنید. در این بخش، شماره موبایل خود را مشاهده می‌کنید که اگر این شماره نادرست نوشته شده است، می‌توانید روی گزینه Back کلیک کرده و شماره خود را اصلاح کنید. اگر به جای شماره موبایل، آدرس ایمیل دیگری را وارد کرده‌اید، در این مرحله باید ایمیل را تایید کنید و کد مربوطه، به ایمیل ارسال می‌شود. چگونه ایمیل بسازیم
  10. تایید قوانین و مقررات گوگل: آخرین مرحله‌، تأیید قوانین و مقررات گوگل است که باید روی گزینه I agree کلیک کنید. توجه داشته باشید که تمامی این مراحل را برای افزایش امنیت پیج خود با دقت بالایی انجام دهید تا مطمئن شوید که حتی اگر بعدا مشکلی برای ایمیل شما به وجود آمد، به‌راحتی بتوانید آن را برطرف کنید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

حل مشکل ناسازگاری شیائومی

نحوه ساخت ایمیل جدید با گوشی

اکنون وقت آن رسیده که بدانید نحوه ساخت ایمیل جدید با گوشی چگونه است. ازآنجاکه تقریبا همه افراد در هر زمان و مکانی از گوشی خود استفاده می‌کنند، ساختن ایمیل با گوشی می‌تواند خیلی راحت‌تر و سریع‌تر باشد. همچنین، در این شرایط خیلی راحت می‌توانید به ایمیل خود دسترسی داشته باشید و به‌همین‌دلیل‌هم اغلب افراد ترجیح می‌دهند آموزش ساخت ایمیل جدید با گوشی را یاد بگیرند.

بااین‌حال، نکته مهمی که در این رابطه باید بدانید، این است که نحوه ساخت ایمیل جدید با گوشی اندروید و آیفون کمی متفاوت است. به‌همین‌دلیل‌ در این بخش، در ابتدا نحوه ساخت ایمیل با گوشی اندروید و سپس طریقه ساخت ایمیل رایگان با گوشی آیفون را برای شما توضیح می‌دهیم.

ساخت ایمیل جدید با گوشی اندروید

نکته جالب توجه درباره ساخت ایمیل با گوشی این است که نسبت به ساخت ایمیل با کامپیوتر ، سرعت بالاتری دارد و می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، اکانت ایمیل برای خود بسازید. پس اگر گوشی اندرویدی دارید و می‌خواهید یک اکانت ایمیل بسازید، مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

چگونه ایمیل بسازیم
چگونه ایمیل بسازیم
  1. ورود به بخش تنظیمات: اولین کاری که برای ساخت ایمیل جدید با گوشی اندروید باید انجام دهید، ورود به بخش تنظیمات گوشی و یافتن قسمت account است. در این بخش، گزینه Google را پیدا کرده و در آن بخش هم روی Add another account ضربه بزنید. در این مرحله، دو گزینه برای شما نمایش داده می‌شود که یکی از آن‌ها را به دلخواه انتخاب کنید.
  2. درج اطلاعات مورد نیاز: در نحوه ساخت ایمیل با گوشی اندرویدی، اول از همه باید اطلاعات مورد نیاز خود را وارد کنید که شامل نام و نام خانوادگی می‌شوند.
  3. نام کاربری و رمز عبور: مراحل وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در ساخت ایمیل با گوشی هم دقیقا مانند کامپیوتر است و تفاوتی از این نظر میان آن‌ها وجود ندارند. مانند کامپیوتر، در گوشی هم باید رمز عبور خود را تایید کنید و سپس روی گزینه Next بزنید.
  4. وارد کردن شماره همراه: مرحله دیگری از ساخت ایمیل جدید با گوشی اندرویدی هم وارد کردن شماره همراه است. در نهایت، روی گزینه Next بزنید تا ساخت ایمیل برای شما با موفقیت به اتمام برسد.
  5. ایمیل بازیابی: همان‌طورکه متوجه شدید، ایمیل بازیابی می‌تواند هنگام فراموش کردن رمز عبور و بسته شدن ایمیل، کمک زیادی به شما کند تا بتوانید به ایمیل خود دسترسی داشته باشید.چگونه ایمیل بسازیم
  6. وارد کردن تاریخ تولد و جنسیت: بعد از نام و نام خانوادگی، نوبت به آن می‌رسد که تاریخ تولد خود را نیز وارد کنید. این مراحل هم دقیقاً مانند مراحل ساخت ایمیل با کامپیوتر است.

همان‌طورکه در نحوه ساخت ایمیل با گوشی اندرویدی متوجه شدید، این روش فرایند بسیار سریعی دارد و نسبت به ساخت ایمیل با کامپیوتر، در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع هم این است که در ساخت ایمیل با گوشی اندرویدی، نیازی به تایید شماره همراه خود ندارید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل کار نکردن Add Yours اینستاگرام

نظرسنجی در تلگرام ؛ آموزش تصویری ساخت نظرسنجی در تلگرام

نحوه ساخت ایمیل جدید با گوشی آیفون

بعد از این‌که با نحوه ساخت ایمیل رایگان در گوشی‌های اندرویدی آشنا شدید، احتمالا می‌خواهید بدانید که با آیفون چگونه ایمیل بسازیم ؟ در این بخش، به این سوال پاسخ خواهیم داد و برای شما توضیح می‌دهیم که برای ساخت ایمیل رایگان در گوشی آیفون باید چه مراحلی را طی کنید.

  1. ورود به بخش تنظیمات: برای ساخت ایمیل در گوشی آیفون هم اولین کاری که باید انجام دهید، این است که وارد بخش تنظیمات گوشی شده و در ابتدا روی Mail و سپس روی Accounts ضربه بزنید.
  2. انتخاب ارائه‌دهنده ایمیل: ارائه دهنده‌های مختلفی برای ایمیل وجود دارند که جیمیل، یکی از محبوب‌ترین آن‌هاست. در این بخش، باید انتخاب کنید که ارائه‌دهنده ایمیل شما کدام است.

    چگونه ایمیل بسازیم
    با آیفون چگونه ایمیل بسازیم
  3. وارد کردن اطلاعات مورد نیاز: اطلاعات مورد نیاز برای ساخت ایمیل در گوشی آیفون هم دقیقا مانند گوشی اندرویدی است و شما باید اطلاعات مربوط به نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و جنسیت خود را در این بخش وارد نمایید.
  4. وارد کردن آدرس ایمیل: یکی از مهم‌ترین بخش‌های نحوه ساخت ایمیل در گوشی آیفون، وارد کردن آدرس ایمیل است. علاوه‌براین، در این مرحله باید یک رمز عبور قوی هم انتخاب کنید. در نهایت، روی گزینه Next ضربه بزنید تا مراحل ساخت ایمیل در آیفون برای شما با موفقیت به اتمام برسد.

نحوه ارسال ایمیل

تا اینجای مقاله، اطلاعات کاملی درباره نحوه ساخت ایمیل به دست آوردید. همان‌طورکه متوجه شدید، ساخت ایمیل رایگان بسیار ساده است و شما با استفاده از هر نوع گوشی هوشمند و یا کامپیوتر و لپ‌تاپ، خیلی راحت می‌توانید یک ایمیل جدید برای خود بسازید.

به احتمال زیاد بعد از این‌که ایمیل خود را ساخته و مخاطبان خود را در آن پیدا کردید، می‌خواهید از این پلتفرم برای ارسال فایل و یا متن‌های مختلف استفاده کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را تعیین کنید.

  1. اولین کاری که برای ارسال ایمیل باید انجام دهید، این است که گزینه نوشتن یا Compose را پیدا کنید. می‌توانید به محض ورود به برنامه در گوشی، آن را در بخش پایین سمت راست صفحه پیدا کنید. در کامپیوتر و یا لپ‌تاپ هم این گزینه در سمت چپ قرار گرفته است.

    چگونه ایمیل بسازیم
    چگونه ایمیل بسازیم
  2. در قدم بعدی، باید ایمیل شخصی که می‌خواهید ایمیل را برای او ارسال کنید، بنویسید. اگر آدرس دقیق ایمیل این فرد را به یاد ندارید اما قبلا برای او ایمیل ارسال کرده‌اید، ممکن است اکانت شما آن را تشخیص داده و بعد از وارد کردن یک یا دو حرف از ایمیل او، ایمیل آن شخص را به‌صورت کامل برای شما نمایش دهد. درصورت تایید، روی همان ایمیل ضربه بزنید.
  3. سپس وقت آن می‌رسد که موضوع ایمیل خود را در قسمت Subject تایپ کنید. در این بخش، باید توضیح دهید که ایمیل شما درباره چه چیزی است.
  4. بعد از انجام مراحل بالا، نوبت به تایپ کردن پیام در بخش آخر ایمیل می‌رسد که با نام Compose email نمایش داده شده است. در این بخش اگر بخواهید از طریق ایمیل فایلی ارسال کنید، باید روی آیکون سوزن ضمیمه (Attachment) صفحه بزنید و بعد از انتخاب فایل موردنظر خود، روی گزینه Send ضربه بزنید که در گوشی، با یک فلاش آبی نمایش داده شده است.

بیشتر بخوانید:

نحوه ساخت ریلز اینستاگرام (Reels) [آموزش تصویری گام به گام]

نحوه فعال کردن کپشن خودکار اینستاگرام چگونه است؟

اهمیت ایمیل چیست؟

پس از اینکه دانستیم چگونه ایمیل بسازیم در آیفون ، کامپیوتر یا گوشی اندرویدی، خوب است بدانید که اصلاً چرا به ایمیل نیاز داریم؟ ممکن است خیلی از افراد کاربرد و عملکرد ایمیل را به وب‌سایت‌های معمولی محدود کنند، اما باید گفت که ایمیل برای موارد بیشتری کاربرد دارد.

علاوه‌براین افراد دیگری هم هستند که برای کسب‌وکار خود، بیش از اندازه به ایمیل احتیاج دارند تا بتوانند با سایر افراد در ارتباط باشند. به‌طورکلی، می‌توان گفت که ایمیل تاثیر زیادی در پیشرفت شغلی خیلی از افراد در کسب‌وکارهای مختلف دارد.

برخی از افراد هم برای کارهای معمولی و روزمره خود به ایمیل نیاز دارند که شاید خیلی تاثیری در آینده آن‌ها نداشته باشد. به‌جز این موارد، خیلی مواقع شما وارد اپلیکیشن‌های مهمی روی گوشی خود شده‌اید که مجبور هستید موقع استفاده کردن از آن، ایمیل خود را وارد کنید. این کاربردها نشان می‌دهند که داشتن ایمیل برای هر کسی که می‌خواهد پیشرفت کند، ضروری است.

ایمیل برای چه مواردی کاربرد دارد؟

بعد از این‌که متوجه شدید ایمیل تا چه حد در زندگی روزمره و به‌خصوص زندگی حرفه‌ای افراد تاثیرگذار است، وقت آن رسیده که با کاربردهای آن هم نیز آشنا شوید. برخی از مهم‌ترین کاربرد‌هایی که ایمیل در زندگی افراد دارد، شامل موارد زیر می‌شود:

چگونه ایمیل بسازیم

  • دسترسی به سرویس‌های مختلف گوگل از طریق جیمیل
  • ثبت‌نام و دسترسی به سایت‌های مختلف اینترنت
  • دسترسی به اپلیکیشن‌های محبوبی مانند اینستاگرام
  • اشتراک‌گذاری فایل، عکس، پیام و سایر موارد این‌چنینی

سوالات متداول

برای ساخت ایمیل حتما باید نام و نام خانوادگی اصلی را وارد کنیم؟

خیر. برای ساخت ایمیل ضروری نیست که حتما از نام و مشخصات شناسنامه‌ای خود استفاده کنید. اما بهتر است برای ایمیل‌های کاری و رسمی، نام واقعی خود را وارد کنید که ظاهر و ویژگی حرفه‌ای‌تری دارد.

آیا برای ساخت ایمیل جدید، وارد کردن شماره موبایل یا یک ایمیل دیگر ضروری است؟

خیر؛ هر دو مورد اختیاری هستند. اما بهتر است حداقل یکی از آنها یا هر دو تا وارد کنید. چراکه در صورت فراموش کردن رمز عبور یا مسائل امنیتی دیگر، شماره موبایل و ایمیل پشتیبان می‌توانند به شما کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

منبع: wikihow

نظر شما درباره آموزش ساخت ایمیل در گوشی و کامپیوتر چیست؟ آیا پاسخ سوال چگونه ایمیل بسازیم را پیدا کرده‌اید یا روش دیگری را برای ساخت ایمیل پیشنهاد می‌کنید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    مرسی که کمکم کردید

    پاسخ

    سلام دوستان .. در صورتی که قصد ساخت یک ایمیل (آدرس الکترونیکی) شخصی برای خودتون رو دارید میتونید از آموزش زیر کمک بگیرید؛ در این مقاله به صورت قدم به قدم و تصویری به شما نحوه ساخت جیمیل نشان داده میشود. برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید :
    miniroid.com/blog/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%85%DB%8C%D9%84

    پاسخ